Pim's 855 Custom 2.3 T5 RN

Gestart door remeeus, 10-04-2014 23:27:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

remeeus

Geen idee meer, blok en auto staan in ede bij een sloperij, die zijn die wagen compleet aan het restaureren

855T5+

Diep respect!  :eusa_clap:

(De enige overeenkomst met mijn T-5 is nu nog de kleur 418...)
Volvo: Mutatis Mutandis

remeeus

#62
Jaaaa eindelijk m'n uitlaat klaar!!!!

In wording


Gehecht




En afgelast



En onze coureur in spee ;D

remeeus

Helaas de problemen met de automaatbak zijn nog niet voorbij >:( :eusa_think: :eusa_doh:
Hij wil wel weer rijden maar z'n vrij (N) blijkt nu een probleem te zijn... Vooruit rollen gaat maar achteruit is drie man voor nodig, alsof de handrem erop staat (Nee dit is niet het geval ;D). Je voelt en hoort dat je hem door de bak heen moet drukken zeg maar, ik moet nog even verder op onderzoek uit maar ik vrees dat het spul er wéér onderuit mag  :eusa_sick:  :-[

Dan de lpi installatie, ook dit loop niet zoals het zou moeten. De pomp draait (en pompt) want door een lekkend rubbertje had ik een mooie lpg fontein onder de kap, gelukkig nog in het bezit van wat nieuwe ringetjes/rubbertjes deze even ingevet en het systeem is weer dicht. Alleen op het moment van overschakelen van benzine naar lpg valt de motor stil.
De installatie komt uit een V70 2.4L model met het elektronische gasklephuis en was/is voorzien van paarse injectoren (heb witte liggen),nou zal dit niet lekker en optimaal lopen maar stationair moet ie toch wel kunnen lopen.

Zowel op de paarse als op de witte geeft ie geen krimp geen stotter niks, of er word niks ingespoten of er word niet ontstoken (geen vonk) het laatste kan ik me eigenlijk niet voor stellen gezien hij op benzine perfect loopt.
Ik wil vanavond even de paarse injectoren op het spruitstuk plaatsen en de witte volledig aangesloten ernaast hangen om te kijken of er word ingespoten.

Verder krijg ik ook het loggen van de data nog niet voor elkaar. Ecu is met succes 2x herschreven (607_rev5.bin) en getest (S90 maf, lichtblauwe injectoren). Ik gebruik de adx van vanderbroek maar ik krijg alleen geen contact met Tunerpro RT ook met Realterm krijg ik geen response van de ecu, niet op de bench en niet in de auto....

Zo en nu even eten ;D

de Boeing

Knap wat je allemaal zelf doet!!

Maar wel vervelend van die automaat?!

Ik ben momenteel bezig met de voorbereidingen voor dezelfde ombouw te doen als jij (dus binnenkort komen er misschien nog wat vraagjes  ;D )

Het toeval wil dat ik net vandaag wat heb zitten rondbellen voor het reviseren van mijn automaat (duur geintje)
Er werd me door 1 revisiebedrijf nog op het hart gedrukt dat je de automaat moet monteren met de koppelomvormer in de automaat zelf, en niet eerst de koppelomvormer op de motor te monteren en dan de automaat er over schuiven, want dan zou je grote kans hebben om de pomp stuk te drukken ...
(let wel, ik heb dit nog niet zelf gedaan, ben dus ook absoluut geen kenner hierin... en geef maar even aan wat ze mij vertelde)

Verder qua lpi, moet je niet donkerbruine injectoren hebben? daar witte toch aan de krappe kant zijn (dacht 50pk per stuk max, donkerbruin is 70pk)
Want zo te lezen met een S90 maf ga je ook voor iets meer vermogen dan standaard  :evil:

remeeus

#65
Citaat van: de Boeing op 01-07-2014 18:58:23
Knap wat je allemaal zelf doet!!

Maar wel vervelend van die automaat?!

Ik ben momenteel bezig met de voorbereidingen voor dezelfde ombouw te doen als jij (dus binnenkort komen er misschien nog wat vraagjes  ;D )

Het toeval wil dat ik net vandaag wat heb zitten rondbellen voor het reviseren van mijn automaat (duur geintje)
Er werd me door 1 revisiebedrijf nog op het hart gedrukt dat je de automaat moet monteren met de koppelomvormer in de automaat zelf, en niet eerst de koppelomvormer op de motor te monteren en dan de automaat er over schuiven, want dan zou je grote kans hebben om de pomp stuk te drukken ...
(let wel, ik heb dit nog niet zelf gedaan, ben dus ook absoluut geen kenner hierin... en geef maar even aan wat ze mij vertelde)

Verder qua lpi, moet je niet donkerbruine injectoren hebben? daar witte toch aan de krappe kant zijn (dacht 50pk per stuk max, donkerbruin is 70pk)
Want zo te lezen met een S90 maf ga je ook voor iets meer vermogen dan standaard  :evil:

Dank je, dat van de koppelomvormer wist ik inderdaad, het is zo al een aardig gedoe om de koppelomvormer goed op de bak te krijgen, laat staan als hij al vast zit aan de motor :eusa_think:

Donkerbruine injectoren is inderdaad wel beter maar deze zijn behoorlijk aan de prijs dus eerst maar eens zien dat het netjes wil lopen op de witte en als ik echt vermogen wil schakel ik wel even over op benzine  ;D

Qua vermogen kan ik nog wel wel even vooruit met de S90 maf ja, waar het mij om gaat is dat de ecu in closed-loop blijft onder wat voor load dan ook

remeeus

Gister nog even met de bekabeling van de lpi installatie bezig geweest, ik kwam erachter dat ik de twee draadjes van de lambda vergeten was :eusa_wall: maar helaas heeft het nog niet geholpen.

Ook het lambda lampje blijft branden tijdens het lopen op benzine en zo te ruiken loop de motor wat aan de rijke kant :eusa_whistle: dit eerst maar eens oplossen.
Ik kan alleen geen goede info vinden over mijn injectoren het zijn de EV6 van Bosch nr. 0 280 155 830 en volgens de datasheet van Bosch geeft deze een dubbel spuitpatroon maar als ik naar de injector kijk zie ik toch echt 4 gaatjes zitten :eusa_think: misschien Bosch maar eens een mailtje sturen

remeeus

#67
Vanavond nog even de laatste hand gelegd aan de uitlaat



Mooi strak eronder


En hij klink geweldig! al zeg ik het zelf ;D
Mooi donker maar beschaafd geluid, ik ben tevreden ;D

V70geRwin

Lekker die klusruimte en spullen en het is idd erg mooi geworden  :eusa_clap:

remeeus

Ik krijg het niet voor elkaar :eusa_think:

Het loggen van de ecu via tunerpro-rt. Ik heb inmiddels de goeie vag-com kabel binnen maar ook hiermee krijg ik geen verbinding met tunerpro. Wel is er verbinding mogelijk met motronic suite, type ecu klopt, realtime data komt binnen tijdens het lopen van de motor.
Ook een andere laptop bied geen uitkomst... Begin nu toch echt aan de ecu zelf te twijfelen :eusa_wall:


remeeus

 :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Jaaaaa eindelijk!!!  ben er net eens evenrustig voor gaan zitten en heb alles overnieuw gedaan, verse windows install op de laptop, alle bestanden opnieuw gedownload, ecu opnieuw geflasht, sleutel omdraaien, commando zenden naar de ecu en ja hoor we hebben verbining ;D :eusa_dance:

nu op naar de volgende uitdaging

razorx


de Boeing

Netjes! :eusa_clap:

en wat is de goede vag-com kabel? ga ik die alvast ook maar eens bestellen :)

marrrcel


Marty__Mouse

Knap werk hoor! Echt bewondering voor alle handige mensen hier op het forum!  :eusa_clap: :eusa_clap:
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..