Pim's 855 Custom 2.3 T5 RN

Gestart door PimR, 10-04-2014 23:27:14

Vorige topic - Volgende topic

PimR

Dank je wel voor deze lovende woorden Yits!

Het was erg gezellig in Diemen en heb weer een hoop kennis op gedaan.
Ook zijn ze samen nog even aan het stoeien geweest met mijn lpi installatie om deze uit te kunnen lezen met de OMVL kabel die ik had. Na wat knoeiwerk wat ons beiden is het uiteindelijk gelukt en was de oplossing simpeler dan dat wij dachten.

Tot de Hertenkamp!

PimR

Nog even wat plaatje van de aangpaste kabel

MarkoC70T5

Heel gaaf blog om te lezen. Echt leuk wat je allemaal aan het doen bent  :eusa_dance:
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

PimR

Tijd voor een update

Ik krijg volgende week Jacco op bezoek voor een airco reparatie en pak gelijk m'n eigen airco mee dus alle O-ringen, droger en expansie ventiel voor beide en een vervangende airco pomp voor Jacco.

Ik zit met smart te wachten op de brackets voor de 320 rem upgrade want ik heb vanmiddag de klauwen en schijven opgehaald. De schijven heb ik gelijk naar wheeltrim gebracht om het centergat uit te laten draaien.

Deze klauwen komen van een V40 uit 2014 en zijn qua ophanging identiek aan de V50 klauwen

Nu alleen nog een setje remslangen scoren

PimR

Net de schijven terug gekregen van de buurman

Zoek de verschillen😂

leons850

We hadden het er al over bij de Hertenkampmeeting, hier ga je zeker geen spijt van krijgen.
Kijk even of je ergens een set staal omvlochten remleidingen kan vinden dat is net dat beetje meer.
Jij gaat van 280 naar 320 toch?
Hier ga je heel blij van worden dat kan ik je verzekeren, ik heb tegenwoordig elke dag wel een file momentje waar ik denk van: "toch wel lekker die dikke remmen, ik hoef helemaal niet zo hard te duwen."

Keep up the good work.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

heb je het laten uitfrezen naar diameter 68 ? of lijkt het maar zo. 66,1 zou toch de juiste maat zijn ? Ook rekening gehouden met een schuine kant zodat de schijf goed past op de naaf ?

PimR

Ja Leon ik ga idd naar 320mm toe ben ook zeer benieuwd hoe dit gaat aanvoelen.
Als iemand een goed ardes heeft voor rvs remslangen hoor ik het graag, ik was al even op zoek geweest maar kon zo gauw niks vinden.

Wat de diameter betreft houd ik de originele maat aan

En de schuine kant ga ik zaterdag even bekijken in hoeverre dat nodig is, is een wat lastige bewerking op de draaibank volgens de buurman (of hij heeft er geen zin in :eusa_whistle:) dus als het niet nodig is of minimaal is het mooi meegenomen.

V70geRwin

Ga je wel nodig hebben. Je kan er ook gewoon een extra stukje uit laten draaien aan het gedeelte tegen de naaf aan. Je houd genoeg vlees over om te centreren, heb dat zelf ook gedaan.

De ronding zal sterker zijn voor de naaf maar voor de schijf is het wel weer onhandiger bij dit soort aanpassingen.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,67299.msg1517209.html#msg1517209

Als je verder leest dan heb ik er 3mm extra uitgedraaid en 6mm diep.

Tom850

PimR

Nog even gauw wat plaatjes...

Remleidingen van Biesheuvel autosport

Aanpassen van de brackets (ja het is een zooitje☺️)

Fijn.... Een ronde wartel aan de remleiding ***!!!

Oud en nieuw

Tadaa

Nog even ontluchten

cornelis-b

Dit zal wel een heel stuk beter gaan remmen Pim, weer heerlijk productief bezig geweest :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

PimR

Nog wat werk verzet aan de nieuwe bumper

Voor

Tijdens

En in de filler

PimR

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog wat vind tegenvallen, denk dat er ergens anders in het remsysteem nog iets niet helemaal in orde is maar daar moet ik nog even onderzoek naar doen

de Boeing

netjes! (gaat vast wel lekker remmen straks) edit: zou wel moeten want onder mijn V70N remt het superstrak (ben zelf nog beetje in dubio of ik het mee overzet op mijn 850...)

Eerst nog speciale grondlaag op bumper gezet? of is dat die filler?