Stotteren op LPG

Gestart door LeRa, 01-02-2005 13:18:25

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Eerste gevoel zegt ontsteking.
bij een stage 0 zul je die wel vervangen hebben.
dan hoe oud zijn je bougies?
Die gaan wat minder lang mee op lpg.
Als je nieuwe hebt kun je proberen om ze te gappen op 0.6mm.
Mijn auto rijd daar ook fijner van.

Omdat het na de distributie wissel is gekomen zou het misschien verstandig zijn die extra te controleren of die wel op tijd staat. Zou alleen niet echt verklaren dat het alleen op lpg doet.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

hilko73

Ontsteking is geheel nieuw, alles is minder dan 2000 kilometer oud.
Distributie staat op tijd.
Nokkenassensor is vervangen (was ook stuk - gebroken).
Elektrodeafstand bougies = 0.6

Op benzine loopt de auto goed. Ik vind het het meest lijken alsof er tijdens de stotter geen LPG wordt doorgegeven, ook omdat je een klik hoort als de stotter er is. En de (hoe heten die dingen eigenlijk) gevallen die de afsluiters aansturen zijn ook allebei bijna 20 jaar oud...
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

leons850

Dan is een nieuw schakel relais misschien de oplossing.
ik weet even niet hoe die precies heet, maar een lpg boer kan je dat zo vertellen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

henry classic v70

Zo te lezen zit de gasinstall er al 20jr in.
Heb je de kabelboom al eens goed bekeken, best goed mogelijk dat er ergens een draadbreuk aanwezig is of isolatie die van één van de draden is afgeschuurd waardoor er een soort sluiting kan ontstaan..
Dan kunnen het ook nog de gasinjectoren zijn, de uitstroompijpjes of losse voetjes waar de uitstroompijpjes inzitten op het spruitstuk.
Laten uitlezen bij een gasboer en kijken welke waardes worden doorgegeven lijkt me de beste optie (anders blijf je aan het zoeken)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

hilko73

Dank je. AMS heeft geen injectoren. Verder nog een toevoeging: alleen op lpg en alleen bij warme motor. Koud stottert er niets.

henry classic v70

Koud loopt de motor toch op benzine.. :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

hilko73

Normaal wel, maar deze niet :D

Ik start 'm handmatig op benzine 's ochtends, en als ik de straat uit ben gaat ie op LPG. Ook handmatig, gewoon met de knop. Dat ging altijd best, en nog, alleen stottert ie nu op LPG als de boel warm wordt.

Dat mijn AMS installatie niet meer is zoals die wezen moet is me bekend, maar het moet nog even verder.

leons850

Verdamper reviseren, staat beschreven op het forum hoe het moet.
heb ik bij de auto van een vriend van me ook eens gedaan, stelt weinig voor.

hilko73

Als de verdamper niet goed is stottert ie ook bij koude motor, toch?
Reviseren heb ik ook al eens gedaan.

leons850

Citaat van: hilko73 op 23-04-2015 21:07:15
Als de verdamper niet goed is stottert ie ook bij koude motor, toch?
Reviseren heb ik ook al eens gedaan.

Hoeft niet altijd, koud kan hij wat andere mengsel verhouding verdragen dan warm.
maar misschien is een lpg boer wel een idee. Bij mij zat de actuator/plunjer van mijn oude 10v vast op max open.
zelf nooit achter gekomen lpg boer in 10min.

hilko73

Zoiets kan het heel goed zijn inderdaad.

hilko73

Goed, bezoekje aan de gasboer leverde ook niet veel op. Hij denkt aan een zwakke massa, massa-sluiting of een andere sluiting die een relais ertoe aanzet om de gastoevoer telkens even te onderbreken.
Dat wordt dus zoeken, in eerste instantie door mijzelf. Wordt dat allemaal niks dan ga ik eens serieus opzoek naar een andere motorset voor het LPG gebeuren, en dan een die ook een G3 certificaat heeft.

Wel merkte ik vanmiddag ook wat licht inhouden op benzine, bij warme motor. Om alles uit te sluiten ga ik de bobine nog even wisselen, maar ik verwacht er geen wonderen van.
Stappenmotor op de verdamper heb ik al gewisseld en dat maakt geen verschil.

V70geRwin

Citaat van: hilko73 op 25-04-2015 20:25:16
Goed, bezoekje aan de gasboer leverde ook niet veel op. Hij denkt aan een zwakke massa, massa-sluiting of een andere sluiting die een relais ertoe aanzet om de gastoevoer telkens even te onderbreken.
Dat wordt dus zoeken, in eerste instantie door mijzelf. Wordt dat allemaal niks dan ga ik eens serieus opzoek naar een andere motorset voor het LPG gebeuren, en dan een die ook een G3 certificaat heeft.

Wel merkte ik vanmiddag ook wat licht inhouden op benzine, bij warme motor. Om alles uit te sluiten ga ik de bobine nog even wisselen, maar ik verwacht er geen wonderen van.
Stappenmotor op de verdamper heb ik al gewisseld en dat maakt geen verschil.

Bobines gaan minder opbrengen als ze warm worden dus we weet wordt je verrast.
Hoe wit is de huidige al uitgeslagen?

hilko73

Valt wel mee, maar ik weet dat zelfs nieuwe bobines stuk kunnen zijn zonder dat je er iets aan ziet.

Het moet iets lulligs zijn, maar kom er maar achter.
Het benzine-onderbreekrelais doet verder niets met lpg afsluiters, toch? Daar heeft de garage namelijk aan lopen frotten toen men de distributie aan het vervangen was. Het relais ligt nu ook op z'n kant, in plaats van rechtop. Kan het dus toch zo zijn dat daar nog wat uit zou kunnen komen?

V70geRwin

Citaat van: hilko73 op 25-04-2015 21:27:17
Valt wel mee, maar ik weet dat zelfs nieuwe bobines stuk kunnen zijn zonder dat je er iets aan ziet.

Het moet iets lulligs zijn, maar kom er maar achter.
Het benzine-onderbreekrelais doet verder niets met lpg afsluiters, toch? Daar heeft de garage namelijk aan lopen frotten toen men de distributie aan het vervangen was. Het relais ligt nu ook op z'n kant, in plaats van rechtop. Kan het dus toch zo zijn dat daar nog wat uit zou kunnen komen?

relais zelf lijkt me niet maar wellicht de bekabeling?