T-5R BLOG

Gestart door MikeyQR, 13-09-2014 21:39:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MikeyQR

Die oplossingen heb ik idd voorbij zien komen Dirk. ;)

Alleen zeg ik toch heel eerlijk dat het voor z'n dure uitlaat eigenlijk niet de oplossing zou moeten zijn om er iets van kippengaas of iets dergelijks in te moeten maken.

Met een JT heb je dan wel geen resonantie maar zoals gezegd rot deze gewoon weg dat is dus ook het geld niet waard.

Dit kost mij vrij weinig zo en kan er nog vanalles mee doen tot zelfs een dubbele pijp onder de auto maar denk dat ik dat niet ga doen aangezien ik de T-5R kwa uiterlijk niet wil veranderen.

UserID6342

#541
Ik denk, weet dit natuurlijk niet zeker, dat dit komt doordat de uitlaten van sedan gelijk zijn aan die van een estate (alleen het eindpijpje is bij een estate een paar cm langer). Geld dus ook voor de vervangingsmarkt of 'sport' uitlaten zoals Ferrita, Simons, JT en dergelijke.  Je hoort bijna nooit dat een van deze uitlaten onder een sedan resoneert.  Wel dat je de brom, al dan niet (zeer) duidelijk, hoort. Idem bij mijn auto, je hoort die uitlaat wel degelijk en goed ook, maar hij resoneert niet.  Zou je deze onder een estate hangen zou je knettergek worden van de resonantie en het geluid wat hij maakt.  En sloop je 'm na het eerste rondje er meteen weer onderuit ;D.

JT is altijd al slecht geweest, in mijn optiek dan. Ik heb ze een paar keer nieuw goed bekeken en zag al meteen dat het 'm dat niet ging worden, ook niet qua pasvorm. Ik heb ooit 1x zo'n JT gehangen onder een estate en doe het nooit meer en sindsdien monteer ik ook geen JT meer, kan er gewoon niet achter staan.

Als je zelf een uitlaat maakt, kun je het net zo maf maken als je zelf wilt qua materiaal, geluid, financiën, etc. Je hebt dan in principe de controle over het hele spulletje.  Dit kan vaak ook nog goedkoper zijn als een uitlaat laten maken, je moet het alleen kunnen en willen en de mogelijkheid daarvoor hebben. Net zoals nu bij jouw uitlaat, die pannenkoek is de grootste restrictie, daarna de originele cat. 2.5" of 3" is nog niet eens zo gek belangrijk, als zal bij een 3" DP de turbo sneller opspoelen. Het belangrijkste is om de restricties, voor zover mogelijk, te beperken die nu eenmaal in een uitlaat zitten.

MikeyQR

Klopt Dirk ;) , ik heb idd de cat er nog onder die blijft ook zitten tot misschien de turbo een slecht begint te worden, de cat zelf zorgt ook voor wat meer demping, had ik geen cat maar wel deze uitlaat zo dan was het echt een een herrie geweest. ;D

Gelukkig voor mij heb ik het materiaal en de know how hoe ik dit moet aanpakken anders was ik er natuurlijk niet aan begonnen.

Voor de mensen die denken dit ook even te doen of te kunnen vergis je er niet in er komt best wat bij kijken vooral het passen en meten bij de achteras was een uitdaging om de uitlaat er netjes overheen te laten lopen zonder dat deze ergens tegen aan komt.

Ook lassen moet je goed kunnen en niet maar gewoon bakken van het zal wel, zoals je kan zien kan ik goed lassen, dit komt ook omdat ik 1 van de 2 monteurs ben die dit kan en dus ook alleen mogen op mijn werk met klanten auto's.

Mathijs.

strak werk mike, benieuwd hoe die klinkt! welke lengte heeft de demper die jij gebruikt hebt?

MikeyQR

Citaat van: Mathijs. op 14-05-2017 20:51:58
strak werk mike, benieuwd hoe die klinkt! welke lengte heeft de demper die jij gebruikt hebt?

Niet gemeten, maar denk zo een 35 a 40 cm.

MikeyQR

#545
Weer even wat tijd voor een update.

Zoals jullie welicht weten heb ik een USA 850 voor onderdelen erbij gekocht, hier zaten wat leuke spullentjes op en aan, zoals een R bumper T-5R matten enz enz.

Zo beetje alles is inmiddels al verkocht en er rijden weer tevrede 850 eigenaren met de sloper onderdelen in het rond.
De R bumper heeft Henk voor mij keurig gefixt en deze ligt nu bij de spuiter, hij gaat deze weer goed strak maken en spuiten in BS voor mijn T-5R.
Mijn oude bumper is ook al verkocht en deze gaat er deze week af als ik de vers gespoten bumper binnen heb.

Na dat de bumper erop zit is het de bedoeling dat de T-5R wordt getaxeerd zodat ik een beter gevoel heb voor als er iets mocht gebeuren met de T-5R heb ik een waarde, en uiteraard zal ik dan kijken welke verzekering ik erbij ga nemen, hij is nu wel goed verzekerd maar zonder taxatie, uiteraard wil ik wel een verzekering die niet zegt dat ik maar 8000 km de jaar mag rijden want dit is toch echt mijn (onze) daily driver.

Verder heb ik vandaag een 302 remset erop gezet, en de schijven bij Mister auto besteld  ;D
De Ferodo set, daarbij heb ik nieuwe volvo 302 brakets gehaald, nieuwe remslangen, en nieuwe Volvo remblokken.
Gelijk maar de remklauwen en brakets zilver gespoten.

En nu moet het spul nog goed inremmen maar merk al wel verbetering ten opzichten van de standaard 280 set, dus een geslaagde dag weer. :)








hilko73

't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

cornelis-b

Leuke prijs toch voor een set Ferodo schijven ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

MikeyQR

Citaat van: hilko73 op 03-06-2017 23:37:03
Netjes!
Dank je, vind het er wel ff wat frisser uit zien zo. 8)

Citaat van: cornelis-b op 04-06-2017 00:23:18
Leuke prijs toch voor een set Ferodo schijven ;D ;D

Ja zeker dat kost werkelijk zowat niets, echt geinig dat ik ze dus ook gewoon kon bestellen en nu erop heb zitten, ben wel benieuwd hoe ze zich houden na een tijdje maar denk dat dat wel goed zit. ;)

cornelis-b

Citaat van: MikeyQR op 04-06-2017 00:37:32
Citaat van: hilko73 op 03-06-2017 23:37:03
Netjes!
Dank je, vind het er wel ff wat frisser uit zien zo. 8)

Citaat van: cornelis-b op 04-06-2017 00:23:18
Leuke prijs toch voor een set Ferodo schijven ;D ;D

Ja zeker dat kost werkelijk zowat niets, echt geinig dat ik ze dus ook gewoon kon bestellen en nu erop heb zitten, ben wel benieuwd hoe ze zich houden na een tijdje maar denk dat dat wel goed zit. ;)


Ik ben er erg tevreden over Mike
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

MikeyQR

Ben er nu al tevreden over, en dan zitten ze er maar net 100 km onder. :eusa_shifty:

Uiteraard gaan de achter remklauwen ook zilver worden, ra was dat al om dat deze al een keer is vervangen.

MikeyQR

Weer een kleine update.

De sloper is nu ff mijn donor auto geworden. :eusa_shifty:
Heb de hele dash er nu uit en dat vond ik een mooi moment om dan is te kijken of ik de bedrading van de koplamp hoogte verstelling eruit kan halen en in mijn eigen T-5R kan maken. ;D
Dat is dus gelukt, de kabelboom loopt tot onder de schoppenplaat en daar houden ze op in de T-5R, ik heb die van de sloper eruit geknipt en de kleur draden bekeken of ik deze dus ook had, dat was zo, dus deze aan de rest van de draden aan mijn kabelboom gemaakt en getest, en jawel de motoren hoor je en koplampen gaan op en neer.
Ook de roze draad aan 1 van de schakelaars gemaakt voor het lampen in de schakelaar en klaar!

Voor wie het ook wil, lijkt moeilijker dan het is je moet alleen weten welke draden en draadkleur je nodig hebt, dit zie je bij de stekkers die de motoren moet aansturen.

En dan moet je ook rekening houden met Alter II zonder OBD 2 en of met, deze laatste hebben lossen stekkers voor de kabelboom, de draden voor de koplamp hoogte zit in de blauwe stekker (dus OBD 2 auto's)

De stekkertjes heb ik voor nu zo gedaan maar wil wel alles er wat netter in maken en solderen uiteraard. ;)

Verder niets te melden de T-5R doet verder wat die moet doen en dat is rijden.
 


















Mathijs.

mooie update! knap werk

MikeyQR

Citaat van: Mathijs. op 12-06-2017 21:19:43
mooie update! knap werk

Thx.

Dacht van maak er maar een beetje een how to van. ;)


cornelis-b

Leuke update Mike maar dacht dat dat in een T-5R standaard was?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien