ECU C70 T5 1998 in 850 T-5R uit 95?

Gestart door v0lv0freak, 28-01-2015 20:53:55

Vorige topic - Volgende topic

v0lv0freak

Hallo mede forummers,

ik heb een chipte ecu van een C70 uit 1998 (met automaat) liggen. Gechipt door rica naar 310 pk.

Simpele vraag, kan deze ecu zonder problemen in een 850 T-5R uit 95?

Reden hiervoor is dat de 850 een handbak is. Nu ik deze erbij heb houd ik de C70 met automaat liever standaard.

-D©©©L-

Citaat van: v0lv0freak op 28-01-2015 20:53:55
Hallo mede forummers,

ik heb een chipte ecu van een C70 uit 1998 (met automaat) liggen. Gechipt door rica naar 310 pk.

Simpele vraag, kan deze ecu zonder problemen in een 850 T-5R uit 95?

Reden hiervoor is dat de 850 een handbak is. Nu ik deze erbij heb houd ik de C70 met automaat liever standaard.

Simpel antwoord: Nee, dat gaat niet zonder aanpassingen.

)()()sT

Is een ecu van eenzelfde *70 überhaupt bruikbaar in een andere *70?
Dit ivm. de startonderbreker etc. Met andere woorden: kan ik bv. de ecu van m'n blauwe R zo in de saffron steken? Dacht van niet namelijk ;) :)

-D©©©L-

WhizzMan

Je kan de ECU ombouwen naar 850 door een weerstand te plaatsen en een paar draadbruggen te veranderen intern. Daarna meot je de rica software er af wissen en er software voor een handbak op zetten. Dan heb je een werkende ECU voor je 850, maar die "310 pk" (geloof je het zelf?) tune is dan wel weg.

leons850

Tevens heeft een T5-R een 15G met oranje injectoren en een X70 T5 een 16T met witte injectoren, hier ook een mismatch.
Vaak komt het voor dat de chiptuners de startblokering er uit schrijven daarom kun je best van ecu wisselen wanneer beide hardwarematig gelijk zijn.
Maar standaard ecu gaat dat niet lukken.

En zoals WhizzMan al meld, de 850 ecu is een ander dan de X70, 850 heeft M4.3 en X70 M4.4.
Is inderdaad wel pas te maken, mja wat niet. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: )()()sT op 28-01-2015 21:07:05
Dit ivm. de startonderbreker etc. Met andere woorden: kan ik bv. de ecu van m'n blauwe R zo in de saffron steken? Dacht van niet namelijk ;) :)

Ik heb mijn ecu al eens gewisseld, zonder problemen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

WhizzMan

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 30-01-2015 11:49:46

Volgens mij zit er in de x70 van 97-98 nog geen startblokkering in de ECU ingebakken en is dat in 99 begonnen?

Nogmaals, wisselen kan alleen als de rest van de auto hetzelfde is. Andere injectoren, turbo's en kabelbomen gaan roet in het eten gooien. De ECU past wel, maar je moet iets aan de ECU aanpassen om je aircopomp niet te slopen en je zal de software moeten aanpassen op je eigen injectoren en turbo.

310 PK met witte injectoren, een standaard MAF en een 16T geloof ik niets van. Ik zie op Volvospeed mensen die blij zijn als ze 300pk halen met een grotere MAF en groene injectoren. Met een 16T moet je dan heel hard drukken en een grote intercooler en dikke downpipe hebben om het te halen, anders wordt het veel te heet. Ik zou denken dat het eerder rond de 270, misschien 280 pk is wat die motor kan halen aan de krukas.

Haenzel

Ligt eraan...met een T5 ME7 (standaard 239pk) is 300pk mogelijk

Sbv

Ik heb de ECU van onze S70R wel eens in een V70R gestopt(vorige eigenaar van Yits zijn auto) en dat ging prima. Beide waren kwa hardware gelijk

WhizzMan

Citaat van: Haenzel op 21-02-2015 15:38:48
Ligt eraan...met een T5 ME7 (standaard 239pk) is 300pk mogelijk

Ik ben benieuwd of dat met een standaard uitlaat, MAF en downpipe en zo is. De T5 is het motorblok en ME7 is is de computer. Dat zegt dus niets over welke injectoren, turbo, downpipe, MAF en dergelijke er gebruikt zijn.

cornelis-b

Rica overdrijft erg met de waardes van hun tuning ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

)()()sT

Citaat van: Sbv op 21-02-2015 15:42:25
Ik heb de ECU van onze S70R wel eens in een V70R gestopt(vorige eigenaar van Yits zijn auto) en dat ging prima. Beide waren kwa hardware gelijk

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 30-01-2015 11:49:46

Oké.... Ik dacht dat dat niet ging met startonderbreker? Of staat dat er dan los van?

Sbv

blijkbaar wel, nu was het bij ons beide een MY98 van bijna zelfde bouwtijd, maar wel 2 verschillende auto's

WhizzMan

De eerste generatie V70 had geen startonderbreking in de motor-ECU geintegreerd. Ik weet niet uit mijn hoofd wanneer dat is ingevoerd, volgens mij pas bij de ME7 versie en dus niet meer in de classic, maar het kan zijn dat de laatste classics al wel een onderbreking in de ECU hadden.