Bijna 20 jaar DOP T-5R

Gestart door Johann, 08-08-2014 11:37:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emiel


Johann

Citaat van: cornelis-b op 13-08-2014 19:03:36
Johann,

Echt fantastisch op de 8ste trek je de boel open en de 13de rijdt hij weer, echt dit is een dikke + wat een inzet. :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Naah dat klopt niet helemaal he.

16 Juni de auto opgehaald.
19 Juni was het 2.0 blok er uit.
20 Juni het motorblok gestript en blok en kop naar de revisie gebracht.
21 Juni de versnellingsbak aan de buitenkant gepoetst.
Vervolgens aan het martelen geweest om passende delen voor de 2.0 te bemachtigen. Revisie bedrijf had het een beetje druk en kon pas na een kleine week met boren beginnen waarna we erachter kwamen dat het blok voorbij de tweede opmaat van 0.4 mm versleten was. Nog overwogen om Wiseco zuigers te laten maken voor de 2.0 motor maar uiteindelijk er vanaf gezien i.v.m. de deadline van 31 Augustus.
30 Juni heb ik de carterpan en het nokkenas deksel opgehaald bij het bedrijf met het grote ultrasoon bad.
1 Juli het subframe en stuurhuis uit elkaar gehaald en schoon gemaakt.
2 Juli de boel weer in elkaar gezet en in de auto terug geplaatst.
9 Juli kreeg ik het slechte bericht dat de 2.0 boven de 0.4 mm overmaat uit zou komen. Heb toen gelijk een 2.3 blok, ex Pethconi T-5R welke ik nog had staan  ;) , uit elkaar getrokken en naar de revisie gebracht.
Vervolgens verscheidene onderdelen gestraald of schoon gemaakt en onderdelen besteld voor de motor opbouw.
17 Juli alle gereviseerde delen binnen gekregen.
18 Juli op vakantie.
3 Augustus terug van vakantie en blok in de bok gehangen.
4 Augustus begonnen met de motor opbouw.
6 Augustus blok grotendeels klaar voor inbouw en bak van nieuwe keerringen voorzien.
7 Augustus blok en bak aan elkaar gebout en terug in de auto gehangen.
12 Augustus vrijwel klaar.
13 Augustus beetje tegenslag maar uiteindelijk wel aan de praat gekregen.

Meende dat de auto nog APK moest hebben maar het blijkt dat er nog een paar maand op zit dus vanavond de auto weer ontschorst.

cornelis-b

#47
Duidelijk Johann, vond het al heel erg rap ;D Maar dat komt door de datum van de startpost van dit verslag.
Had over 16 Juni heen gelezen door al die imposante foto's.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Died850

Mooi om te zien dat er ook nog 850's worden gered en dan vooral een R!! Echt bewondering voor hoe snel je de wagen weer goed hebt gekregen.  :eusa_clap:

twotone

Citaat van: Died850 op 14-08-2014 00:25:30
Mooi om te zien dat er ook nog 850's worden gered en dan vooral een R!! Echt bewondering voor hoe snel je de wagen weer goed hebt gekregen.  :eusa_clap:

En de alter 1'tjes dan..? Die zijn ondertussen zeldzamer dan een R..

Puik werk Johan, erg gaaf om te lezen en te zien zo! Respect :)
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

MrCain

Citaat van: Johann op 12-08-2014 18:45:19

Meneer Schutten tuning heeft OEM 2.3 T-5R software in de ECU gezet. Was twee kabeltjes vergeten aan te sluiten wat even een tijdelijk puzzel bracht.


Damn...deze ben ik nog niet tegen gekomen op t form  :P

Reveresed tuning ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Died850

Citaat van: twotone op 14-08-2014 02:17:35
Citaat van: Died850 op 14-08-2014 00:25:30
Mooi om te zien dat er ook nog 850's worden gered en dan vooral een R!! Echt bewondering voor hoe snel je de wagen weer goed hebt gekregen.  :eusa_clap:

En de alter 1'tjes dan..? Die zijn ondertussen zeldzamer dan een R..

Puik werk Johan, erg gaaf om te lezen en te zien zo! Respect :)

een alter 1 is het inderdaad ook zeker waard om in eren te herstellen en ook dat zou een mooi project zijn ;)

V70 400K+

Wauw wat een geweldige klus en een leuk verslag! Errug leuk om te lezen en te volgen. Bedankt hiervoor en heel veel succes.

Groet,

René

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

Johann

Inmiddels ongeveer 185 km verder.
Had een probleem met de dynamo maar dat was m'n eigen domme schuld. Er was weer eens een kabel zoek..  :eusa_wall: Kost wel een paar uur sleutelen maar dan werkt het wel.  :-[
Het probleem leek opgelost maar de fan ging gelijk bij contact draaien en pas 5 minuten na uitzetten van de de motor uit. Dacht eerst dat dit te maken had met het niet laden van de accu icm te lage accuspanning. Ook de meter op het dash ging bij koud gelijk horizontaal staan.
Eenmaal de dynamo aan de praat bleek het fan probleem niet opgelost. Heb de motor temperatuur sensor vervangen en nu werkt het naar behoren.

Gisteren met de hele familie in de DOP naar de film geweest,



Vandaag bij Elferink een deksel en ventilatie buis voor de ECU kast gescoord. Deksel welke er in zat was gebarsten en bij de buis was het merendeel van de hoge kanten van het ribbel stuk verdwenen.

Johann

Zoo..

438 km ging het goed. Toen ik na een ritje naar de auto liep zag ik olie via de draagarm op straat druppelen..
Dacht eerst dat misschien een lek bij de olie thermostaat zat maar eenmaal beter bekeken bleek een van de leidingen naar de oliekoeler te lekken.





Kon nog net op tijd onderdelen bestellen bij Furness,



Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt en de bumper van Arjan850 er op gezet,





Voorste nummerplaat was niet mooi meer, achter zat er een lelijke nummerplaat houder met parkeersensoren op. Volgens zoonlief zijn luxe platen mooier dus maar nieuwe besteld maar daar kun je tegenwoordig op wachten. Kwartiertje later kon ik met frisse platen weer verder.



Ook nieuwe plaat houders er op gezet. Achter staat nu gelukkig niet meer "Als ik Mercedes wil rijden neem ik wel een Taxi," op.  ::)
Voorremmen even los gehad en gangbaarder gemaakt. Denk dat er binnenkort een andere linker klauw op moet. Leek een beetje zwaar te gaan.

Vervolgens een proefritje richting Hengelo om een setje klipjes te halen voor het binnenpaneel van de achterklep.
Eenmaal bij Furness bleek dat de stekker er wel uit was. Vandaag was het niet mogelijk om onderdelen te bestellen. Gelukkig lagen er nog klipjes in het magazijn. Hopen dat de ellende bij Furness snel achter de rug is.

De auto is nu weer een stukje stiller van binnen.  :)

henry classic v70

"Als ik Mercedes wil rijden neem ik wel een Taxi," vind ik eigenlijk wel een goeie  :D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

koen.s

Vorige week dezelfde leidingen bij de C70 vervangen.
Was op exact dezelfde plek lek als bij jou.

MarkJJR

Is dat symptomatisch na 20 jaar :)
Wat betaalde je bij Furness voor de leidingen?

Johann

Samen met m'n broer twee setjes Titans gekocht,



Iets meer dan tien jaar geleden dan he..  :eusa_think:

peteRRR

#59
Als je zo eens kijkt naar het 850 model station,........is het eigenlijk best een lang en lomp ding,............... ;D

Geintje. ;D ;)

Groet.

Edit:en het verschil in lengte met een sedan en station is maar 5 cm lees ik net.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla