Wat is jullie verbruik?

Gestart door Robertjuhh, 30-12-2004 17:29:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Met ongeveer 70% snelweg, 30% stadsverkeer kom op 1 op 9 8)

Tijdens de laatste snelwegrit gaf de boordcomputer mij te kennen dat 1 op 10 dus makkelijk haalbaar is op de snelweg. 120 rijd ik zelden (alleen waar je 100 mag eigenlijk), mijn meter prijkt eigenlijk altijd tussen 130 en 140 en ik schuw niet om een sprintje te trekken om de "doorstroming te bevorderen"... ::)


Gr ;D

T5R CY

 ;D  ik haal net 420 Km op een tank................ tja leuke dingen kosten VEEL geld

850 TDI Estate

zware voet: tdi 1 op 16....
The internet is a great way to get on the net."
- Bob Dole, Republican presidential candidate

Sbv

618 km met 70,54 l redelijk doorrijden, wel lange stukken

Autobandje

Pfoe dat is zuinig dan voor een turbo... ik reed ook rond de 1 op 7 met mijn 20kleppertje non-turbo.

maar ja... hij zag er snel uit dus ik moest ook altijd het eerste wegzijn bij het stoplicht en die simons lekker laten brullen (vlammen :P )

Freakybaby

850 glt 20v op gas : 1:7, stad of snelweg maakt niet veel uit, ding is niet gemaakt om je aan de limiet te houden.

afgelopen weekend S60 D5 van pa, 2400 km, autobahn 200 (+) zwitserland/italië gebruikelijke zware voet (ook op de passen  ;D ) 6,7/100 km
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

BasV70

Vorige week weer eens 1026 km op een tank.  8)

why-not

Citaat van: BasV70 op 06-09-2006 11:48:02
Vorige week weer eens 1026 km op een tank.  8)

sh"#$%t    daar moet ik 2 x voor tanken :-\

Enno

Een hele rustige vakantie in Polen....op een gegeven moment stond de verbruiksmeter op 10,6 Lt / 100 km. Ik was vertrokken met 11,0. Onderweg in polen daalde het gemiddelde verbruik alleen maar verder....terug in Nederland na 7 uur rijden door duitsland van oost naar west stond de teller weer op 11,1....inmiddels staat de teller op 11,3 Lt / 100 km.

Veel heb ik geleerd waarom het gemiddelde verbruik in Nederland (regio amsterdam / Almere ) zo hoog is.

Veel stoplichten, nog meer drempels, veel tempo wisselingen. Rustig rijden is welhaast onmogelijk. Het is hollen of stilstaan. Tijdens de hele vakantie heb ik 8.4 Km per liter autogas gebruikt. Hier in  Nederland kom ik niet verder dan 7,5 km / 100 km.

Ondanks dat de wegen slecht zijn in het noorden van polen rijdt het een stuk prettiger daar dan in Nederland.

face.flava

ik red het vaak om 8.5-9.5 te rijden.......... maar dan rij ik ook we rustig en over wegen met weinig stoplichten.

Basbb

s70 2.5 20v automaat van 1998
Op benzine na 4000 km gemiddeld 1 op 11,5 gecombineerd stadsverkeer, snelweg en file.

Nu op lpg verbruik nog onduidelijk, zijn wat probleempjes mee. Voor zover ik op lpg heb kunnen rijden haal ik 1 op 7,5 met veel moeite. Als goed is binnenkort me eigen auto weer terug die dan hopelijk eindelijk goed op lpg rijdt zonder lekkende gastank :)
s70 2.5 20v aut

langeman

euh   ach ....wij doen nu zo'n 1 op 6.5  ... ;D...
maar voor die ene liter hebben we plezier voor twee !!!

we rijden niet zoveel ..en als we rijden ..och dan mag het wat kosten hoor !!!
groetjes hans 8)

Turbobiker

Vrijdag bij Rica geweest en de boel is nog maar eens geherprogrammeerd. Soepelere vermogens opbouw, meer koppel en... een laag verbruik. Gewoon rustig op de snelweg, pakweg 120km/u, geeft de verbruiksmeter nu 7,2/7,3 aan. Bij 100km/u zelfs een hele poos 6,5 in beeld gehad :o :o
De Tussenpaus

M a r c

Hebben ze de verbruiksmeter opnieuw geprogrammeerd?   ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Enno

na reparatie......2 LPi injectorhouders vervangen...een rit van 175km....snelweg en 80km wegen met stoplichtjes....9,7lt / 100 km volgens boordcomputer.

bij 120 km/ uur volgens GPS met lampen & airco aan maar met cruiscontrol gemiddeld tussen 9,0-10,0.

Dat was voor de reparatie en voor de vakantie enigszins anders...

Ik ben benieuwd waar ik nu over 2 weken op sta. Normale rijstijl in NL was 11,9 de laatste tijd over langere afstand. Ik hoop weer terug te zakken naar 11,0 of minder.

Ben benieuwd.....op Lpi hoop ik op 1 op 9 uit te komen.