T-5R BLOG

Gestart door MikeyQR, 13-09-2014 21:39:30

Vorige topic - Volgende topic

MikeyQR

Citaat van: rjverbrugh op 15-02-2022 20:11:52
even vraag, mag via pb, maar wat kostte dat nou?

Je hebt een PB.

marrrcel

Mooie updates :). Geweldig dat die handzenders nog leverbaar zijn, want meestal zijn die behoorlijk afgekauwd na x aantal jaar. Trouwens; je wil niet met een kapotte handzender staan. Daar wordt je echt niet blij van, ik kan het weten c :eusa_whistle:. De Guard II handzenders zijn overigens ook nog te krijgen en de prijs vond ik destijds heel schappelijk, dus ik heb ook mijn kans gegrepen.

MikeyQR

Citaat van: marrrcel op 16-02-2022 00:10:34
Mooie updates :). Geweldig dat die handzenders nog leverbaar zijn, want meestal zijn die behoorlijk afgekauwd na x aantal jaar. Trouwens; je wil niet met een kapotte handzender staan. Daar wordt je echt niet blij van, ik kan het weten c :eusa_whistle:. De Guard II handzenders zijn overigens ook nog te krijgen en de prijs vond ik destijds heel schappelijk, dus ik heb ook mijn kans gegrepen.

Dank je en zeker iets dankbaars want je loopt nu niet te klooien met de sleutel in de deur.
Mijn oude handzenders zagen er ook gebruikt uit maar niet op.

Voor de Guard 2 handzender heb ik 8 jaar geleden 77 euro betaald maar die zijn nu ook duur geworden.
Ik ben in elk geval blij dat ik er nu 2 heb het houd een keer op in het classic magazijn.

MikeyQR

Vandaag de remschijven en blokken voor vervangen.
Op was het totaal niet maar er zat een roest rand in de schijf waar de remblokken een jaar of drie hebben hebben vast gezeten.

Dus met remmen hoorde je een tikkend geluid en de schijven trilde er ook door met remmen.
Hoezo een roest rand op de schijf?
Nou de T-5R heeft ruim drie jaar stil gestaan in Duitsland om dat de toenmalige eigenaar de auto had meegenomen en dus had geëxporteerd maar daar niet op kenteken gezet, ik heb daar de papieren van van de RDW.
Van wie ik de T-5R heb gekocht had het org NL kenteken weer terug gekregen van de RDW.

Maar goed hij remt nu weer zonder getril en bij geluiden.
Wel al mooi dat er een 302 set op de auto zat maar nu uiteraard weer van Org Volvo. ;)

Voor.

En nieuw.

MikeyQR

Een maand verder en de teller staat op ruim 367.xxx km, ook alweer ruim 3000 km gereden sinds de aanschaf.

Ondertussen al wel weer het nodige gedaan.
Waaronder nieuwe nokkenas keerringen aan de distributie zijde, waren al vervangen voor ik de T-5R kocht maar niet goed gedaan helaas, maar nu weer nieuwe erin en wel goed erin gedaan, dat lekt dus ook niet meer.

Ook de org Radio eruit gehaald met wisselaar en een enkeldin DAB van Pioneer erin gedaan die ik had liggen, wel met een kabel tussen de org. versterker zodat je een beter geluid hebt dan alleen de 4x50W van de Pioneer.
De org radio en wisselaar hou ik er wel bij.

Vorige week nog mijn ouders geholpen met een rondje Ikea, en ja dat is het best makkelijk als alles erin past wat je mee wil hebben en zelfs de bijrijdersstoel moest ervoor ik de klap stand maar de achterklep ging dicht. :D

En vorige week nog wat opgehaald wat ik persoonlijk wel mooi vind, dat is een org Volvo hout stuurwiel.
Ja ik weet het hoort niet in de T-5R ook ivm de hout kleurstelling maar het T-5R stuurwiel gaat ook niet weg, ligt mooi opgeborgen thuis, die hoort bij de deze 850.
Het houten stuurwiel ligt wel lekker in de hand en zoals gezegd vind ik het wel mooi staan.

En nog de restanten van de strip onder het raam van de achterklep verwijderd, deze was echt gaar, maar gelukkig was ik optijd de lak was nog niet aangetast dus dat ook weer mooi gepoetst.

gero

Citaat van: MikeyQR op 05-03-2022 21:25:34
Een maand verder en de teller staat op ruim 367.xxx km, ook alweer ruim 3000 km gereden sinds de aanschaf.

Ondertussen al wel weer het nodige gedaan.
Waaronder nieuwe nokkenas keerringen aan de distributie zijde, waren al vervangen voor ik de T-5R kocht maar niet goed gedaan helaas, maar nu weer nieuwe erin en wel goed erin gedaan, dat lekt dus ook niet meer.

Ook de org Radio eruit gehaald met wisselaar en een enkeldin DAB van Pioneer erin gedaan die ik had liggen, wel met een kabel tussen de org. versterker zodat je een beter geluid hebt dan alleen de 4x50W van de Pioneer.
De org radio en wisselaar hou ik er wel bij.

Vorige week nog mijn ouders geholpen met een rondje Ikea, en ja dat is het best makkelijk als alles erin past wat je mee wil hebben en zelfs de bijrijdersstoel moest ervoor ik de klap stand maar de achterklep ging dicht. :D

En vorige week nog wat opgehaald wat ik persoonlijk wel mooi vind, dat is een org Volvo hout stuurwiel.
Ja ik weet het hoort niet in de T-5R ook ivm de hout kleurstelling maar het T-5R stuurwiel gaat ook niet weg, ligt mooi opgeborgen thuis, die hoort bij de deze 850.
Het houten stuurwiel ligt wel lekker in de hand en zoals gezegd vind ik het wel mooi staan.

En nog de restanten van de strip onder het raam van de achterklep verwijderd, deze was echt gaar, maar gelukkig was ik optijd de lak was nog niet aangetast dus dat ook weer mooi gepoetst.

mooi stuurtje, wil ik ook nog eens hebben, dus , mocht je het ooit kwijt willen  :laugh:

MikeyQR

Dank je  8)

Deze houten sturen zijn ook zeldzaam, en als je ze vind in nette staat ook gelijk erg duur.
Die ik heb blijft nog wel even hahaha.

Voor de emblemen op de achterklep maar is correct geplaatst en het Volvo embleem eraf gehaald voor een org Volvo embleem.

De emblemen 850 en T-5R zaten te ver naar links, deze dus eraf gehaald en op de juiste plek geplakt.
En er hoort een TWR logo op en ja die heb ik niet en staat al in backorder bij de dealer, deze komt er dus nog op, maar ik vind het niet staan zonder het TWR embleem dus zelf maar wat na gemaakt van het oude Volvo embleem, op afstand ziet er correct uit maar uiteraard zie je dat het niet helemaal klopt maar voor nu vind ik het wel de oplossing.

En voor de oplettende kijker, ja de uitlaat hangt niet goed, dat komt wel op een later moment als het vierkante sierstuk erop kan.

TBoss3

Mooie wagen! Zo met dat houten stuur bijna 1-op-1 mijn BS T-5R!
Desondanks de andere hout-soort en kleur vind ik het houten stuur toch mooi staan, en het stuurt ook gewoon altijd lekker ;D
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

MikeyQR

Dank je, ja bijna 1 op 1 hahaaha :eusa_shifty:

Vind ik dus ook, en idd het stuurt lekkerder. ;D
Maar zonder gekheid houd het beter vast dan de org leren stuurwielen.

MikeyQR

Vandaag de de T-5R is gepoetst en de plastic delen in de lijnolie gezet, en wat ziet die er weer top uit zo! 8)

Ook de Aygo van vrouwlief even wat aandacht gegeven, beurtje gegeven en de nieuwe zomer wielen gemonteerd.
De velgen heb ik afgelopen week zelf gespoten zoals een aantal van jullie weten doe ik dat eigenlijk altijd zelf, de Titans van de T-5R moet ik ook nog een opknapbeurt geven, maar dat komt zeker nog.

Geen uitgebreide fotosessie ook omdat ik tegen 1845 uur klaar was en ja F1 begon bijna. ;D

free image upload

tom480

Goed bezig!
Hoeveel T-5R'en R'en heb je inmiddels gehad😎?
- R1200GS -

MikeyQR

Citaat van: tom480 op 29-03-2022 09:49:43
Goed bezig!
Hoeveel T-5R'en R'en heb je inmiddels gehad😎?

Teveel! :eusa_shifty:

13 R'en, die ik nu heb is nummer 13.

Kortom teveel, maar dat was nog leuk als hobby en opknappen, nu niet meer gezien de prijzen.
Dus ja ik hou het wel bij deze, is voor mij een perfecte daily.
Hij rijd ook erg goed, en echt 1 van best rijdende die ik heb gehad.

volvobug

Ziet er erg netjes uit na zo'n poetsbeurt!

Magneetkoppeling ook nog oké?  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

MikeyQR

Citaat van: volvobug op 29-03-2022 12:01:34
Ziet er erg netjes uit na zo'n poetsbeurt!

Magneetkoppeling ook nog oké?  ;D

Dank je. 8)

Ja die is wel goed er zit namelijk al een nieuwe aircopomp op. ;D

tom480

Citaat van: MikeyQR op 29-03-2022 10:34:35
Teveel! :eusa_shifty:

13 R'en, die ik nu heb is nummer 13.

Kortom teveel, maar dat was nog leuk als hobby en opknappen, nu niet meer gezien de prijzen.
Dus ja ik hou het wel bij deze, is voor mij een perfecte daily.
Hij rijd ook erg goed, en echt 1 van best rijdende die ik heb gehad.

Das mooi wat 👍👍
- R1200GS -