Hilko's Roffel

Gestart door hilko73, 03-01-2015 16:36:09

Vorige topic - Volgende topic

petrolhead2.5

Pompje om af te persen is dan wel makkelijk, maar je moet toch redelijk wat verliezen.

Til ook ff je tankje op en de leiding die op de stalen buis aan de achterzijde van 't blok aansluit (deze was bij mij ook lek), maar tankje zelf was bij mij ook lek (op de naad), net als de dop (onvoldoende druk opbouw), evenals de aansluitingen links op de stalen leiding en oh ja, de radiateur heb ik ook al gehad......

Ik heb wel 's idee dat met de ouderdom van onze Roffels de incontinentie toeneemt, KVS lekkage hoor en zie ik hier links en rechts heel vaak voorbij komen...........succes  ;D

Verder, fijn voor je dat je een goed rijdend exemplaar hebt, da's al heel wat beter  :eusa_clap:

hilko73

Dank je.

De 855 rijdt ook goed, alleen bokt ie op LPG. Maar vandaag heeft ie wel zomaar een verse APK gekregen.
Goed rijden doet ie pas sinds gisteren weer, op benzine. Dat ie op benzine niet zo goed reed had alles met 103 te maken. Relais 103, uiteraard. Die heb ik vervangen en op benzine loopt de auto nu weer als vanouds. Ik hoop de hik op LPG eruit te krijgen door het onderbreekrelais te vervangen. Daar ben ik dus naar op zoek.
Als de auto ook op LPG goed loopt mag ie een ander baasje krijgen. Krijg ik 'm op LPG niet goed aan het lopen dan zet ik 'm wel weg, als rijdende voorraadschuur  ;D
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

RoelNL

Het hikken kan mogelijk ook nog met je bougies te maken hebben. Daar is al heelveel over geschreven.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

hilko73

Klopt, maar die van mijn auto zijn zowel nieuw als origineel.

leons850

Toevallig ook op 0,6mm gezet?
Wil nog wel eens helpen bij onze auto's.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

hilko73

Groene850

Heb je de rotor en verdeler kap bekeken?
Uit welk jaar komen de bougiekabels?

hilko73

hilko73

Over de eerste 3 tanks lpg doet de 854 1 op 9. Wel tevreden mee, zeker omdat het een automaat is.

petrolhead2.5

Citaat van: hilko73 op 10-07-2015 18:23:13
Over de eerste 3 tanks lpg doet de 854 1 op 9.
dat is er netjes, dat haal ik eigenlijk nooit. Ik zit altijd rond de 1:8 - 1:8,5 alleen echt op heel lange afstanden keurig 120 en zonder airco haal ik de 1:9. Als ik gewoon rij zoals ik 't liefst doe stevige 130+ en doortrekken tot rond de 3.000 - 3.500 (klinkt zo lekker) dan is 't nog eerder 1:7,5.

hilko73

De 854 heeft z'n eigen topic gekregen. Gaan we hier door met de 855.

Die loopt nog steeds niet op LPG, des te beter op benzine.

En vandaag was ie vuilniswagen  :evil:

Ik denk er sterk over om de auto weer "gewoon" geschorst in de stalling te zetten. Ik wil hem eigenlijk helemaal niet kwijt, hij rijdt erg lekker en het is een uitvoering die je bijna nooit ziet. Er zit namelijk helemaal niets aan luxe op ;)
Ik kan dan rustig het LPG gebeuren verder in orde maken, en als het nodig is staat er in ieder geval een gekeurde auto in reserve. Of als er weer een vrachtje bezorgd moet worden, ergens ;D

hilko73

Zo. Een nieuwe gasklep potentio meter. Da's duur, zeg! Nou maar hopen dat ie gaat doen wat ik ervan verwacht. Straks eens inbouwen.

Waarom? Ik ben m'n laatste gangen nagegaan en kwam tot de conclusie dat het gehik begonnen is na het vervangen van de TPS voor een (nieuwe) imitatie-tps. En ook benzine geeft ie (soms) een hik.
Dus maar even duur gedaan, compleet gereinigd gasklephuis gehaald, nieuwe TPS en een nieuwe gasklephuispakking.
Dat ga ik er straks opschroeven en dan hoop ik van harte dat het probleem met hikken verleden tijd is.

hilko73

Het lijkt erop dat m'n acties van vanavond zin hebben gehad!

Ik heb dus de tps vervangen, gasklephuis nog een keer gereinigd (want een 20V huis past niet op een 10V, tenminste, niet met ams...  :eusa_think: ), de venturi weer schoongemaakt, de gasklephuispakking vervangen en, omdat ik er een gevonden had, de ams computer vervangen.

En laat ie het nou ook nog gewoon doen...  :D

Deze ams computer laat zich niet altijd omzetten naar benzine; als je op benzine de motor afzet en het contact uit, gaat ie daarna weer over op LPG, zoals het hoort. Verder, en dat verbaasde me enorm, kan ik nu ineens de OBD1 uitlezen. Ook daar gooide de computer dus roet in het eten. Ik moet alleen nog een stuk gaan rijden om te zien of het hikken weg is, maar het lijkt er wel op. Stationair nog geen hik gehoord in ieder geval, anders hoorde je 'm met regelmaat een "plof-tssjh" geven.

De nieuwe tps bewijst zich ook al, want als je nu gas geeft gebeurt hetgeen je verwacht, namelijk soepel optoeren. Nog belangrijker is dat ie ook doorheeft dat je het gas weer loslaat. Het is in tekst lastig uit te leggen, maar met de imitatie tps viel gewoon niet te rijden. Dat lijkt nu al beter met de originele.

Voorlopig dus voorzichtig blij - en natuurlijk is er weer iets anders stuk aan het gaan, namelijk de spanrol van de multiriem. En ik dacht nog wel van Franse auto's afgestapt te zijn...  :evil: Affijn, dat lossen we ook wel weer op.

Pics or it didn't happen:

Die is wel stuk...

Gasklephuis zo schoon mogelijk...

Dit wil je dus NIET...

En deze wil je dus wel!  :eusa_clap:

Net als deze...

Ook zo schoon als mogelijk. Let niet op de rommel, dat doe ik ook niet  ;D Eerst moet ie helemaal goed zijn, daarna ga ik wel met uiterlijkheden aan de gang...

UserID6342

Zou wel eens een hele goede zet kunnen zijn geweest nu.  Nooit maar dan ook echt nooit imi sensoren monteren want geven alleen maar ellende....

hilko73

Vreemd. Vrijdagavond hikte hij toch weer een beetje.
Vandaag nog eens geprobeerd, moest toch tanken. Ritje van vergelijkbare lengte, op LPG gereden: geen hik gehad.
Sterker nog, hij rijdt hartstikke lekker nou...  :eusa_think:

En toch gaat ie wonsdagavond de stalling weer in.