Pim's 855 Custom 2.3 T5 RN

Gestart door PimR, 10-04-2014 23:27:14

Vorige topic - Volgende topic

Piet

In de intercooler waarschijnlijk...

Damn, hoe kan zoiets nu gebeuren.....
Moertje heeft een linkse draad, die heeft eigenlijk de neiging zich tijdens het opspinnen vaster te willen zetten in plaats van losser.

cornelis-b

Citaat van: Piet op 17-04-2016 12:30:28
In de intercooler waarschijnlijk...

Damn, hoe kan zoiets nu gebeuren.....
Moertje heeft een linkse draad, die heeft eigenlijk de neiging zich tijdens het opspinnen vaster te willen zetten in plaats van losser.

Asje waar het moertje opzit afgebroken zou dan een mogelijkheid kunnen zijn.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Piet

Lijkt het wel op zo op de foto te zien.
Is deze turbo weleens gereviseerd?

Piet

Moertje hoort maar met een tamelijk klein moment te worden aangedraaid bij revisie.
Misschien veel te strak aangedraaid geweest.

Het is maar gissen natuurlijk.

KIM

Oei, da's niet zo fijn. Dacht niet dat dit echt veel voorkomt, dus de vraag waarom is wel gerechtvaardigd.
Sterkte ermee.

Lunadust

Citaat van: KIM op 17-04-2016 12:50:34
Oei, da's niet zo fijn. Dacht niet dat dit echt veel voorkomt, dus de vraag waarom is wel gerechtvaardigd.
Sterkte ermee.

Omtreksnelheid te hoog en door de centrifugaalkrachten is ie uit elkaar gegaan.

Neemt niet weg dat dit een vervelende schade is.
Kijk ook heel goed in de richting van het luchtfilter, heel grote kans dat er daar ook stukjes heen gegaan zijn.
Sterkte Pim.
Techneut, geen dichter.

KIM

Tuurlijk dat snap ik. Maar daarvoor is er iets anders gebeurd want van alleen hoge centrifugaalkrachten klapt ie niet uit elkaar. Hooguit als er onbalans is.

Piet

Misschien surge.
Of toch onbalans met raken van de wand, maar dan zal ie toch al even herrie gemaskt moeten hebben.

Willen cetrifugaalkrachten dit met compressor wiel doen zal ie toch echt toeren moeten maken die vele vele vele malen hoger liggen dan haalbare toeren.

razorx

Goed ruk dit. Maar fijn dat Henk je redt.

cornelis-b

Citaat van: razorx op 17-04-2016 14:19:57
Goed ruk dit. Maar fijn dat Henk je redt.

Nee Yits was niet meer nodig, de vraag was of er een ambulance aanhanger geregeld kon worden en of Debbie er mee kon rijden, was dit niet het geval dan had ik de ambulance aanhanger gereden. Krijg net bericht dat ze onderweg naar huis zijn met de auto op de aanhanger.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

PimR

We zijn inmiddels weer thuis

En de oorzaak is ook gevonden

Straks meer

PimR

Dus.....

Helemaal naar de bertverderrie

elianmars

Wel alle brokstukken gevonden?

PimR