855R "Blackie"

Gestart door cornelis-b, 05-09-2014 18:19:40

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

..da's in ieder geval goed nieuws Henk!
Voorjaar is begonnen, mooie weer komt eraan,  tractor klaar voor tripjes, mooi man  :eusa_dance:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Fijn dat het qua gezondheid de goede kant op gaat! :D

Met de auto komt het ook wel goed. Je gezondheid is belangrijker :)

razorx

Goed nieuws Henk. Heel fijn om te lezen!

big ben

Eens! goed nieuws mannen het is een cliché.....gezondheid staat op nummer 1, en voor straks heel veel plezier met de vakanties  8)

cornelis-b

Toen we de camper kochten was boven de ruit een mooie strook zwarte tape geplakt en dan weet je eigenlijk al dat daar onder wat roest te vinden is. Goed maar wachten op het mooie weer en dan kijken we wel eens onder de tape, dat was gisteren. Het viel eigenlijk allemaal wel mee dus de dremel erbij en de losse roest weg geslepen, het was wel iets vochtig onder de tape dus zender in de camper en op naar IJmuiden om de boel te laten drogen en dat ging super in de zon en een lekker windje, uurtje of 4 in IJmuiden tussen de sluizen gestaan.

Het bleek de naad te zijn waar het polyester dak op het metaal zit gekit dus niet onder het raamrubber, dat was nog keihard. Eenmaal thuis de boel in de Owatrol gezet en vandaag verder gegaan. Schuren, plamuren en weer schuren en plamuren en omdat ik geen lakplamuur had de boel maar even met een rollertje en lak afgewerkt zodat het verzegeld is voor indringen van vocht. Verder ook de dakgoten van nieuwe kit voorzien en ook daar wat roest op de randen aangepakt. Binnenkort weer verder. 

Rob kwam ook nog even langs met de rode 854R en dan begint mijn bloed toch weer te kriebelen, zeker als ik het geluid van die 5 cilinder weer hoor en wie weet komt er een V70 XC bij, zit stiekem wel wat rond te kijken maar als die er komt dan word dat pas na de zomer.

De eerste foto is nog met de tape ;D

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

Dat oogt weer een stuk vrolijker!
Deze zomer kom ik zeker even buurten om die wagen te bewonderen.

cornelis-b

Fiat het is wat  ;D

Gister waren we begonnen aan de schermrand rechts achter want daar zaten wat kleine roest blaasjes dus de schuurmasjien er op gezet en dan kom je tot de ontdekking dat een klein blaasje onder de lak veel groter is dan gedacht. Met andere woorden je gaat er dwars doorheen dus dan de dremel er maar bij en slijpen tot je blank metaal tegen komt en dat lukte, ik had blank metaal maar wel een gat van ruim 15 centimeter lang en 2 centimeter breed.

Aan de binnenkant van de plek met duckttape en karton voorzien van een vetlaagje een barrière gemaakt want anders druk je de metaal cement er zo door en begonnen om in meerdere lagen de boel dicht te maken. Daarna schuren en plamuren en dat meerdere malen maar het lukte exact zoals ik het wilde.

Toen rinkelde de telefoon met de vraag "heb jij morgen tijd om een ABS controller te reviseren" dus die kwam er nog even tussendoor, mooie 855R en de eigenaar weer blij dat zijn ABS storing is verholpen.

Vandaag hadden we het zelfde probleem aan de bestuurderskant, ook een rotte plek in de schermrand, het is en blijft een Italiaan een geen Zweed  ;D ;D

Ook hier de zelfde behandeling toegepast en het is weer strak. Morgen gaan we verf halen en de camper wordt of matzwart of mat legergroen, dat is nog even de vraag maar wit valt te veel op in de natuur, er is geen wild te spotten en ook met wild kamperen sta je gelijk in de kijker en dat willen we niet.

Zo zien de schermranden er nu uit, goed in de ouderwetse loodmenie

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

henry classic v70

...mat zwart is in de zomer geen handige kleur  :eusa_think:  wordt dan bloedje heet in de camper  ;)

The Demon

Als je toch gaat kliederen met verf zou ik radar absorberende camouflage lak nemen, kunnen ze ook niet zo makkelijk flitsen! :-)

cornelis-b

Citaat van: henry classic v70 op 06-05-2018 19:22:55
...mat zwart is in de zomer geen handige kleur  :eusa_think:  wordt dan bloedje heet in de camper  ;)

Dan zetten we de windmolen aan Henry  ;D

Maar er zit tussen het dak / plaatwerk en de binnenruimte 8 centimeter tempex voor de isolatie dus denk dat het wel meevalt. Een ding is zeker hij mag niet opvallen als ik langs een bosrand sta om wild te spotten. Plannen zijn om wolven te gaan spotten in Duitsland en we zijn al druk met wolvenliefhebbers daar om goede spot plekken te gaan bezoeken.

Goed idee Walter  :D :D

Zeg maar Henk tegen mij

Vulk

Kan je niet de hele bus in dat bruin doen? Valt zeker niet op in het bos.

BBS

Citaat van: The Demon op 06-05-2018 19:31:40
Als je toch gaat kliederen met verf zou ik radar absorberende camouflage lak nemen, kunnen ze ook niet zo makkelijk flitsen! :-)

Haalt die ruk-kever wel dergelijke snelheden dat je die speciale verf nodig bent zonder dat het hele inventaris uit zichzelf door die ruk-kever gaat voortbewegen?

Ot: Weer mooi bezig geweest aan die zelf rijdende recreatiecontainer! :eusa_clap: :eusa_clap:
Volvoloos....

henry classic v70

Citaat van: cornelis-b op 06-05-2018 19:31:50
...mat zwart is in de zomer geen handige kleur  :eusa_think:  wordt dan bloedje heet in de camper  ;)

Maar er zit tussen het dak / plaatwerk en de binnenruimte 8 centimeter tempex voor de isolatie dus denk dat het wel meevalt. Een ding is zeker hij mag niet opvallen als ik langs een bosrand sta om wild te spotten. Plannen zijn om wolven te gaan spotten in Duitsland en we zijn al druk met wolvenliefhebbers daar om goede spot plekken te gaan bezoeken.

Goed idee Walter  :D :D

...dan lijkt me een camouflagenet misschien een beter plan  :)

The Demon

Citaat van: henry classic v70 op 06-05-2018 19:49:28
Citaat van: cornelis-b op 06-05-2018 19:31:50

Goed idee Walter  :D :D

...dan lijkt me een camouflagenet misschien een beter plan  :)
Zekers, en Henk weet ook wel dat je die bij de Baco in Ijmuiden zo kan scoren.

850blues

Citaat van: Vulk op 06-05-2018 19:38:21
Kan je niet de hele bus in dat bruin doen? Valt zeker niet op in het bos.

Maar dan toch wel "Sandstone" hè  ;)

2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm