855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Citaat van: innocenti op 14-02-2016 19:56:18
Citaat van: cornelis-b op 14-02-2016 16:48:33
Mijn tank is 61 liter dus 48 liter netto inhoud bij 80%

Wat mij wel opvalt is dat het eerste indicatorledje bij de ene pomp rond de 60 kilometer rijden uitgaat en bij de andere pomp al bij 40 kilometer. Zal wel met de druk van het tankstation te maken hebben.
Je hebt een mechanische vlotter in de tank zitten. Hoeveelheid scheelt per tankstation afhankelijk hoe netjes recht de auto staat.

Dat er een mechanische vlotter in zit had ik gelezen in een document van Vialle maar ik kan me bij gas eigenlijk niet voorstellen dat de vulgraad van de tank afhangt van de stand van de auto. Wat ik heb begrepen is dat het ene tankstation meer druk heeft dan het andere, is de druk wat lager dan slaat de pomp eerder af. Zit ik er helemaal naast dan hoor ik dat graag.

Verder hebben vanavond Kylian en Jesse de remmen van Blackie aangepakt. Ik had een behoorlijke trilling tijdens het remmen, leek wel een aardbeving, en bij langzaam rijden en afremmen voelde ik de auto echt wat schokkend tot stilstand komen. Diederickvolvo had nog een nette set 302 schijven liggen die ik mocht hebben maar die hadden wel een klein randje, ik wilde deze laten afdraaien maar na een whatsapp contact bood Diederick een nieuwe set 302 schijven aan voor een echt super aantrekkelijke prijs, ik kon de gebruikte schijven er niet eens voor laten afdraaien, van het Duitse merk Vaico, Het moederbedrijf Vierol levert ook schijven aan MB en BMW nu eens kijken hoe hun Volvo schijven zich houden.

Ik vertrouwde de schijven van ProParts niet en dacht een kromme schijf te hebben maar het bleek dat van één glijpen van de remklauw waarvan het dopje foetsie was de boosdoener was, hier was duidelijk veel vocht en troep ingekomen en het glij effect was weg. Zal de schijf zeker geen goed hebben gedaan.

De zuigers van de klauwen waren met de hand terug te drukken dus dat was goed, we hebben de ProParts schijven in de doos gedaan en de Vaico schijven gemonteerd. Uiteraard gezorgd dat alle glijpennen schoon en ingevet zijn en uiteraard voorzien zijn van stofdopjes.

Het remt weer als nieuw. Kylian en Jesse bedankt dat jullie tijd wilde vrijmaken.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

leons850

Hoe veel gas je er in krijgt hangt vooral af van de druk aan de pomp en de temperatuur.
Want hogere temperatuur is hogere druk in de tank.
In mijn geval loopt daar nog een stuk uitlaat onderdoor, dit werkt ook niet echt mee.
Ik tank heel vaak meteen als ik uit m'n werk kom, dan is de boel nog koud en gaat er meer in.
Robbie en ik hebben van de zomer mijn zijn S70R ook een paar keer gehad dat we helemaal niet konden tanken, dan had de pomp minder dan 10bar druk en door de hoge temperatuur hadden we dan meer dan 10bar druk in de tank. Mechanische vlotter zal iets schelen, ik hou er nooit rekening mee.

Kort om, je zal van de zomer wel gaan zien dat je er nog minder gas in krijgt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

)()()sT

Een uitlaatpijp die zoveel warmte uitstraalt dat het invloed heeft op je gastank in de auto?

leons850

Citaat van: )()()sT op 17-02-2016 08:27:07
Een uitlaatpijp die zoveel warmte uitstraalt dat het invloed heeft op je gastank in de auto?

Op een warme dag?
Ja zeker!
Het zijn de kleine beetjes die helpen natuurlijk, ik heb een dubbele uitlaat maar die pijp die achter de benzine tank langs gaat naar de rechter kant zit recht onder de gastank.
Hier komt ook best wat warmte vanaf en vooral op het moment dat je dan gaat stil staan om te tanken begint hij met opwarmen. Verder is het natuurlijk voor de buitentemperatuur die van invloed is.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

marrrcel

Hier dezelfde ervaring. Op een warme dag en autobahnsnelheden of een paardentrailer achter de R, geeft de uitlaat zoveel warmte af dat er geen LPG in gaat aan de pomp. Ik heb het een paar keer meegemaakt.

cornelis-b

Dan hoop ik dat we geen hittegolf krijgen dit jaar ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

mehn

Citaat van: marrrcel op 17-02-2016 23:08:24
dat er geen LPG in gaat aan de pomp. Ik heb het een paar keer meegemaakt.

Ik ook, maar dat waw in een snikhete zomer waarbij in de tank bijna helemaal leeg gereden had. Kreeg er niets bij.
De volgende ochtend vroeg kon ik weer gewoon tanken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

marrrcel

Inderdaad! De volgende ochtend na een koele nacht inderdaad weer gewoon kunnen tanken.

leons850

Citaat van: marrrcel op 18-02-2016 09:06:45
Inderdaad! De volgende ochtend na een koele nacht inderdaad weer gewoon kunnen tanken.

Check hier ook.
Tank daarom ook altijd met "koude motor" dan gaat er het meeste in. ;D

Behelpen he dat LPG

EricL

Citaat van: leons850 op 18-02-2016 09:20:42
Citaat van: marrrcel op 18-02-2016 09:06:45

Check hier ook.
Tank daarom ook altijd met "koude motor" dan gaat er het meeste in. ;D

Behelpen he dat LPG

Shell heeft gewoon goed gelobbyd bij moeder natuur om haar inkomsten uit 95 en 98 enigszins stabiel te houden  ;D

cornelis-b

Vandaag voelde ik ineens iets in mijn nek, werd ik verdomme gestoken door een werkbij :eusa_wall:
Maar dat werkbijen gif deed wel zijn werk.

Vandaag met de auto naar de wasbox geweest maar hij was zo goor van al de pekel die er op de weg ligt dat zelfs de wasbox geen uitkomst was, eenmaal thuis had ik gloeiend de pest in dat hij nog niet schoon was. Het zonnetje scheen en het was best fris maar toch de slang uit gerold en een paar emmers water er bij gepakt. Anton vroeg eigenlijk gelijk al wat ben jij van plan? Auto wassen was mijn antwoord.

Als je dan eenmaal bezig bent maakt het niet uit dat de temperatuur maar 4 graden is en ik kon het ook niet laten om de linker voor velg van de buren even met "Alu Teufel" in te spuiten ;D ;D Dit lokte ook buurman Hans naar buiten en die kon er niet onderuit om ook te gaan wassen.

"Alu Teufel" is echt goed spul voor je velgen, je krijgt de meest gore velgen er weer blinkend schoon mee, werkt een beetje het zelfde als IronX, je spuit het er groen op en je ziet het naar diep paars verkleuren.

Het resultaat van even buiten spelen mag er zijn maar ik ben wel koud tot op mijn botten  ;D ;D

Velgen van de V70 waren ECHT zwart de ring moet nog worden gepolijst maar zo goor waren de velgen ook.

Zeg maar Henk tegen mij

jan smit

buurman hans moest eerst nog ze kibbeling op eten bij de ranzijn en idd hij mag ze auto wel eens wassen .
ik kwam hem tegen maar was druk met zijn bakje kibbeling en moeders maar wachten achter het stuur .
ps prachtige velgen..

The Demon

Ik dacht er ook over om Olijfje weer eens te wassen, maar toen ik de temperatuur voelde met boodschappies doen heb ik er vanaf gezien.
Dooie vingers zit ik niet op te wachten.  :'(

MikeyQR

Blijft een schiterde R, Henk, houden zo. :eusa_clap:

cornelis-b

Citaat van: jan smit op 27-02-2016 19:57:49
buurman hans moest eerst nog ze kibbeling op eten bij de ranzijn en idd hij mag ze auto wel eens wassen .
ik kwam hem tegen maar was druk met zijn bakje kibbeling en moeders maar wachten achter het stuur .
ps prachtige velgen..

Is weer schoon hoor Jan ;D

Zeg maar Henk tegen mij