855 origineel turbo eindstuk.

Gestart door erik brouwers, 28-12-2014 20:08:28

Vorige topic - Volgende topic

t5joost

Is er al meer bekend? Ben wel benieuwd wat de koste gaan worden.
Denk dat het bekend is wat het maximaal gaat kosten dat er best een aantal zijn die dan ook interesse hebben.

855T5+

De volgende informatie is volledig nutteloos, maar had ik nog nergens anders opgesomd gezien,
dus bij deze, voor de geinteresseerden en ebay zoekenden.

Ik ben nog eens creatief met Vida bezig geweest en heb gezien dat er wel degelijk verschillende bestelnummers voor de 4DRs en 5DRS waren.
Dat zal te maken hebben met verschillende lengtes, maar het wordt niet duidelijk wat het verschil precies is:
(OP= Out of Production, wordt niet meer gemaakt)
T-5R end pipe, kit, bestelnummer 9134520 (OP), bestond uit twee delen: een adapterstuk en een eindstuk.
Het adapterstuk zal gebruikt zijn voor verschillende diktes pijp, maar zeker is dat niet en is bij 4DRS en 5DRS gelijk, zonder bestelnummer en met code KN (?)
Voor 4DRS was dan het bestelnummer voor het eindstuk 30681851,
voor 5DRS was dan het bestelnummer voor het eindstuk 30681852 (of 9470989)
de schroef om aan te draaien aan de pijp was bestelnummer 982757
Volvo heeft de kit voor de 4DRS vervangen door bestelnummer 9179328(-1), maar dan krijg je dus iets anders, als nog leverbaar (waarschijnlijk OP)
Volvo heeft de kit voor de 5DRS vervangen door bestelnummer 9179329(-9), maar dan krijg je dus iets anders, als nog leverbaar (waarschijnlijk OP)

Dan is er nog het BTCC eindstuk of iets dat daar sterk op lijkt, in ieder geval een dubbele pijp:
Voor 4DRS bestelnummer 9166981
Voor 5DRS bestelnummer 9166982 (OP)
schroef bestelnummer 982755

Dan staat er nog ergens in Vida een 85 TURBO end pipe:
5DRS 2WD Turbo met bestelnummer 9470668 of 9179331 of nieuwer nummer 31372154,
maar onduidelijk wat je dan krijgt. Op het plaatje staat dezelfde als van een T-5R en waarschijnlijk niet zwart,
want was blank geleverd bij T-5.

Tenslotte is er nog een dubbele eind pijp voor V70 met bestelnummer 9184084.

Waarschijnlijk is inmiddels ook alles voor 4DRS OP.

Voor de geschiedsschrijving.

Edit: ik heb zojuist (2015.05.13) vrijwel alle hier genoemde nummers bij Volvo gecheckt en alles is OP
en verwijst in Vida maar naar één nummer: 31372154 voor 36,90 excl. BTW excl. korting
en dat is een standaard rond niet geborsteld pijpje.

Volvo: Mutatis Mutandis

cornelis-b

Ik heb mijn vraagtekens bij de verschillende partnummers van de eindpijp voor de 855 en 854. We weten dat Volvo graag diverse partnummers gebruikt voor identieke artikelen, moet het op een sedan dan is het "nummertje dit" en voor een estate weer "nummertje dat"

Ik stel dit omdat ik twee originele eindstukken had met identiek partnummer en een zit onder een 854 en de andere nog niet gemonteerd onder een 855 maar ik heb hem wel gepast onder een 855 en dat past perfect.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

maruska

die originele eindstukken had je niet aan die 2 moeten verkopen henk ;D.. dat je niet even aan mij hebt gedacht hahahahah
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

cornelis-b

Citaat van: maruska op 13-05-2015 09:18:45
die originele eindstukken had je niet aan die 2 moeten verkopen henk ;D.. dat je niet even aan mij hebt gedacht hahahahah

Ja wat zal ik zeggen Mark, ze stonden 5 minuten te koop op het forum en waren al verkocht. Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik het maar een saai sierstuk. Deze vind ik veel mooier en vult de bumper uitsparing ook veel beter op. Ik denk zelf dat deze nog veel zeldzamer is omdat dit een optie was en het vierkante niet.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

maruska

ach Henk, ik heb nu ook niet de originele eronder. Wel een volvo, maar dan ook de zeldzame Remus.. maar de originele kan mooi op de plank bij zijn andere accessoire broertjes
T-5R

cornelis-b

Citaat van: maruska op 13-05-2015 14:03:36
ach Henk, ik heb nu ook niet de originele eronder. Wel een volvo, maar dan ook de zeldzame Remus.. maar de originele kan mooi op de plank bij zijn andere accessoire broertjes

Heb je daar foto's van Mark want dat is er een die ik dan weer niet ken.

Zeg maar Henk tegen mij

maruska

S70, C70, 854 Turbo, MT, excl. AWD 9481 309-4
V70, 855 Turbo, MT, excl. AWD 9488 949-0
Een hoogvermogen uitlaatsysteem vanaf de katalysator
naar achteren van hoge kwaliteit en goede afwerking.
Vergroot het vermogen van de auto, maakt een sportief
geluid en zorgt voor een uiterlijk met krachtige ronde 102
mm eindpijpen.
Past in de standaardbevestigingen van de auto.
Wordt geleverd als set met montagehandleiding en
montage-onderdelen.
Produktgegevens
• Voorste en achterste geluiddempers van roestvrij staal.
• Vermogenstoename ca 6 pk.
• Gelakte eindpijp Ø 102 mm van roestvrij, gechromateerd staal.
• Gecertificeerd en goedgekeurd conform EU-norm 96/29/EC.
• Lagere tegendruk, ca. 30%.

T-5R

cornelis-b

Dat ziet er ook zeer gaaf uit Mark :eusa_clap:

Zeg maar Henk tegen mij

Emiel

Sierstuk is wel wat massief, maar dat geluid... :eusa_drool:

2.75" btw.

maruska

klopt... 2,75" all the way overigens ook.. (vanaf kat)
T-5R

UserID6342

De Remus is een erg mooie en goede uitlaat, zijn er ook voor non-turbo's.

Ron had er eentje onder zijn DOP 854 10V zitten en dat klonk echt goed.  Exact hetzelfde eindstuk overigens, alleen een iets dunner catback systeem.

Johann

Alleen jammer dan ze op den duur verstopt raken..

cornelis-b

Citaat van: Johann op 13-05-2015 20:20:08
Alleen jammer dan ze op den duur verstopt raken..

Leg uit Johann want nu willen we alles weten over de originele systemen.

Zeg maar Henk tegen mij

LekkeRRRR

Citaat van: maruska op 13-05-2015 09:18:45

We hebben allemaal aan je gedacht.....
En toen hard gelachen ;)