Hilko's Roffel

Gestart door hilko73, 03-01-2015 16:36:09

Vorige topic - Volgende topic

hilko73

Citaat van: henry classic v70 op 28-04-2015 21:19:48

Nu je achterruitwisser nog  ;D

Die is allang gefixed hoor, dit is een oud plaatje ;)
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

henry classic v70

Citaat van: hilko73 op 28-04-2015 21:23:05
Citaat van: henry classic v70 op 28-04-2015 21:19:48

Nu je achterruitwisser nog  ;D

Die is allang gefixed hoor, dit is een oud plaatje ;)

Ah dat verandert de zaak   ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

hilko73

Roffel gaat weer even uit de running.

Eerst een andere gasfabriek erin, dan zien we weer verder.

hilko73

Natuurlijk blijft het je wel bezig houden.

Alles van de ontsteking is nieuw. Behalve de BDP sensor. Maar kan die veroorzaken dat de bobine voortdurend overslaat? Je hoort het knetteren onder de kap... En de geplaatste nokkenassensor is geen origineel Volvo, maar aftermarket (ik meen Vemo). Zou dat...? Wellicht brakke massa ergens? Graag (nog altijd) jullie input!

UserID6342

Sensoren altijd origineel houden (Bosch) en dan gericht gaan zoeken.  Niet klakkeloos en volstrekt willekeurig dingen gaan vervangen want dan kom je er nooit...

hilko73

Goed, deze gaat eruit en is inmiddels vervangen voor het snoepje van de week van marktplaats

Net op naam gezet en ik weet nu eindelijk hoe een goede roffel hoort te rijden. Binnenkort meer in een nieuw topic.

V70geRwin

Citaat van: hilko73 op 02-07-2015 22:34:22
Goed, deze gaat eruit en is inmiddels vervangen voor het snoepje van de week van marktplaats

Net op naam gezet en ik weet nu eindelijk hoe een goede roffel hoort te rijden. Binnenkort meer in een nieuw topic.

Gefeliciteerd  :eusa_clap:

Groene850

Gefeliciteerd!
Enige wat je moet doen aan de auto is een koelvloeistof dop aanschaffen ;)

hilko73

Thnx!

Dat doppie zit er alweer op, maar voor het mooie ga ik het hele vaatje vervangen. Verder is het tellerwieltje al onderweg. Enige dat dan niet werkt is de airco, de pomp schijnt stuk te zijn. Dat is iets voor de lange termijn.

Kwam tot mijn niet geringe verrassing het LPG opnameformulier tegen, waaruit blijkt dat de installatie pas in 2010 is ingebouwd. Het wordt steeds mooier...

hilko73

Gisteren een rit van zo'n 300 km gemaakt. De auto rijdt super en is erg vlot. De automaat schakelt goed, alleen heel soms een beetje ruw van 2 naar 3. Daar ga ik maar een flushbeurt tegenaan gooien. Bijna thuisgekomen flitste het kvs niveau lampje op. Ergens zit er een lek, je ruikt ook soms een zweem van kvs die op heet staal terecht komt. De matten enzo in de auto zijn droog dus het is niet de kachelradiateur. Ik denk eerder het kvs tankje of een slangetje. Gaan we in de gaten houden.

Ben verder heel erg blij met de auto.

marrrcel

Jammer dat het eerste avontuur ondanks alle inspanningen niet een goed bruikbare Volvo heeft opgeleverd, maar gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst. Onder de vloerbedekking ligt een dikke isolatiemat, die nogal wat vocht kan opslurpen, dus jouw aanname dat het niet de kachelradiator zal zijn, is mi wat kort door de bocht. Succes ermee!

T5-4life

Even lostrekken en de kachelradiator en de isolatiematten ff zelf bekijken. Bij een beginnende lekkage hoeven je matten niet nat te zijn. 
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

hilko73

Is natuurlijk ook zo. Ik ga het in de gaten houden.

hilko73

Hierbij dan de beloofde plaatjes. Ik ga nog betere maken, moet ie eerst schoon zijn en het moet niet zo warm zijn  ;D

hilko73

Hm. KVS dop vervangen (was een grijze, nu een blauwe mét kvs logo). De grijze was lek. Maar nog steeds ruik ik kvs onder de kap. Niet, en dan ook echt níet in het interieur. Ook is het niveau van max (afgetopt) weer met een millimeter of 2 gezakt over de afgelopen 500 kilometer. Ergens moet ie dus wat kvs zweten, maar verdraaid als ik het vinden kan.

Radiateur is droog, ook het aflaatkraantje. De slangen lijken ook allemaal prima.
Wel moet de thermostaat vervangen worden (staat op de snelweg op 7 voor half ipv op kwart over, in de stad nog wel op kwart over) maar ook daaromheen zie ik nergens plekken van lekkage.

Ik haat kvs toestanden.