855 origineel turbo eindstuk.

Gestart door erik brouwers, 28-12-2014 20:08:28

Vorige topic - Volgende topic

Died850

Heb vandaag het eindstuk gebracht bij Jelmar. Daar hoeft men zich niet meer druk over te maken :P ;D.

Lammert

Jelmar, laat je niet opjagen en trek je het geneuzel [in andere topics] vooral niet aan, dat heb je op elk forum.
Als ik ff alleen voor mezelf spreek heb ik best wat geduld, hoef ik niet voor een duppie op de eerste rang. Maar 6 maanden wachten op een eindstuk van € 150,- heeft ook weer niet mn voorkeur  :P

Je passie voor t vak wordt hier gewaardeerd iig en veel succes met Died's eindstuk :angel:

V70R-obert

Citaat van: Lammert op 29-05-2015 18:31:50
trek je het geneuzel vooral niet aan, dat heb je op elk forum.
Als je de berichten terugleest kom je weinig geneuzel tegen. De mensen die reageren zijn geïnteresseerd, belangstellend en afwachtend, en wellicht ietwat ongeduldig, een heel menselijk trekje. Waar dan dat geneuzel vandaan moet komen mag je me uitleggen. Daarbij zeg je in je 2e alinea het zelfde wat anderen hebben gezegd en opgemerkt, en waar dan je 'verwijt' vandaan zou moeten komen, vreemd..

Lammert

Citaat van: V70R-obert op 29-05-2015 20:07:04
Citaat van: Lammert op 29-05-2015 18:31:50
trek je het geneuzel vooral niet aan, dat heb je op elk forum.
Als je de berichten terugleest kom je weinig geneuzel tegen. De mensen die reageren zijn geïnteresseerd, belangstellend en afwachtend, en wellicht ietwat ongeduldig, een heel menselijk trekje. Waar dan dat geneuzel vandaan moet komen mag je me uitleggen. Daarbij zeg je in je 2e alinea het zelfde wat anderen hebben gezegd en opgemerkt, en waar dan je 'verwijt' vandaan zou moeten komen, vreemd..
Dat is inderdaad niet duidelijk, excuus daarvoor :eusa_wall:. Het geneuzel betreft een heel ander topic, niet deze, en dus ook niet de reacties op dit topic. Lijkt me niet nodig er verder nog veel woorden aan te besteden.

Vulk

Citaat van: Lammert op 24-04-2015 01:34:29
Nou, doe mij ook maar eentje dan   ;D

1. T5-klaas
2. T5-klaas
3. mehn
4. Mehn
5. V70R-obert
6. Piet
7. Boeijke
8. Boeijke
9.
10.
11. Eric brouwers
12. Spin
13. T5joost
14. 855T5+
15. 855T5+
16. Lukaz
17. Lukaz
18. maruska
19. maruska
20. ThuurC
21. BR
22. BR
23. Lammert

Terug twee gaten in de lijst! :)

T5-Klaas

Beste allemaal,

Inmiddels is het alweer even geleden dat er nieuws was rondom de reproductie van het originele turbo eindstuk.

Beste Jelmar,
Zonder voorbij te willen gaan aan de initiele uitgangspunten van dit inititief, (o.a. geen druk op de ketel) ben ik toch wel benieuwd of er enige progressie is dan wel iets te melden...

Was "zo goedkoop mogelijk" trouwens echt een serieus uitgangspunt of slechts een aanname?
Zo ja, is dit dan met name gerelateerd aan tijdsdruk of zijn hierin ook concessies m.b.t. materiaalkeuze en productieproces meegenomen?

Alvast bedankt voor de moeite en tot horens.

Groet en roffelze,
(T5-)Klaas
ex 855 T-5R (019), ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)

t5joost

Zat er toevallig vande week ook nog aan te denken wat de status is van het project

kevinwalter

Wat kost dat? Het eindstukje van mijn R valt bijna uit elkaar. :P
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

Lammert

Citaat van: Vulk op 17-07-2015 19:22:52

1. T5-klaas
2. T5-klaas
3. mehn
4. Mehn
5. V70R-obert
6. Piet
7. Boeijke
8. Boeijke
9.
10.
11. Eric brouwers
12. Spin
13. T5joost
14. 855T5+
15. 855T5+
16. Lukaz
17. Lukaz
18. maruska
19. maruska
20. ThuurC
21. BR
22. BR
23.

Terug twee gaten in de lijst! :)
Mijn APK zit er aan te komen, en met het huidige eindstuk gaat dat hem niet meer worden. Ik heb nu dus de Simons kopie besteld en mijzelf uit bovenstaande lijst verwijderd.

Died850

Verrot sierstuk maakt niets uit voor de APK

T-5Richard

1. T5-klaas
2. T5-klaas
3. mehn
4. Mehn
5. V70R-obert
6. Piet
7. Boeijke
8. Boeijke
9.
10.
11. Eric brouwers
12. Spin
13. T5joost
14. 855T5+
15. 855T5+
16. Lukaz
17. Lukaz
18. maruska
19. maruska
20. ThuurC
21. BR
22. BR
23. Lammert
Ik heb geen idee naar de status van dit project, maar zou er ook wel eentje willen...
VAN 855 2.5 10V, VIA 855 2.5 20V EN 855R NAAR 2.0 CY 855T-5R

Crossroad Motorsport

Na wat radiostilte, werd ik afgelopen zaterdag op de meeting nog even op dit topic en de status van het project gewezen.
Dit project is achter de schermen wel doorgegaan maar zal uit kosten overweging geen doorgang vinden.

Er zijn nogal wat 'haken en ogen' boven water gekomen wat de produktie van een dergelijk iets kostbaarder maakt dan verwacht.
oa. het samenvoegen van de 2e losse delen waaruit het eindstuk bestaat op de originele manier.
Want dat is de insteek, een eindstuk niet te onderscheiden van origineel.

Uiteraard zijn er vast veel meer mensen geinteresseerd in zo'n eindstuk als alleen de volvo 850 forum gangers (denk aan de volvo liefhebbers in het buitenland), maar ik zie het momenteel gewoon niet zitten de investering te doen om het door te zetten.
Mocht er iemand anders mee aan de gang willen be my guest, en vragen staat vrij.

Dit heeft ook te maken met het feit dat ik met mijn bedrijf een andere route ingeslagen ben..

Dus excuus voor de trouwe 'fans', maar helaas. het zij zo.

classicT5

Wat voor andere weg ga je dan in met je bedrijf? Geen uitlaten meer? ;)

T5-Klaas

Hallo Jelmar,

Als eerste bedankt dat je in ieder geval iets van je laat horen.
Het spijt mij te moeten zeggen dat ik het na zo'n periode van absolute radiostilte en diverse verzoeken om een reactie wel een beetje jammer en kort door de bocht vind ons met een dergelijke 'toelichting' het bos in te sturen.
Dat voelt niet fijn.

Ik ben benieuwd wat er dan precies lastiger is dan aangenomen, kostbaarder dan wat...? En over wat voor bedragen heb je het dan, wat had je initieel verwacht dan of paste het 'gewoon' niet meer omdat je een 'andere weg' met je bedrijf bent ingeslagen? Dat laatste zou wel heel gemakkelijk zijn.

Waarom heb je ons bijvoorbeeld niet gevraagd een deel van de 'kosten' te voorfinancieren?
Wij allen hebben met serieuze intenties ingetekend op een uniek initiatief en ben teleurgesteld dat het zo moet eindigen.

Is er nog een mogelijkheid dat je je besluit heroverweegt als wij als geïnteresseerden bijvoorbeeld bereid zouden zijn tot voorfinanciering van de kosten?

Ik zou het stoer vinden wanneer je deze 'post' zou willen beantwoorden...of anders via PB.

Alvast bedankt voor je reactie en roffelze,
(T5-)Klaas

Citaat van: Crossroad Motorsport op 14-09-2015 16:55:21
Na wat radiostilte, werd ik afgelopen zaterdag op de meeting nog even op dit topic en de status van het project gewezen.
Dit project is achter de schermen wel doorgegaan maar zal uit kosten overweging geen doorgang vinden.

Er zijn nogal wat 'haken en ogen' boven water gekomen wat de produktie van een dergelijk iets kostbaarder maakt dan verwacht.
oa. het samenvoegen van de 2e losse delen waaruit het eindstuk bestaat op de originele manier.
Want dat is de insteek, een eindstuk niet te onderscheiden van origineel.

Uiteraard zijn er vast veel meer mensen geinteresseerd in zo'n eindstuk als alleen de volvo 850 forum gangers (denk aan de volvo liefhebbers in het buitenland), maar ik zie het momenteel gewoon niet zitten de investering te doen om het door te zetten.
Mocht er iemand anders mee aan de gang willen be my guest, en vragen staat vrij.

Dit heeft ook te maken met het feit dat ik met mijn bedrijf een andere route ingeslagen ben..

Dus excuus voor de trouwe 'fans', maar helaas. het zij zo.

ex 855 T-5R (019), ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)

spijky

Kan iemand mij gedetaileerde foto's bezorgen en de juiste afmetingen.
Foto´s met schuifmaat voor de afmetingen geven de voorkeur.
Graag ook van het binnenwerk, met een lampje er bij of zo.
Liever een foto te veel dan te weining,

Wij importeren Fox exhaust systems,
En wil wel eens kijken of het te produceren is,
Of dat we ergens tegen een probleem aanlopen,

Gr. Rob

My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige