855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Citaat van: henry classic v70 op 26-01-2016 20:31:07
Citaat van: Silverarrow op 26-01-2016 20:01:17
Mooie foto reportage Henk en wat een vakwerk heeft Pim afgeleverd! :eusa_clap:

Nog geen twee tientjes voor een tank :o, dan hakt die 80 euri voor benzine er toch wel hard in  :eusa_shifty: ;D.

...even nuanceren :) dit is 30 ltr daar zou met een gem van 1:8 > 240 km mee kunnen worden gereden (maar dan altijd nog een stuk goedkoper dan benzine)

Klopt, er zat nog wat gas in de tank. De tank heeft een inhoud van 61 liter, met de 80% vulling 48 liter netto.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

Minus de paar liter voor de pomp en minus het niet leeg rijden zit je rond de ~41 liter.

Rond de 330km tanken, vaker dan met benzine, maar goed te doen!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Jurijn R

Voelt waarschijnlijk wel leuk aan voor een goeie 20€ lekker vol.

cornelis-b

Citaat van: NinaPaul op 26-01-2016 21:39:13
Minus de paar liter voor de pomp en minus het niet leeg rijden zit je rond de ~41 liter.

48 liter en de tank is helemaal leeg te rijden.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

arjen850

Citaat van: cornelis-b op 26-01-2016 22:08:54
Citaat van: NinaPaul op 26-01-2016 21:39:13

48 liter en de tank is helemaal leeg te rijden.

Helemaal zeker ben ik niet, maar volgens mij rij je de tank niet geheel leeg. Als de tank bijna leeg is en je gaat stevig planken, zal hij zelfs eerder op benzine overschakelen. Dit om de pomp tegen droog draaien te beschermen. Als dit gebeurt, kan dit zo maar 3 a 4 liter schelen. Als voorbeeld, wanneer ik met een aanhanger de tank  "leeg" rij gaat er met tanken een liter of 46 a 47 in, rij ik hem leeg bij een constante snelheid van bv 80 km per uur, dan tank ik er zo dik 50 liter soms zelfs 52.

V70 400K+

Klopt, Bij mij gaat er bij rustig rijden (leeg rijden) 50 liter in. Bij gassen ( voor zover dat kan met ons ongeblazen 5 pits gasfornuis ;D) schakelt hij sneller om en kunnen we 45 liter tanken.
Overigens rijden we doorgaans in de stad (Vera) en is de actieradius 270 km op 48 liter :(

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

EricL

Mooi ingebouwd!

En nu gassen met die bak anders zit de carterventilatie binnenkort weer verstopt.

cornelis-b

Wat ik begrepen had is dat met LPE 7 de tank leeg gereden kan worden en dat Automatic Fuel Switch (AFS) dan zelf over schakelt naar benzine. AFS is programmeerbaar tot hoever je de tank kan leeg rijden.

Ik ga me best doen Eric ;D

Zeg maar Henk tegen mij

The Demon

Citaat van: EricL op 26-01-2016 22:54:25
Mooi ingebouwd!

En nu gassen met die bak anders zit de carterventilatie binnenkort weer verstopt.
Heb je met LPG minder snel last van.  ;)

macfocus

Heel veel plezier ermee. Het was een genot om samen dit mogelijk te maken, en ik ken de meesten van jullie amper tot niet ; )
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

yari#58

zo wat een verhaal...
lees het nu pas en heb van de hele inbouw ect van te voren niks gezien maar wat geweldig dat dit allemaal zo is opgezet en gelukt.
henk mocht je nog een x weer dakstrips of wat anders zoeken help ik je er graag aan.

arjen850

Citaat van: cornelis-b op 26-01-2016 22:56:02
Wat ik begrepen had is dat met LPE 7 de tank leeg gereden kan worden en dat Automatic Fuel Switch (AFS) dan zelf over schakelt naar benzine. AFS is programmeerbaar tot hoever je de tank kan leeg rijden.

Ik heb op beide auto's LPE7. En het wisselt dus hoeveel liter erin gaat.

leons850

Citaat van: arjen850 op 27-01-2016 06:48:48
Citaat van: cornelis-b op 26-01-2016 22:56:02

Ik heb op beide auto's LPE7. En het wisselt dus hoeveel liter erin gaat.

Check, ik heb ook 7 en bij mij wisselt het ook.
En dan heeft de buitentemperatuur er ook nog mee te maken.
Dat het instelbaar was wist ik niet, want na mijn laatste software update kan ik er minder liters in kwijt wat dus zou betekenen dat hij eerder overschakelt.

@Pim, weet jij hoe dat moet?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

PimR

Bedankt voor alle complimenten mensen!! :angel:

Leon ik denk dat het via de software ingesteld kan worden maar gezien ik deze nog niet heb moet ik je het antwoord schuldig blijven :evil: ;)

Hiker

Ik heb totaal geen verstand van 'gas' maar dit ziet er gewoon erg netjes en professioneel uit!

Goeie job Pim!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha