Wat is jullie verbruik?

Gestart door Robertjuhh, 30-12-2004 17:29:52

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: )()()sT op 19-06-2008 13:31:22
V70R aut: 1 op 9,6

???

Ook al is het een automaat, het meest rechtse pedaal is nog steeds het gaspedaal hoor ::)  Als je daar op trapt gaat ie harder :evil:

Ben al blij als ik met normaal woon-werkverkeer 1:8,2 haal  :eusa_whistle:  (met MT ipv AT)

Jeff

Denk rond de 1 op 10 heb geen boord computer maar dit zegt mijn gevoel ongeveer!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

MJH

[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

)()()sT

Citaat van: Taranis op 21-06-2008 16:45:13
Citaat van: )()()sT op 19-06-2008 13:31:22
V70R aut: 1 op 9,6

???

Ook al is het een automaat, het meest rechtse pedaal is nog steeds het gaspedaal hoor ::)  Als je daar op trapt gaat ie harder :evil:

Ben al blij als ik met normaal woon-werkverkeer 1:8,2 haal  :eusa_whistle:  (met MT ipv AT)

Gewoon een kwestie van beheersen bij het dagelijkse woon-werk verkeer  :evil:

thorb

als je zuinig wilt rijden moet je geen 850 rijden maar met een volle tank haal ik 475 kl binnen de bb daar buiten 500 +rezerve bijna leeg 1op 12 is haal baar en ik rijd beslist niet zuinig
gr thor ;D

de geneRaal

Vanuit Middelie naar Luxemburg-stad met een gem. sneheid van 96 km/u over het geheel,heb ik toch het verbruik van 1:11,3 gezien.
En dat met flink inhalen en ook een groot deel cruise-controle.

Niet slekt,al zeg ik zelf ;D

Ach.......en een volle tank voor 79 euro  ;D  ( 98 )     Prijs was 1.367 euro bij alles daar.
Blackstone under construction

razorx

Zit nu met alle sensors nieuw, ontsteking vers:

6,9 l op 100 snelweg 100 á 120 plus wat dorpsverkeer.
Gemiddeld, met extreem veel stapvoets stadsverkeer (grachtengordel Amsterdam) 10,4l op 100km.

Dit zijn ongecorrigeerde waarden (rijd op LPG).
Heb een 10 klepper op LPi.

Wat bij mij de grootste verbetering bracht was de MAP sensor.
Als test een aantal MAP's van verschillende leeftijden getest (je ben gek of je bent het niet  ;) )
Ze degraderen met de jaren, zonder errors. Lekkage tussen het voor en achter gedeelte neemt toe.
Dit verhaal geldt alleen voor de 10 kleppers.

Daarnaast maakte de lambda sensor ook verschil. Weer zo'n langzaam verslechterend onderdeel.
Als eerste, zorg voor een goede ontsteking.

P.S. ik heb af en toe last van een zware rechter voet.  :evil: Absoluut snel optrekken waar het kan.
Uitlaten rollen waar mogelijk scheelt ook.

Motto: Als het motormanagement geen goede informatie krijgt dan kan het de roffel ook niet fatsoenlijk aansturen.

Gr. Yits.

Quota

Als ik mijn tankmeter mag geloven dan heb ik over de afgelopen 650 km ongeveer 30 liter verstookt  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

en met het restand (tankinhoud 68 ltr)... kan volgens BC nog zo'n 1050 km rijden  :eusa_shifty:

Ludo

Citaat van: Quota op 04-07-2008 15:55:42
Als ik mijn tankmeter mag geloven dan heb ik over de afgelopen 650 km ongeveer 30 liter verstookt  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

heb je 300km lopen duwen dan?.  ;D

Quota

Nope, maar ik rij veel op de provinciale weg, rij erg anticiperend en kom eigenlijk niet boven de 2000 toeren....

thuur

Nog steeds 1 op 9,5..

Gr :eusa_think:

Quota

heb het net even uitgerekend voor het volvo forum (iemand gaf aan dat de BC errug optimistisch was van de oude :eusa_wall: 2.5D).. Maarueh als het een beetje klopt wat de BC (en de brandstofmeter!) aangeven, dan rijd ik momenteel gemiddeld 1 op 25... :o ;D

Spin!

Citaat van: Quota op 04-07-2008 20:06:46
heb het net even uitgerekend voor het volvo forum (iemand gaf aan dat de BC errug optimistisch was van de oude :eusa_wall: 2.5D).. Maarueh als het een beetje klopt wat de BC (en de brandstofmeter!) aangeven, dan rijd ik momenteel gemiddeld 1 op 25... :o ;D

gisteren 160 km op nog geen 10 liter...en met de GLT ( 2.5-20V ) Snap er nog steeds niks van.

www.vm-parts.nl

MJH

[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Enno

vanavond afgetankt (850) 322 KM & 38,5 liter LPG.

Afgerond een verbruik van 1 : 8,4.