855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Citaat van: henry classic v70 op 18-04-2015 10:32:49
Citaat van: Slapouwehoer op 18-04-2015 08:36:22
Wordt tijd dat ik is in jou bolide ga sturen om het verschil te merken, ik wil die van mij misschien ook een beetje verlagen. oh wacht dat is project zoveel :D

eerst maar een chip erin en daarna downpipe

Citaat van: Vulk op 18-04-2015 08:38:45
Ik zou eerst de downpipe doen en dan pas de chip. Zo kan de software perfect afgesteld worden op de hardware.

.. eerst zou je alles optimaal moeten hebben (stage 0) voordat je gaat chippen

Stage 0 is er wel Henry, Marco heeft de ex T-5R van Tom http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=2501&product_id=33001
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

henry classic v70

Dat lijkt inderdaad goed te zijn, kan hij meteen aan de slag  ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

EricL

Mooi dat die oude rubberen meuk (lees oude remslangen) verleden tijd is.

Kan de 850 er weer ff tegen met de nieuwe spullen!  8)

cornelis-b

Vandaag zijn we begonnen om onze eigen wagen een opknapbeurt te geven, we doen het in stappen en vandaag het dak, motorkap en stuur aangepakt. Ik ergerde me al sinds de aanschaf van de auto aan het stuur en de knop van de schakelpook, de laatste is nog te bestellen en dat gebeurt ook, het stuur opnieuw laten bekleden is natuurlijk een optie maar best wel een prijzige optie dus ik had het idee, baat het niet dan schaad het niet en ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben met het resultaat.

Gister het stuur ontvet met wasbenzine, wat kwam er een vieze zooi af, daarna het zwarte deel van het leer met korrel 4000 geschuurd tot alle leer "vezeltjes" er af waren en het stuur weer spiegel glad was, de toplaag van het leer was echt aangetast door zuren van smerige handen, ik heb het vermoeden dat de vorige eigenaar / eigenaren het stuur alleen maar aan de bovenkant hebben vast gehad met zweet handen of iets dergelijks omdat daar de leer schade het ergste was. Het grijze deel is nog in zeer goede staat.

Daarna heb ik een ouderwets blikje Kiwi schoensmeer gepakt en daar een klein deel van verdund tot een crème met wat wasbenzine en het stuur er mee ingewreven, dit zoog er echt in. Daarna het stuur met onverdunde schoensmeer twee maal ingewreven en na een uur uitgewreven met een microvezeldoek. Vandaag nog een keer met schoensmeer gedaan en na een uur weer uitgewreven. Het resultaat is weer een zeer net stuur en nog belangrijker het geeft niet af :eusa_dance: :eusa_dance:

Vandaag het  dak en de motorkap gepolijst en van de week de rest van de auto, we hadden geen zin meer. Om 11:30 begonnen met wassen en om 17:00 was ik redelijk tevreden over het dak en de motorkap, het was ook behoorlijk warm en de gezondheid zat ook even niet mee, ik wil daar verder nog niet op ingaan en wacht eerst de scan af.

Het resultaat van vandaag is best goed te noemen en op een van de reflectie foto's zag ik dat de Emirates Airbus A380-800 op de reflectie foto stond, ding komt hier elke dag over maar als je naar de lak kijkt dan kijk je niet omhoog ;D Verder nog wat strepen trekkers die veel hoger zaten.

Op een gegeven moment lag er ook een Magnoliaboom op het dak ;D

Al met al een lekker dagje maar ben nu toe aan even lekker rustig onderuit hangen met een koud biertje, morgen weer een dag.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

V70geRwin

Mooi resultaat, die A380 is prachtig, sterkte met je scan.

V70R-obert

Mooi, ook het stuur is mooi opgeknapt. Dit ga ik van je na-apen. 

cornelis-b

Citaat van: V70R-obert op 20-04-2015 18:22:15
Mooi, ook het stuur is mooi opgeknapt. Dit ga ik van je na-apen. 

Dat mag hoor, als ik dat niet zou willen dan had ik ook niet gemeld hoe ik het heb gedaan ;D ;D
Als je nog vragen hebt stuur gerust een PB.

Zeg maar Henk tegen mij

EricL

Ziet er weer netjes uit Henk! De reflecties zijn mooi te zien in dat blackstone. 8)

jas

Dat je kan poetsen wist ik al, maar dat stuur is mooi opgeknapt zeg!! :eusa_clap:

Die ga ik even onthouden.

Heb m'n auto toch elke dag nodig, en dan plakt het toch wel aan je handen lijkt me :eusa_think:

Groeten!

StefanCJ

Glimt als een t**t in de maneschijn!

razorx

Weer een erg mooi resultaat Henk!  :eusa_clap:

Ludo

Maak dat mee!.
Een vlieger op je dak poetsen.  ;D 

:eusa_clap:

cornelis-b

Citaat van: Ludo op 20-04-2015 21:24:53
Maak dat mee!.
Een vlieger op je dak poetsen.  ;D 

:eusa_clap:

Was moeilijk hoor Ludo ;D

Zeg maar Henk tegen mij

The Demon

Henk, jij hebt stiekum stickers van die A-380 op het dak geplakt.  ;D

cornelis-b

Citaat van: The Demon op 20-04-2015 23:33:09
Henk, jij hebt stiekum stickers van die A-380 op het dak geplakt.  ;D

Sssssst niet verder vertellen dat hij elke dag over komt dan wil straks iedereen deze sticker gepolijst hebben ;D

Zeg maar Henk tegen mij