T-5R BLOG

Gestart door MikeyQR, 13-09-2014 21:39:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MikeyQR

Citaat van: Jelmar op 03-03-2015 23:14:42
Zilveren (kleur 130) RWD Volvo's... Daar wordt ik nou ècht blij van ;D

Ja daar had ik al z'n idee van ;D , ik kom ook wel even langs jou voor een extra tunup. :evil:

elianmars


leons850

Citaat van: MikeyQR op 03-03-2015 23:17:03
Citaat van: Jelmar op 03-03-2015 23:14:42
Zilveren (kleur 130) RWD Volvo's... Daar wordt ik nou ècht blij van ;D

Ja daar had ik al z'n idee van ;D , ik kom ook wel even langs jou voor een extra tunup. :evil:

Jij blij met een paar extra pony's, Jelmar blij, das win win.
zou gratis moeten zijn. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Jelmar

Je kan het ook te gek maken he Leon ;)
Een B21ET is wel over de 200pk heen te duwen mits het 'geweldige' K-jetronic systeem nog goed is.

Mijn eerste 242 Turbo deed 240pk, 400nm met bijbehorend turbogat ;D zal eens in het archief duiken...
850R

MikeyQR

Citaat van: leons850 op 03-03-2015 23:19:44
Citaat van: MikeyQR op 03-03-2015 23:17:03
Citaat van: Jelmar op 03-03-2015 23:14:42
Zilveren (kleur 130) RWD Volvo's... Daar wordt ik nou ècht blij van ;D

Ja daar had ik al z'n idee van ;D , ik kom ook wel even langs jou voor een extra tunup. :evil:

Jij blij met een paar extra pony's, Jelmar blij, das win win.
zou gratis moeten zijn. ;D

Hahahhhaahha ;D idd Leon, maar de vraag is eerder kan Jelmer er nog wat extra pk's uitpeuteren?, want hij is al her en der aangepast en draait al op meer turbodruk, maar we zullen zien. 8)

dielie850

Citaat van: Jelmar op 03-03-2015 23:22:49
Je kan het ook te gek maken he Leon ;)
Een B21ET is wel over de 200pk heen te duwen mits het 'geweldige' K-jetronic systeem nog goed is.

Mijn eerste 242 Turbo deed 240pk, 400nm met bijbehorend turbogat ;D zal eens in het archief duiken...
Dat turbogat had mijn pa ook last van.
Sinds de gas inbouw geen last meer van gehad omdat de gasboer er net zolang mee bezig is geweest tot het weg was  ;D

Jelmar

Ik ken de auto Mike  ;) overal kan meer vermogen uit.

Een turbogat weg krijgen met LPG ?? lijkt me redelijk sterk eerlijk gezegd.. die motoren hebben een compressie van 7,5:1 en een traag spoelende Garrett Turbo.. dus heeft niet zo zeer met de aansturing ervan te maken. mischien dat ze de ontsteking maximaal vervroegd hebben om het te doen lijken dat het turbo gat weg is. (of iig minder).
Ik heb nog geen -originele- 240 turbo gereden waar dat turbogat niet aanwezig was. maar niks is onmogelijk natuurlijk.

De eerste 240 Turbo op megasquirt omgebouwd in 2006/2007 ofzo ? super geweldige film kwaliteit  :eusa_whistle: ;D ;D



850R

leons850

Citaat van: Jelmar op 03-03-2015 23:22:49
Je kan het ook te gek maken he Leon ;)
Een B21ET is wel over de 200pk heen te duwen mits het 'geweldige' K-jetronic systeem nog goed is.

Mijn eerste 242 Turbo deed 240pk, 400nm met bijbehorend turbogat ;D zal eens in het archief duiken...

Geintje, je moet me nu toch wel een beetje kennen dacht ik zo.  :-*

Kei dikke rekening jonguh!
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Jelmar

Dat was nachttarief jah ;D ;D
850R

leons850

Citaat van: Jelmar op 03-03-2015 23:50:41
Dat was nachttarief jah ;D ;D


;D
kom ik de volgende keer bij dag.
Iets met turbo. ;)

Maar wat hebben we gelachen, nah jij dan.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

dielie850

Citaat van: Jelmar op 03-03-2015 23:48:15
Ik ken de auto Mike  ;) overal kan meer vermogen uit.

Een turbogat weg krijgen met LPG ?? lijkt me redelijk sterk eerlijk gezegd.. die motoren hebben een compressie van 7,5:1 en een traag spoelende Garrett Turbo.. dus heeft niet zo zeer met de aansturing ervan te maken. mischien dat ze de ontsteking maximaal vervroegd hebben om het te doen lijken dat het turbo gat weg is. (of iig minder).
Ik heb nog geen -originele- 240 turbo gereden waar dat turbogat niet aanwezig was. maar niks is onmogelijk natuurlijk.

De eerste 240 Turbo op megasquirt omgebouwd in 2006/2007 ofzo ? super geweldige film kwaliteit  :eusa_whistle: ;D ;D

http://i4.photobucket.com/albums/y136/Jelmar/th_DSC00734.mp4

http://i4.photobucket.com/albums/y136/Jelmar/th_DSC00726.mp4
En toch was het zo Jelmar ;D
Hij heeft hem een week gehad en alles gereinigd en/of vernieuwd hij wilde het gewoon proberen vooral omdat iedereen beweerde dat een turbo op gas niet kon ;D
Op gas was er geen turbogat meer op benzine wel dat kreeg hij niet eruit :eusa_think:

Johann

Turbodruk stevig omlaag zeker?  ;D ;D  ;)

MikeyQR

#282
Die van mij heeft ook een turbogat, alleen vind ik het best mee vallen, de turbo spoelt best snel op en als die dat doet dan is het een retesnel Volvotje  :evil:

volvobug

heb ook een volvo op LPG, maar op de plek waar de turbo moet zitten, zit bij mij een niet opgevuld gat in de motorruimte. Gaat het daar over?  :eusa_shifty:

Zonder gekheid, machtig mooie auto  8)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

MikeyQR

Kuch kuch proest wat een stof na bijna een jaar stilte hier. :eusa_snooty:

Na wat Jappers te hebben gereden wat overigens toch prima beviel ;), heb ik een mooie 744 voor weinig overgenomen en na deze goed in orde gemaakt te hebben, en nog best wat kmters mee gereden te hebben,
Ben ik nu toch maar weer terug bij de 850. ;D

Het is een 855 T-5 die op de verlaagingsveren en chip na origineel is.
De lak is redelijk maar dak alleen niet zo meer, heeft een aardig heet zonnetje mee gemaakt in de 12 jaar dat hij in Italië heeft gewoond, verder is die technische in goede staat en heeft een mooi leder interieur.

Uiteraard heb ik foto's die volgen nog. 8)