855 origineel turbo eindstuk.

Gestart door erik brouwers, 28-12-2014 20:08:28

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Ik begrijp Klaas heel goed, er was een initiatief om dit eindstuk te reproduceren en forumleden tekende zich er op in echter na een lange tijd helemaal niks en nu dan ineens een bericht dat het te duur gaat worden en dat het op best veel problemen stuit.
Snap dat dit ruk overkomt.

Het had beter geweest als er gezegd was: Ik ga kijken of het mogelijk is en indien mogelijk horen jullie meer.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Jelmar legde het haarfijn uit tijdens de meeting laatst maar toen zat Klaas net te bakken geloof ik, kwestie van prioriteiten  :eusa_clap:

Het kon allemaal best maar met veel investeringen voor mallen, lastig met materiaal of het echt mooi wordt met buigen van binnen- en buitenring en een uiteindelijk erg hoge prijs per stuk, meer dan die van Mp laatst  ;)

Ik denk een terechte conclusie al kan ik me de teleurstelling ook voorstellen, jammer dat jullie elkaar net misgelopen zijn in ieder geval.

Crossroad Motorsport

Langzamerhand wordt ik hier een klein beetje simpel van om mezelf te 'moeten' verdedigen.
En zeker terwijl ik me juist voor 'jullie' heb ingezet.

Ik heb duidelijk aangegeven dat er in de vrije uurtjes aan gewerkt ging worden, dit is dan ook gebeurd.
Nergens heb ik de garantie gegeven dat er een eindstuk gereproduceerd ging worden, wat de streefdatum zou zijn en wat de kosten zouden worden.
Dat is duidelijk gezegd. Dat zou gaandeweg duidelijk worden, ook dit meerdere malen aangegeven.
En nu blijkt het helaas niet financieel haalbaar/ prijstechnisch interessant.

Nu ben ik tijd kwijt, euro's kwijt en ik blijf commentaar krijgen over het feit dat het niet doorgaat bij mij? Really?

Volgens mij snappen meerdere mensen het namelijk niet helemaal (lees; helemaal niet).
Let me explain; als ik het truukje van de reproductie voor elkaar had gekregen had ik prima leuke centen kunnen verdienen. Huh? Hoe bedoel je? Simpel; er zijn niet alleen op 850 forum geïnteresseerden, en ook niet alleen in NL...

Maar dat is toch juist motivatie?
-Jazeker!
Maar waarom ga je het dan toch niet alsnog doen?
-Zoals gezegd; dat heeft te maken met de initiële investering die gedaan moeten worden, en dan nog de problemen waar ik (en meerdere met mij) tegen aan gelopen zijn om een kwalitatief hoogstaande replica te maken.
Dus dat mensen nu op de man richting mij spelen via een forum, maar niet mij persoonlijk aan durven te spreken(?) wordt ik werkelijk waar kotsmisselijk van.

Ik heb dit wederom zo netjes mogelijk proberen te verwoorden, maar ik denk dat mensen hun ogen eens moeten openen, het hele verhaal nog eens lezen, en dan nog eens nadenken.

Maarten-t5

Jammer dat het niet gelukt is Jelmar, anders had ik er ook 1 afgenomen.
At least you tried!

Hans Duiven

Citaat van: Crossroad Motorsport op 17-09-2015 23:21:57
Langzamerhand wordt ik hier een klein beetje simpel van om mezelf te 'moeten' verdedigen.
En zeker terwijl ik me juist voor 'jullie' heb ingezet.

Ik heb duidelijk aangegeven dat er in de vrije uurtjes aan gewerkt ging worden, dit is dan ook gebeurd.
Nergens heb ik de garantie gegeven dat er een eindstuk gereproduceerd ging worden, wat de streefdatum zou zijn en wat de kosten zouden worden.
Dat is duidelijk gezegd. Dat zou gaandeweg duidelijk worden, ook dit meerdere malen aangegeven.
En nu blijkt het helaas niet financieel haalbaar/ prijstechnisch interessant.

Nu ben ik tijd kwijt, euro's kwijt en ik blijf commentaar krijgen over het feit dat het niet doorgaat bij mij? Really?

Volgens mij snappen meerdere mensen het namelijk niet helemaal (lees; helemaal niet).
Let me explain; als ik het truukje van de reproductie voor elkaar had gekregen had ik prima leuke centen kunnen verdienen. Huh? Hoe bedoel je? Simpel; er zijn niet alleen op 850 forum geïnteresseerden, en ook niet alleen in NL...

Maar dat is toch juist motivatie?
-Jazeker!
Maar waarom ga je het dan toch niet alsnog doen?
-Zoals gezegd; dat heeft te maken met de initiële investering die gedaan moeten worden, en dan nog de problemen waar ik (en meerdere met mij) tegen aan gelopen zijn om een kwalitatief hoogstaande replica te maken.
Dus dat mensen nu op de man richting mij spelen via een forum, maar niet mij persoonlijk aan durven te spreken(?) wordt ik werkelijk waar kotsmisselijk van.

Ik heb dit wederom zo netjes mogelijk proberen te verwoorden, maar ik denk dat mensen hun ogen eens moeten openen, het hele verhaal nog eens lezen, en dan nog eens nadenken.

Als ik dit hieronder lees, lijkt het mij duidelijk genoeg:

Na wat radiostilte, werd ik afgelopen zaterdag op de meeting nog even op dit topic en de status van het project gewezen.
Dit project is achter de schermen wel doorgegaan maar zal uit kosten overweging geen doorgang vinden.

Er zijn nogal wat 'haken en ogen' boven water gekomen wat de produktie van een dergelijk iets kostbaarder maakt dan verwacht.
oa. het samenvoegen van de 2e losse delen waaruit het eindstuk bestaat op de originele manier.
Want dat is de insteek, een eindstuk niet te onderscheiden van origineel.

Uiteraard zijn er vast veel meer mensen geinteresseerd in zo'n eindstuk als alleen de volvo 850 forum gangers (denk aan de volvo liefhebbers in het buitenland), maar ik zie het momenteel gewoon niet zitten de investering te doen om het door te zetten.
Mocht er iemand anders mee aan de gang willen be my guest, en vragen staat vrij.

Dit heeft ook te maken met het feit dat ik met mijn bedrijf een andere route ingeslagen ben..

Dus excuus voor de trouwe 'fans', maar helaas. het zij zo.

Ik vermoed dat de frustratie er bij de geïnteresseerden wat in zit, omdat je dit bericht pas plaatst nadat je er op meeting op gewezen werd.
Maar je uitleg is helder.

kulk

Ja precies, jammer maar helaas, er zijn van beide kanten geen verplichtingen gesteld.

Jelmar heeft vanaf het begin gezegd dat het wel effe ging duren, ik las ook ergens dat het waarschijnlijk niet
voor de herfst klaar zou zijn dus dan is het niet zo vreemd dat je een 'radiostilte' hebt.

Hij heeft echt z'n best gedaan en er tijd, moeite en geld ingestoken en nu moet die jongen zich ook nog gaan lopen
verdedigen  :eusa_wall:

Degene die weleens bij Jelmar is geweest weet dat het een vakman is die volgens mij wel 'wat beters te doen heeft'
dan volvo850forum dus laten we blij zijn dat we zulke vakmensen hebben op het forum hier.

Crossroad Motorsport

Uiteraard gaan we nog even verder..
Nou goed, aangezien hier werkelijk op elke slak zout wordt gelegd doen we nog een rondje;

Het volgende scenario speelde zich af op de meeting;
'Accesoire geeks' Maruska & EricL stonden te kijken bij de auto van Eric en uit mijn hoofd stonden V70geRwin en MarkoC70T5 er ook bij (they can confirm the story), het onderwerp kwam op verkrijgbaarheid van onderdelen, waarna het ging over reproduceren van parts waarop ik inspeelde en het onderwerp van de eindstukken naar voren bracht.
Maruska die zelf ook ingeschreven staat, begreep het verhaal en knikte. Marko kwam nog met het idee van een 'kickstarter' pagina en toen was eigenlijk het gesprek wel redelijk voorbij.
Excuseer me dat ik niet meer de precieze woorden weet die iedereen heeft gesproken.
Maar dat moeten de heren internet detectives mij maar vergeven (of niet uiteraard).

Het oprakelen van dit onderwerp deed mij herinneren een update op het forum te posten.

Het heeft de forummers geen *fluit* gekost, behalve het afwachten.
Goh Jelmar vervelend dat het niet gelukt is! Soms nog andere ideeën?
Ietsiepietsie ieniemienie klein beetje waardering in de vorm van een post; klote dat het niet gelukt is, maar bedankt voor je inzet.
Had misschien wel aardig geweest. Hoeft nu echt niet meer hoor ;)
Ik had trouwens ook echt geen massale 'wave' en vreugdedansjes verwacht, maar dit... Nee.. Dit ook niet.

Nu wil graag Jan & Alleman zich er mee bemoeien en ooohhh wat is het zielig voor de 'gedupeerden'.

En ja beste Hans, inmiddels is er zoals je kunt lezen best een stukje frustratie aanwezig.
Maar je doet wel een leuke aanname; 10 voor inzet! Helaas maar een 2 voor uitvoering...

Heb ik ook een leuke;

NIVEA

Niet Invullen Voor Een Ander.

Das een geinige he? Zouden sommige eens wat mee moeten doen.

maruska

Je hebt op de meeting duidelijk uitgelegd aan ons wat voor issues je tegen bent gekomen, voor mij een duidelijk verhaal inderdaad.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

T5-Klaas

Mannen,

Wat mij betreft kunnen we de discussie wel stoppen.
Ik ben nooit uitgeweest op stemmingmakerij of het opzetten van 'kampen' (wie is er voor wie).

Mijn frustratie was gebaseerd op de lange radiostilte, het uitblijven van antwoorden op berichten en het laatste bericht waarin Jelmar als 'donderslag bij heldere hemel' aankondigde dat hij ermee zou stoppen, daar waar ik graag (eerder) aangehaakt was en mogelijkerwijs een bijdrage had kunnen leveren.

Communicatie blijkt ook in deze essentieel te zijn en voor verbetering vatbaar.
Nu maar weer aan de slag met onze mooie roffels en andere bezigheden...
We spreken elkaar!

Roffelze,
(T5-)Klaas
ex 855 T-5R (019), ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)