855 origineel turbo eindstuk.

Gestart door erik brouwers, 28-12-2014 20:08:28

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Johann op 13-05-2015 20:20:08
Alleen jammer dan ze op den duur verstopt raken..

Waardoor het klinkt alsof er een varken in de uitlaat zit. Toch, Mark?  ;D

maruska

Citaat van: elianmars op 15-05-2015 00:05:49
Citaat van: Johann op 13-05-2015 20:20:08
Alleen jammer dan ze op den duur verstopt raken..

Waardoor het klinkt alsof er een varken in de uitlaat zit. Toch, Mark?  ;D
Lol @ marcel ;D

en Lol @ Jan, en bedankt.. :)

de remus kan met wat olie verlies aardig vol gaan zitten, wat overigens niet het speenvarken veroorzaakt.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Crossroad Motorsport

Citaat van: t5joost op 13-05-2015 00:54:05
Is er al meer bekend? Ben wel benieuwd wat de koste gaan worden.
Denk dat het bekend is wat het maximaal gaat kosten dat er best een aantal zijn die dan ook interesse hebben.

Zoals inmiddels meerdere malen aangegeven, wordt aan dit 'project' op de achtergrond gewerkt juist om de kosten laag te houden.
EricL heeft een origineel eindstuk wat gebruikt mag worden voor de mal.
Verder had Innocenti een mooie tip over het 3d scannen van het eindstuk waardoor je redelijk simpel een tekening krijgt met de maten voor een mal.

Het punt nu is dat ik eigenlijk op zoek ben naar een 'verrot' eindstuk, dit omdat het eindstuk bestaat uit 2 delen welke beiden apart gemaakt dienen te worden en dan pas samengevoegd... dus als iemand nog zo'n rot eindstuk heeft en zou willen doneren in the name of science dan wordt dat vreselijk gewaardeerd.

855T5+

Citaat van: Crossroad Motorsport op 18-05-2015 17:59:06
Citaat van: t5joost op 13-05-2015 00:54:05
Is er al meer bekend? Ben wel benieuwd wat de koste gaan worden.
Denk dat het bekend is wat het maximaal gaat kosten dat er best een aantal zijn die dan ook interesse hebben.

Zoals inmiddels meerdere malen aangegeven, wordt aan dit 'project' op de achtergrond gewerkt juist om de kosten laag te houden.
EricL heeft een origineel eindstuk wat gebruikt mag worden voor de mal.
Verder had Innocenti een mooie tip over het 3d scannen van het eindstuk waardoor je redelijk simpel een tekening krijgt met de maten voor een mal.

Het punt nu is dat ik eigenlijk op zoek ben naar een 'verrot' eindstuk, dit omdat het eindstuk bestaat uit 2 delen welke beiden apart gemaakt dienen te worden en dan pas samengevoegd... dus als iemand nog zo'n rot eindstuk heeft en zou willen doneren in the name of science dan wordt dat vreselijk gewaardeerd.

Bij de laatste verhuizing weggegooid (samen met twee kuub ander spul, zoals cats, etc.), crap :eusa_wall:
Volvo: Mutatis Mutandis

Died850

Ik heb nog het binnengedeelte in goeie staat. Het buitenste gedeelte is al wel weggerot ;D

855T5+

Citaat van: Died850 op 18-05-2015 18:10:18
Ik heb nog het binnengedeelte in goeie staat. Het buitenste gedeelte is al wel weggerot ;D

Dat was bij de mijne ook zo, ik denk dat ie dat precies nodig heeft...

Died850

@crossroad motorsport
Stuur maar een PB indien je het eindstuk wilt gebruiken. Wil 'm wel weer graag terug ;).

855T5+

Citaat van: Died850 op 18-05-2015 20:43:50
@crossroad motorsport
Stuur maar een PB indien je het eindstuk wilt gebruiken. Wil 'm wel weer graag terug ;).
Ik vermoed dat ie hem nodig heeft voor destructief onderzoek....vandaar op zoek naar een rotte variant die toch weg mag,
maar misschien heb ik het verkeerd begrepen...

cornelis-b

Citaat van: Died850 op 18-05-2015 18:10:18

Gewoon doneren dan weet je zeker dat je er weer een mooi eindstuk kan aanschaffen, een half weggerot eindstuk heb je ook niets aan.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Died850

Het lijkt me niet dat er in gezaagd o.i.d hoeft te worden, de staat van de binnenkant is nog goed en hard. De buitenkant is er al helemaal eraf dus er kan zo een mal van gemaakt worden lijkt me?
Kan er straks mooi een nieuwe buitenkant over m'n originele eindstuk ;D.

Maargoed, laat het eindstuk graag gebruiken voor een mal. Maar het zou fijn zijn als ik 'm ook weer terug kan krijgen.

erik brouwers

Is er nog iets bekend over het na maken van het sierstuk.....genoeg gegadigden toch.
850 RACING ESTATE  VOLVO FOR LIFE

cornelis-b

Citaat van: erik brouwers op 27-05-2015 20:27:57
Is er nog iets bekend over het na maken van het sierstuk.....genoeg gegadigden toch.

Denk dat Jelmar nog steeds wacht op een eindstuk wat hij mag ontleden ;-)
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Crossroad Motorsport

Inmiddels toch al wel een keer of 3 aangegeven dat er in de vrije uurtjes aan gewerkt wordt.
Aangezien die er maar bar weinig zijn, gaat het niet heel snel.
Het moet ook allemaal zo goedkoop mogelijk voor de forumleden hier dus het gaat echt niet voor de zomer klaar zijn.
En voor de herfst waarschijnlijk ook niet.

Als mensen er haast mee hebben wil ik er prima meer druk achter zetten, maar dan gaan we naar een systeem toe met een aanbetaling.
En zal hoogstwaarschijnlijk het eindstuk erger duur uitvallen.
(Reken dan op minimaal €150/stuk als het snel moet)
Dus roept u maar  :)

855T5+

Doe rustig aan, is mijn persoonlijke insteek. Ik spreek dus voor mijzelf.
Het is geen cruciaal onderdeel, maar gewoon leuk/aardig/passend/fijn.
Ik hoop dat iemand van een (verrot) ontleedbaar origineel eindstuk afstand kan doen, ik had mijn oude liefst 5 jaar bewaard, maar is bij de laatste verhuizing helaas weggegooid...wist ik veel :eusa_wall:

V70R-obert

Zo goedkoop mogelijk is een groot woord, alles naar waarde natuurlijk. Je doet het nu voorkomen alsof 'we' voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Om voor mezelf te spreken wil ik best meer betalen dan zo goedkoop mogelijk. Tot de herfst wachten is wel een aanslag op m'n geduld. Het is zoals het is, maar sneller, en daarmee wellicht duurder heeft mijn voorkeur.