855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

macfocus

Duurt wel lang voordat de eerste foto's er zijn 😂😏
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

hilko73

Daarom nog maar een keer: succes vandaag!
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

henry classic v70

Citaat van: macfocus op 23-01-2016 09:04:06
Duurt wel lang voordat de eerste foto's er zijn 😂😏

Had er ook al een paar verwacht eigenlijk....  :eusa_think:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Jurijn R

Nog aan het uitslapen zeker ;D

cornelis-b

Foto's uploaden via de telefoon gaat niet lekker. Zijn er al flink wat gemaakt :D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Rvd

Succes!
Ben benieuwd naar de foto's.

petrolhead

Citaat van: cornelis-b op 23-01-2016 13:05:45
Foto's uploaden via de telefoon gaat biet lekker. Zijn er al flink wat gemaakt :D

Vorige pagina heb je het gehad over opladen camera; telefoon is dus je camera. Je zult er wel een rede voor hebben. Zo heb ik het geinterprereerd, is dat de liefhebbers met een soort webcam ( foto's) op de hoogte gehouden wordt met de vorderingen van de inbouw. Ik snap dit niet, gezien de hele disussie hiervoor.

macfocus

Ik geloof toch niet dat we om een live van minuut tot minuut verslag gevraagd hebben of dat dat is toegezegd.

Trust and good faith is what we should live by.

Die foto's komen wel, en voor mij zijn ze echt niet nodig als bewijs oid.

Back to the order of the day.
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

UserID6342

Mijn god, waar gaat dit nu weer over ??  Die foto's zullen echt wel komen hoor Pietjes Ongeduld....  Denk dat die jongens nu wel iets anders aan de pet hebben allemaal...

Hans Duiven

Citaat van: Dirk342 op 23-01-2016 21:04:29
Mijn god, waar gaat dit nu weer over ??  Die foto's zullen echt wel komen hoor Pietjes Ongeduld....  Denk dat die jongens nu wel iets anders aan de pet hebben allemaal...

Precies! Inbouw van een gasinstallatie vergt nogal wat tijd!

cornelis-b

We zijn net weer thuis en helemaal stuk op het moment, later vandaag komen de foto's en een verslag, we duiken eerst eens een paar uur onder de wol.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Het was gister een lange maar leuke dag, om 9:15 zijn we eerst begonnen met de verwarming, twee gasheaters, een van Pim en een van Rob850/480 en een MacGyver kachel waar Pim wel meer over kan vertellen, man wat een hitte geeft dat ding. Binnen de kortste keren was de ruimte aangenaam verwarmd.

Joery was inmiddels ook aanwezig en nog een kameraad van Pim, ben even zijn naam kwijt maar het was een echte pyromaan met die MacGyver kachel ;D

Ook Pim zijn vader kwam langs en die vond de forumactie zo tof dat hij ook spontaan mee had gedaan, ik kon hem ter plekke bedanken. Hij kwam Sem, Pim zijn zoontje halen die net een heerlijke appelpunt had weggewerkt.

Eerst het reservewiel en de krik er uit en toen eens kijken hoe de tank paste. Er moest een en ander worden uit geklopt om alles mooi passend te krijgen, Pim dook samen met Joery de kofferruimte in om de boel met een redelijke hamer te bewerken, dit ging heel voorspoedig en na een aantal malen passen lag de tank perfect in de ruimte van het reserve wiel. Baco de hond van Pim wilde ook helpen en heeft even zijn baggerpoten op de bumper gezet met de mededeling "Zo het gaat goed ik heb het gezien"

Toen werd het tijd om de gaten te maken voor de tankbanden, gasleiding en vulslang. Het was even zoeken hoe de vuller achter de tankklep te krijgen maar met een beetje creativiteit van Pim en het wakend oog van Joery was ook dat snel opgelost. De leiding onder de auto plaatsen was eigenlijk zo gebeurd, rolmaat er bij om de juiste afstand van de klemmen te bepalen en vastzetten.

Daarna heeft Pim het verdeelblok geplaatst en omdat Joery ABS problemen had heb ik tussendoor de controller uit de wagen gehaald en deze gereviseerd, ook dat probleem is weer opgelost.
Pim en Joery begonnen onder de motorkap en voor ik er erg in had was de boel "kaal"
Luchtfilter, ventilator, injectorrail met injectors alles was foetsie. Toen het spruitstuk er af en de carterventilatie, de laatste zat behoorlijk vol met prut en het was geen overbodige luxe deze te vervangen.

Daarna passen met de twee beschikbare spruitstukken en uiteindelijk gekozen voor het spruitstuk wat j()()st beschikbaar had gesteld, deze had geen vacuümnippel dus daar moest even over worden nagedacht. Gaatje boren en een haaks nippel was de mooist optie dus Pim heeft het gefixed.

Het grootste probleem was/is de plaatsing van de gascomputer, diverse plaatsen geprobeerd maar steeds bleek een van de kabels net te kort om bij het verdeel blok te komen. Dit zoekplaatje heeft heel veel tijd gekost en dat is ook de reden dat we nog verder moeten om de zaak definitief aan te sluiten. Uiteindelijk de kabelboom weer in de zak gedaan en de injectors aangesloten zodat de auto gewoon op benzine kon rijden.

Tussendoor was de catering, Pim zijn vrouw ook langs geweest om ons allemaal van een paar broodjes knakworst met een super lekker mosterdsausje te voorzien.

Het was een lange dag en rond 01:15 gingen we richting huis, ik kan zeggen dat we allemaal flink gaar waren. Wordt vervolgd.

De foto's:

De verwarming

Deel 1 van de inbouw

Zeg maar Henk tegen mij

razorx

Pittige klus! Ik heb dit met plezier en bewondering gelezen.
Het lijkt op de foto's alsof Pim rechts en linkshandig is zoals hij zijn gereedschap gebruikt.

cornelis-b

Zeg maar Henk tegen mij

Sbv

mooie klus.

Mayonaise in oliescheider gedaan ?