Rijbewijs ingevorderd; opzet bezwaarschrift

Gestart door EricL, 08-11-2014 20:45:40

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Vroeger was die PWA brug 100, dat is toch echt 80 geworden meen ik. Ik pak m nog wel eens als de A2 vast staat.

De hoofdagent van Gelderland-zuid ken ik toevallig heel goed. Woont in Beuningen en zie ik niet snel op een motor klimmen. Ik weet bijna meteen al welke praatjesmaker je dan wel staande heeft gehouden. Of nekkletsen moet een eigenschap zijn van motormuizen...net als het hebben van een snor.

Overigens... het redden van een Hyundai... Why?

Sterkte overigens, vrees dat je in een onmogelijk pakket zit.

www.vm-parts.nl

glenfiddich1983

Tegen de tijd dat je bij de rechter bent, ben je maanden verder. Eerst je rijbewijs terug. Daarvoor moet je schriftelijk contact opnemen met de cvom volgens mij, wellicht kan je informeel telefonisch contact krijgen met een ovj (altijd voor een ovj zelf gaan, eventueel zo'n OM-zittingsvertegenwoordiger van het cvom, maar niet zo'n politieagent-hulpofficier) en de situatie uitleggen.

Bij het bezwaar de wijze van meting in twijfel trekken. Meten dmv boordcomputer is op zich toegestaan maar is wel ongebruikelijk. Probeer een (aanvullend) pv te krijgen met verklaring over de wijze van meting, het exacte traject (zeker als er bij het traject een wijziging in de maximumsnelheid plaatsvindt), ijkrapport van de boordsnelheidsmeter opvragen.
Als alles klopt is er weinig tegen te beginnen. Rechter kent altijd zwaardere betekenis toe aan een op ambtseed opgemaakt pv, slechts bij objectieve redenen tot twijfel aan de waarneming van de agent zal dat terzijde worden geschoven.

Om gerechtskosten hoef je je niet druk te maken. Alleen bij overduidelijk misbruik van recht loop je de kans om in de kosten veroordeeld te worden.

Gebruik nooit(!) standaard bezwaar en beroepschriften en hang bij de rechter nooit een slap lulverhaal op zoals het redden van een Hyundai. Dat gaat je zaak echt niet helpen. Hou het redelijk en bij de waarheid.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

elianmars

erdebruin

Sneue bak..... Misschien heb je hier wat aan: http://www.dezwartekip.com/wie-zeurt-zal-oogsten/

Niet geschoten is altijd mis ....

Succes !!!
To finish first, first you'll have to finish !!!!

'95 Volvo 855 T5 AT 220.000 miles US import Emerald Green Metallic / Dark Olive Pearl

Mac850

Hard rijden doe je maar op een circuit, is nog leuker ook, want iedereen wil daar lekker doorrijden. Er steken ook niet onverwachts voetgangers, kinderen, honden etc. over.

En dat alles voor een beetje blauwe rook. Een risico analyse geeft voor je actie zeker geen voldoende.....

grijzev70tdi

Mwa op een 100 km weg zal geen kind oversteken...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Vulk

Citaat van: grijzev70tdi op 09-11-2014 14:17:59

Jij denkt dat kinderen daar een onderscheid in maken? :)

cornelis-b

Citaat van: Mac850 op 09-11-2014 14:15:57
Hard rijden doe je maar op een circuit, is nog leuker ook, want iedereen wil daar lekker doorrijden. Er steken ook niet onverwachts voetgangers, kinderen, honden etc. over.

En dat alles voor een beetje blauwe rook. Een risico analyse geeft voor je actie zeker geen voldoende.....

Stel nou eens dat jij daar had gereden met een enorme wolk rook achter je auto wat misschien een auto brand tot gevolg zou kunnen hebben en iemand deed een poging om je daar voor te waarschuwen zou je dan ook zo reageren?

In dit geval zeg ik: Oom agent heeft wel erg op zijn strepen gestaan daar hij ook constateerde dat er iets mis was met de auto, in dit geval had hij beter achter de rookwolk aan kunnen gaan omdat er verder geen gevaarzetting was. Goed Eric reed te hard maar heeft verklaard waarom hij dat deed.

Verder is het zo dat je als burger geacht wordt in een situatie die eventueel gevaar op kan leveren de persoon die door dit "gevaar" in nood kan worden gebracht direct moet waarschuwen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

glenfiddich1983

Eens met dat laatste Henk, maar nieuwe gevaarzetting creëeren om een iemand voor andere (zeer) eventuele gevaarzetting te waarschuwen is natuurlijk niet een erg sterk verhaal. Kan je beter stoppen en de politie bellen ofzo. Die in dit geval overigens ook niet ver weg bleek ;)

En de auto rookte. Nou, so what. Zie je wel vaker. Om daar meteen van te maken dat de auto bijna in de hens stond..?

grijzev70tdi

Citaat van: Vulk op 09-11-2014 14:21:25
Citaat van: grijzev70tdi op 09-11-2014 14:17:59

Jij denkt dat kinderen daar een onderscheid in maken? :)

Ik ken de weg daar verder niet, maar lijkt me erg raar als een kind langs een 100 km weg loopt zonder ouders of iets... En ook bij 100 kmh had je niet op tijd kunnen remmen als er een kind oversteekt.

Citaat van: glenfiddich1983 op 09-11-2014 14:29:47
Eens met dat laatste Henk, maar nieuwe gevaarzetting creëeren om een iemand voor andere (zeer) eventuele gevaarzetting te waarschuwen is natuurlijk niet een erg sterk verhaal. Kan je beter stoppen en de politie bellen ofzo. Die in dit geval overigens ook niet ver weg bleek ;)

En de auto rookte. Nou, so what. Zie je wel vaker. Om daar meteen van te maken dat de auto bijna in de hens stond..?

Elke diesel rookt, de een beetje meer dan ander. Kijk maar naar onze tdi's....

Mac850

Onder het mom van 'ik kan toch niet op tijd voor dat kind remmen dus gas erop en gaan?'

grijzev70tdi

MikeyQR

Je kan er tegen in wat je wil bij oom agent, of een bezwaar indienen maar heeft allemaal geen zin, heb er ervaaring mee omdat ik ook 2 maanden mijn rijbewijs kwijt ben geweest een tijd terug.

Ook in mijn situatie had ik naar mijn idee gelijk met een mede pagagier als getuigen maar helaas oom agent was het er niet mee eens dus heb ik maar voor de rest zo min mogelijk gezegt want alles gebruiken ze tegen je.

Ik zelf reed volgens agentje 60 te hard wat wij allebij niet vonden kloppen en ons niet konden voorstellen, maar goed was hem 2 maanden kwijt kon dus 2 maanden met de trein wat ik opzich niet erg vond want ik kon een beetje sparen.  ;D

henry classic v70

Jij moet kunnen aantonen dat de meeting niet klopt, mijn vraag is dan: hoe ga je dat doen?

En ja, ik heb mijn rijbewijs ook al eens mogen inleveren > 51 km te hard  :eusa_whistle:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

glenfiddich1983

Zoals ik hierboven al zei: eerst gegevens verzamelen.