A merk olie bij Action winkels

Gestart door volvo jan, 08-01-2015 10:40:04

Vorige topic - Volgende topic

EricL

Citaat van: NinaPaul op 08-04-2015 14:38:46
Sorry maar dat is geen bron, dat is een reclame folder!

1 test is NIET representatief. Het niet vermelden van andere merken = niet weten wat de eventuele plaatsing is tussen de merken. ACEA standaard aanhalen is leuk, maar dan moet er wel een kwalificatie bij. Etc. etc.

Huh?! ???

Jij gaat inhoudelijk in op de kwaliteit van deze 'tests' uit een reclamefolder? ??? Terwijl ik jou een (subjectieve) bron geef die de uitleg van V70R^2 onderstreept?!

Als wordt verkondigd dat iets beter is dan de concurrentie....dan is het toch een open deur om een reclamefolder te linken?!  :eusa_angel:

In hoeverre denk je dat gepubliceerde olietests daadwerkelijk objectief zullen zijn? Alleen met die data is het mogelijk om een gefundeerde mening te hebben over verschillende merken en hun olieproducten...en kan een goede discussie gevoerd worden.

Nu blijft het enkel gissen en veronderstellen over specificaties van oliën en verdoe ik mijn tijd met het zoeken naar en lezen van dergelijke tests...

[typfout]

henry classic v70

Citaat van: volvobug op 07-04-2015 17:02:50
Ik zal het tegen mijn monteur zeggen, die flikkert de laatste 350.000 km alleen maar Action meuk in mijn blok met bijna 500.000 op de teller. Volgens hem valt het wel mee  voor een 10V op LPG, die iedere dag goed warm wordt gereden, regelmatig de 200 km/uur aantikt om de boel schoon en open te houden en een verbruik van ca. 1 liter olie op 10.000 km bij deze stand heeft. Die eikel blijft maar eigenwijs met z'n Action Technosynt crack rotzooi.

Denk dat er verder weinig discussie meer nodig is wat betreft de Techno-olie van de Action... Ruud heeft het bij deze wetenschappelijk bewezen en onderbouwd!! :eusa_dance:

Het ging trouwens om de A-merken bij Action en niet of de Techno wel of niet goed was  :eusa_snooty:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sbv

een ieder moet gewoon de olie nemen waar hij/zij gelukkig bij is. De ene is dat met Techno olie de ander bij Shell.

Kortom einde discussie

NinaPaul

De aangehaalde bron heeft dus geen waarde, waardoor het geen bron is en het argument dus niet gestaafd kan worden.

Hoeveel olietests heb jij al gezien dan?! En niet de reclame foldertjes, maar wetenschappelijke, onafhankelijke tests.

En nee, er zijn dus specificaties, die staan op de verpakking.
Of total zijn ACEA A3, 10W-40 beter is dan de ECEA A3, 10W-40 van Havoline zou wel een discussiepunt kunnen zijn.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70R^2

Ik heb olie samples vroeger van 300v en andere olieen meerdere malen opgestuurd met vrienden om te laten testen, dan praat ik over non turbo bmw's, 325i~m5 voor ons circuit gebruik, maar ook tussendoor woon/werk/school kilometers.

De kwaliteiten waren dermate superieur t.o.v. normale "performance" olieen dat ik volledig overtuigd ben, slijtage van de motor was nihil tot niets, en de kwaliteit van de olie was zelfs na veel circuit gebruik en 7500km nog zo goed als nieuw. Daar waar bijvoorbeel castrol edge als zogenaamde performance olie vol met metaaldeeltjes kwam te zitten (motorslijtage) en die olie bij gelijke temperaturen als behaald met de 300V verbrand was.

Citaat van: Died850 op 08-04-2015 13:46:03
Haal je dat dan nog bij een speciale zaak in Duitsland of gewoon bij pomp?

Nederland, erg prijzig, www.snoekproducts.nl

duitsland -> ebay.

Citaat van: EricL op 08-04-2015 14:32:38

@V70R^2,

Thanks voor de tip, lijkt me inderdaad een goed alternatief voor Castrol Edge Titanium waar ik eerst voor wil(de) gaan.

Citaat van: V70R^2 op 08-04-2015 13:32:20(Iets wat verboden is voor consumenten olie, milieu eisen enzo  :eusa_whistle:..)

En dit maakt het natuurlijk nog interessanter ;D

;D

Castrol edge titanium valt dus onder de olieen voor consumenten, enkel olie geproduceerd voor race-auto's en oldtimers hoeven niet aan die eisen/waardes te voldoen, dus dat geeft ze de ruimte voor grote hoeveelheden beschemende en smerende additieven voor oldtimers, zodat een dubbel dikke oliefilm op de metalen zit, die ook na een nacht stilstand de volgende dag nog aanwezig is ter bescherming.

Daarnaast zit er in de 300V een hoop extra reinigende additieven, die bij performancegebruik langer/meer vervuiling "oplossen" en zo de kans op sludge/verstoppingen verkleinen.

De echte ins en outs is een wetenschap die ik wel begrijp, maar hier niet eenvoudig onder woorden kan brengen

hoeft ook niet, ik ben overtuigd
;D

scania164

Is die motul ook geschikt voor dagelijks gebruik in mijn R op lpi?

V70R^2

In principe is het een hele goede keuze, ik gebruik het ook voor mijn volvo V70R (maar bij mijn pa in de R doe ik het niet, mij iets te duur voor zijn kilometers en rustige gebruik), enige wat dus zo is is dat de werking van je katalysator iets sneller achteruit zou gaan door het hogere gehalte zink fosfaten.

((Al heb ik dat in de praktijk nog nooit gehoord) en met een race cat. heb je er sowieso geen last meer van)

volvobug

Citaat van: Sbv op 08-04-2015 15:56:10
...
Kortom einde discussie

Neehee, we zijn hier nog niet half op weg  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

EricL

Citaat van: V70R^2 op 08-04-2015 16:40:01

Castrol edge titanium valt dus onder de olieen voor consumenten, enkel olie geproduceerd voor race-auto's en oldtimers hoeven niet aan die eisen/waardes te voldoen, dus dat geeft ze de ruimte voor grote hoeveelheden beschemende en smerende additieven voor oldtimers, zodat een dubbel dikke oliefilm op de metalen zit, die ook na een nacht stilstand de volgende dag nog aanwezig is ter bescherming.

Daarnaast zit er in de 300V een hoop extra reinigende additieven, die bij performancegebruik langer/meer vervuiling "oplossen" en zo de kans op sludge/verstoppingen verkleinen.

Thanks, ik ga 'm ook proberen.

Citaat van: NinaPaul op 08-04-2015 15:58:36
De aangehaalde bron heeft dus geen waarde, waardoor het geen bron is en het argument dus niet gestaafd kan worden.

Kort door de bocht, maar in deze context OK.

Citaat van: NinaPaul op 08-04-2015 15:58:36
Hoeveel olietests heb jij al gezien dan?! En niet de reclame foldertjes, maar wetenschappelijke, onafhankelijke tests.

Nog nooit gezien, gelezen overigens ook niet.....bestaan die (gepubliceerde) wetenschappelijke onafhankelijke tests dan (Utopia?)?

Citaat van: NinaPaul op 08-04-2015 15:58:37
En nee, er zijn dus specificaties, die staan op de verpakking.
Of total zijn ACEA A3, 10W-40 beter is dan de ECEA A3, 10W-40 van Havoline zou wel een discussiepunt kunnen zijn.

Nu haal je toch je eerste opmerking onderuit? ???

volvobug

Citaat van: cornelis-b op 08-04-2015 21:00:14
Het is echt olie, zelfs met een eigen specificatie lijst.

http://winkels.ikshop.nu/shops/32/uploads/338/5W40.pdf

Pffwww, het is gelukkig olie  ;)

Citaat van: razorx op 08-04-2015 21:08:37

Jammer, deze mag je niet opdrinken.

Voor dat geld kun je ook niet iets drinkbaars verwachten natuurlijk  ::)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cornelis-b

Citaat van: volvobug op 08-04-2015 21:14:06

Pffwww, het is gelukkig olie  ;)

Citaat van: razorx op 08-04-2015 21:08:37

Jammer, deze mag je niet opdrinken.

Voor dat geld kun je ook niet iets drinkbaars verwachten natuurlijk  ::)

Denk dat de lijnolie van Yits ook in die prijsklasse zit ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70R^2

Citaat van: cornelis-b op 08-04-2015 21:27:10

Denk dat de lijnolie van Yits ook in die prijsklasse zit ;D

Dat is net zo drinkbaar als motorolie, yuck ;D

The Demon

Citaat van: NickGR op 08-04-2015 22:26:04

Ghehe section 16 zegt genoeg   :-*
Dat is gewoon juridisch indekken van de fabrikant/leverancier, staat in elke gebruiksaanwijzing in meer of minder de zelfde woorden