Bijna 20 jaar DOP T-5R

Gestart door Johann, 08-08-2014 11:37:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Johann

Citaat van: Ludo op 09-08-2014 22:45:27
Citaat van: Bouke op 09-08-2014 21:40:58
eigenlijk de enige manier als je wat fatsoenlijks wil hebben.

Daar sluit ik me helemaal bij aan.
Goed bezig Johann.  :eusa_clap:

Heb je de versnellingsbak ook open gehad?.

Bak is open geweest om even te kijken en om de keerringen er uit te tikken. Iets makkelijker van binnenuit.  :) Heb de magneet schoon gemaakt en toen de bak weer dicht gemaakt.

Martijn_B

Lekker bezig, leuk dat je hem origineel houdt (zelfs zonder chippen).

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

MrCain

Citaat van: Johann op 08-08-2014 11:37:30
Binnenkort 20 jaar T-5R.. Met al dat gesloop hier op het forum dacht ik laten we het eens anders doen::)
Laten we eens een T-5R van de ondergang proberen te redden met als doel deze op 31 Augustus in de lijn te krijgen bij 20 jaar T-5R in Rosmalen.


:eusa_clap: :eusa_clap:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

razorx

Wat een plezier weer om te lezen Johann!
Knap werk.  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

KIM

Dit zijn de betere blogs!
Lekker bezig Johann (zoals altijd).

Johann

Dank jullie allen voor deze morele steunbetuiging.  ;D

Inmiddels weer iets verder. Inlaat zit er weer op incl. injector rail. Nieuwe brandstof slang op de retour gezet omdat de bestaande vrijwel onzichtbaar rondom gescheurd was..

Hier nog zo'n reden waarom een groot deel van de 850's motorisch niet doen wat ze moeten doen,



De vacuĆ¼m leiding van de drukregelaar. Een sneaky scheurtje onder de klem.

Radiator ook vervangen inmiddels.

Heb nog een paar kleine onderdeeltjes in bestelling staan en zijn morgen binnen als het goed is.

Johann

Nou het torretje loopt weer!



Meneer Schutten tuning heeft OEM 2.3 T-5R software in de ECU gezet. Was twee kabeltjes vergeten aan te sluiten wat even een tijdelijk puzzel bracht.

Nu weer dynamo wisselen want de spanningsregelaar is stuk..  :eusa_wall:

maruska

prachtig bezig Johan !

maaruh, geen balk van links naar rechts erop ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

CorB

Je werktempo is indrukwekkend. Ziet er overigens ook keurig uit!

Cor

arjen850

Volgens mij is de staat van je bobine dusdanig dat die er ook voor zou kunnen zorgen dat hij motorisch niet doet wat hij zou kunnen doen ;D
wel mooi werk weer Johan, zijn leuke dingen om te volgen.

Johann

Citaat van: arjen850 op 12-08-2014 22:00:54
Volgens mij is de staat van je bobine dusdanig dat die er ook voor zou kunnen zorgen dat hij motorisch niet doet wat hij zou kunnen doen ;D
wel mooi werk weer Johan, zijn leuke dingen om te volgen.

Hij doet wat ie moet doen.  ;)

Morgen maar weer de helft er af slopen. Door omstandigheden is er een andere dynamo op gekomen maar die doet blijkbaar niets. Andere spanningsregelaar er in gezet maar nog steeds niks..  :(

The Volvoboy

Wow! Onder het mom van 'als je iets doet, doe het dan meteen goed'. Geweldig! :eusa_clap:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Johann

Nou.. De eerste meters,


Niet geheel vrij van issues.. Stuurpomp maakt o.a. herrie.


Morgen voor APK of anders een nog te doen lijstje...  ;D

peteRRR

Lood kluiten aan de wielen? :P

Mooie klus zeg!

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

cornelis-b

Johann,

Echt fantastisch op de 8ste trek je de boel open en de 13de rijdt hij weer, echt dit is een dikke + wat een inzet. :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien