Portlocks volvo's 855CreamYellow & V70NR BlackSapph '06

Gestart door portlock, 17-10-2014 21:08:12

Vorige topic - Volgende topic

portlock

Zo vandaag de de polyurethaan steunen gemonteerd. Man wat een verschil met schakelen ;D Echt de moeite waard!!!
De rammels/trillingen vallen bij mij 10000% mee, alleen draadje van m'n speaker rechts in het dash rammelt nu, ff wat schuim omheen en klaar.
Geluid valt me ook mee, had er meer van verwacht , of komt het dat die 3" DP er al onder hing :P

Versnellingsbak steun

Bovenste motor steun

Ik ben helemaal om, voor mij geen rubber meer. In de toekomst worden alles wat voor PU kan worden vervangen gedaan als het er aan toe is.

Tevens gister olie leidingen ontvangen + rubbertjes en ringetjes clipjes etc voor de saffron. Leidingen zijn verrot en lekken olie wanneer de motor draait, lees als er oliedruk is.
Zijn op de metalen "buizen" door, jammer genoeg niet op de koppelingen van hydroliek slang naar metaal... 176,40 eu in totaal voor 2 lullige leidingen en wat ringetje bende... Maargoed, dan kan het er weer 3,5 ton tegen aan ;D

'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

portlock

Vandaag de olie leidingen vervangen op de saffron, het zag er allemaal weer lekker "gesmeerd" uit ;D

De rotte leidingen

Één van de vorige eigenaar was al eens aan de slag gegaan met lekkende leidingen, want er zat een andere hydrauliek slang tussen de koppelingen

Verse leidingen aan de thermostaat

Ziet er toch even wat beter uit ;D

Morgen nog even een maatje helpen met zijn c70, remmerij voor vervangen, en de banaan nog ff wassen voor de meet.

Iedereen die morgen ook in heemskerk is, tot morgen!

razorx

cornelis-b

Tot morgen Tiego, je bent weer lekker bezig geweest ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

portlock

Zo, het falende bijrijders slot is ook weer gemaakt. Deze ging niet mee met de CV, en als ik hem met sleutel op slot wou doen, ging hij er meteen weer af..

Had me al ingesteld om naar de sloop te gaan, en een werkende zoeken. Maar wat bleek? Er was 1 dingetje los... Zie hier onder.

Het heveltje was van het blauwe palletje af..

Even testen ;D

Vanaf morgen weer 3 weken op oefening in duitsland, hoop bij terugkomst dat de gele 40mm APEX veren er zijn.
Dan kan de CY worden voorzien van nieuwe vering, schokdempers etc etc.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

portlock

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Spin!

Citaat van: maruska op 21-09-2015 07:57:35
moet het wel die extra romige variant zijn Henk ;D

Uit ervaring weet ik dat de niet romige variant oranje uitslaat op den duur. De romige variant krijgt een wintervachtje.

www.vm-parts.nl

portlock

Mark bedoeld deze zeker ;D

On topic:

Vandaag toch nog niet naar duitsland, de trein met voertuigen had vertraging op de duitse spoorwegen. Vertrek is morgen ochtend naar Grafenwöhr, voertuigen van de trein ontladen en richting oefengebied.

Dus een mooie dag om de achterste lambda van de saffron te vervangen. Het lampje en de storing stonden al een tijdje aan ;D
Nu weer in orde, en het lampje is niet meer aan gegaan.

En wel een heeeeeeel spannende foto gemaakt

Nou dat was het weer, tot over 3 weken

portlock

Alweer terug van oefening, treinen met voertuigen kwamen helaas niet aan ivm  db schenker rail perikelen...

Vandaag een mooie dag om richting Henk te gaan om de ABS controller door te solderen. Zo gezegd zo gedaan.
Even een stuk rijden, maar daar stond wel een goede bak koffie tegen over ;D Na de koffie en peukie's de controller los gehaald, en overhandigd aan de chef.

Henk in actie ;D

Controller is weer netjes gesoldeert, en dicht gekit. Even laten harden en monteren maar weer!
Erop is was toch moeilijker dan eraf ;D

Alle leidingen en stekkers weer monteren, storingen wissen en hopen dat de storing weg is!

Helaas..., auto wou niet starten.  :eusa_think:
Raar genoeg was hij opeens zijn key memory kwijt, na het los halen van de accu??? Hier  gaf hij een melding van op de computer. Gewist en op hoop van zegen starten, en JA het beestje doet het weer zonder rare ABS en tracs lampjes! ;D

Nog even een biertje gedaan en maar weer richting huis. Auto paar keer goed in de ABS getrapt, maar niks aan het handje. De controller kan er weer 30 jaar tegen aan.

Henk super bedankt, en het was weer gezellig! ;D

cornelis-b

Was inderdaad een rare storingsmelding " imobilizer: Key not in memory" maar goed na een reset was het opgelost :eusa_dance: Eigenlijk was het een rot klusje dat in en uitbouwen van de controller maar dat lag puur aan de bedrading van je gas installatie die daar heerlijk in de weg zat :(

Je had tijd zat en wilde de controller ook wel eens van binnen zien, dus geen ruil unit plaatsen maar openmaken dat ding ;D ;D Ook bij deze controller waren het de nodige tinbreukjes en na het verwijderen van de oude tin en het schoonmaken met een glasvezelborsteltje was het eigenlijk zo gepiept, na dicht kitten was het een uurtje wachten en hij kon er weer in, het weer was prima dus we hebben lekker in de tuin kunnen zitten.

Was gezellig Tiego en die unit kan er voorlopig weer een paar ton tegen.

Zeg maar Henk tegen mij

portlock

Zo weer even tijd voor een update.

Afgelopen week toch besloten om een fatsoenlijke polijstmachine aan te schaffen incl een aantal toebehoren.  :eusa_dance:

Tevens 5L ATF uit duitsland laten komen, dit scheelt aanzien met de prijzen in nederland.

Vandaag de stuurbekrachtiging van de CY geflushed, kwam behoorlijk zwarte ATF uit. Beestje stuurt nu weer een stuk soepeler.  ;D

Morgen misschien de V70 ook nog even doen.

De witte 850 is ook verkocht, in handen van mogelijke toekomstige forummer. Betrokkene is er erg blij mee, kan je wel zien aan de aantal foto's die geplaatst worden op dergelijke volvo FB pagina's.

Aankomende week komen hopelijk de APEX verlagingsveren binnen..

cornelis-b

Zeg maar Henk tegen mij