Hilko's Roffel

Gestart door hilko73, 03-01-2015 16:36:09

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

hilko73

't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

hilko73

Snelle vraag: nokkenaskeerring achterzijde (bakzijde), is dat 3507309, de bolle keerring? Ik zie door de keerringen de nokkenas niet meer, het nummer dat ik net neerzet haal ik uit Vida. Maar o.a. Estate Services biedt 4 soorten aan en de bolle variant kan ik in H-base nergens vinden?  :eusa_think:

Sbv

als je het juiste nummer besteld kan er toch niets mis gaan lijkt me

hilko73

Eens, maar in H-base kun je deze niet eens vinden... En ik heb er haast mee, anders bestel ik ze gewoon bij ES maar dat duurt weer 2 dagen.

Sbv

Citaat van: hilko73 op 22-02-2016 20:41:42
Eens, maar in H-base kun je deze niet eens vinden... En ik heb er haast mee, anders bestel ik ze gewoon bij ES maar dat duurt weer 2 dagen.
dealer bij haast. voor 10 uur bestellen is om 12 uur in huis met redelijk wat onderdelen

UserID6342

Ja, is de bolle keerring !  Zie Estate, origineel 34 en imi (niet doen !!) 12 euro

http://www.estateservices.nl/catalogsearch/result/?q=3507309

hilko73

Als ori MOET ga ik ze bij Svala bestellen. Bedankt, Dirk!

UserID6342

Het 'huismerk' van Estateservices is vaak Scanpech / Pro Parts / etc. en dat wil je niet in de auto want met een half jaar kun je het weer vervangen...  Zeer zeker voor keerringen moet je het niet willen hebben...

hilko73

Ik ben niet zo lang bezig om deze wagen weer op gang te krijgen om dan over een half jaar weer te kunnen beginnen. Origineel zal het worden, dus.

hilko73

De dynamo kan ook nog last veroorzaken, is het niet? Ook maar eens nader onderzoeken.

Vandaag deze jongens opgehaald, ze moeten nog een paar centimeter verder komen te zitten  :eusa_shifty:

Te veel last van mijn rug om er even mee aan de gang te gaan. Komt van de week wel.

En hoe bedoel je, backfire?  :eusa_whistle:

razorx

hilko73

Een van de redenen waarom er gasinjectie in komt, als ie weer goed loopt. Deze grappen wil je niet te vaak hebben, om niet te zeggen: niet.

hilko73

Nokkenaskeerring achter de verdeler is vervangen, daarna de aandacht naar de dynamo verlegd. Het oog van de laadkabel is groen, maar erger is dat de hele zooi vastgerot zit. Het draadeind waar het oog op gemonteerd zit draait mee, en neemt ook de hele kabel mee. Dus of die dynamo het nog goed doet of niet maakt niet uit, er komt een andere op. Wel een gebruikte, ergens moet ik ook een grens trekken. Zet ik er wel even een nieuwe spanningsregelaar in.

hilko73

De nokkenaskeerring achter de nokkenaspositiesensor is ook vervangen.
Verder wordt er driftig gesleuteld, tussen veel andere bedrijven door.
Zoals je kunt zien zijn er weer wat onderdelen gedemonteerd.
Her en der liggen stukjes roffel, teneinde er uiteindelijk weer een werkend geheel van te maken...

Nieuwe kabel van starter naar dynamo:

Met een list verwijderde multiriem-spanner (iets met een ty-rap en een lang stuk staal, werkte goed)

En de dynamo zelf, al losgebout maar hij wil z'n plekje nog niet erg verlaten. Toch zal ie het gaan verliezen...

Hopelijk vind ik vlot een goede dynamo en kan er weer wat opgebouwd worden.
Leerzaam is het allemaal wel; de meeste artikelen van onder de motorkap kan ik inmiddels blind demonteren ;D