Koeng's 850 T-5: Das Apparat : Nieuwe wagen

Gestart door koeng, 08-02-2015 19:23:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

koeng

Na mijn voorstelrondje ga ik hier mijn blogje openen over mijn 850.

Voor de luie internetters onder ons, hier een kopietje van mijn voorstellen.

Dag lieve forummers,

Morgen begint de werkweek weer en ik wil geen van jullie storen tijdens het bewonderen van boer Geert tijdens Boer zoekt vrouw op de zondagavond, maar bij deze wilde ik me graag aan jullie voorstellen.

Ik ben Koen, 23 jaar uit Aalten, uit een Volvo familie. (V70, 142, 740GLE, Katterug)

Sinds deze week ben ik weer eigenaar van een Volvo 850 2.3i T-5 voorzien van een Vialle LPi-installatie en een kilometrage van 217.658

In september 2013 heb ik deze voor de eerste keer gekocht, het was een tussenjaartje voor mij om alles op een rijtje te zetten en te sparen voor mijn opleiding. Afgelopen september ben ik in Driebergen begonnen op de IVA en heb ik de auto verkocht, aangezien dit te duur voor mij werd en een diesel veel praktischer zou zijn. (40 liter netto tanken en 300km's rijden is niet echt bevorderlijk.)

De 850 heb ik toen aan mijn neef verkocht, hij blij  :D, ik verdrietig.  :'(


In de plaats van de 850 kwam er voor mij een Citroen Saxo 1.5D, man man man, wat een apparaat.
Bult af langs de Mac in Doetichem op de A18 liep hij gewoon 170, geen probleem.

Na een week lang met de Saxo op en neer gekacheld te hebben van Aalten naar Driebergen, was ik het spuugzat.
Niet de auto maar vooral de andere weggebruikers die liever stil staan dan rustig door te rijden.

Na die week besloot ik dus op kamers te gaan (doorzettingsvermogen).

Sinds kort werk ik op de zaterdag bij de Volvo Dealer, Harrie Arendsen om precies te zijn.
Dit baantje zorgt ervoor dat ik het financieel allemaal iets beter op een rijtje heb.

Nou hoorde ik 2 weken geleden dat mijn neef, de eigenaar van "mijn" 850, opzoek was naar een kleine diesel, omdat hem een nieuwe baan aangeboden was.

Bam, meteen toegeslagen dus! En zo geschiedde, sinds afgelopen week heb ik dus weer een 850 op mijn naam!

Er moet nog wel een partijtje werk worden verzet voor de auto weer in topconditie is, plus de APK komt er over 2 weken aan.

To do list:
- Beide draagarmen voor
- Gasveren achterklep En toch ook weer niet
- Exterieur in de was zetten
- Bumpers in kunstofkleur herstellen
- Leren interieur weer goed zwart maken
- Motorruimte reinigen
- Nieuwe achterbumper
- Binnenpaneel van de achterklep weer goed vastzetten
- Alle kleine bijgeluidjes eruit halen
- Luxe kentekenplaten
- Binnenspiegel vastzetten (trilt)
- Deurvanger rechtsvoor
- Columba's omruilen voor Pegasus
- 67 liter ringtank
- Tellerbak reviseren
- Interieur/dashboard verlichting vervangen
- Veerpootbrug voorzijde
- Oliefilter/olie vervangen
- Interieurfilter vervangen
- Original Volvo Bougies erin
- Rechter spiegel glas verwarming

Dikgedrukt is onderdelen binnen
Streep erdoor is klaar


Dan volgen er zoals het hoort nog een aantal foto's van Das Apparat
Ik heb nog niet echt mooie foto's gemaakt, daarvoor wil ik hem eerst ff mooi poetsen :)

Dag van het ophalen


Gelijk even bij het werk op de brug


Een M5 die stoer deed


Tussen de auto's van de huisgenoten


Nou, leuk kennis te maken. Ik hoop hier vooral veel te leren en ook andere liefhebbers te leren kennen en ze eventueel helpen met de problemen aan hun 850's/V70 etc.

Hier ook een fototje van mij en de bolide




Afgelopen zondag dus een blog geopent, diezelfde avond ook 2 draagarmen besteld om te vervangen en ook een bluetooth OBDII connector voor de Torque App van Android.

Nou kwam die connector prima op tijd binnen, maar kan ik maar geen verbinding maken met mijn auto, weet iemand hier iets meer over?

Draagarmen zijn binnen, vrijdagmiddag opgehaald in Hengelo, heerlijk ritje vanaf Driebergen.
Daar door naar Aalten om met pa aan de knutsel te gaan.


Oude opstelling, volgens mij is die ashoes ook aan zijn einde


Oude eruit, nieuwe erin


Wieltje er weer an


Ik had verwacht dat dit lastiger zou zijn, maar al met al was het 25 minuten per kant, dikke deal dus.

Nu op zoek naar die carterventilatie, dat wordt een hel!


Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

V70geRwin

Welkom en goed bezig, carterventilatie is ook wel te doen hoor, zijn goede video's over.
Ff googlen.
Succes vast!

leons850

Draagarmen wel vast gezet met de wielen op de grond?
anders blijven de rubbers onder spanning staan, even een krik onder de naaf wil ook wel.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

petrolhead2.5

Hé ik lees 't nu pas, maar gaaf dat je op de IVA zit :eusa_clap:. Ik denk nog met heel veel plezier terug aan de tijd dat ik m'n studie heb gevolgd. Ik woonde destijds buitenaf op een boerderij in Doorn (officieel was 't Leersum) maar het was dichter bij Doorn als bij Leersum. Goede studie en zo'n beetje de mooiste tijd van m'n leven gehad. Om maar ff met de deur in huis te vallen de Carterventilatie is geen hell of a Job, maar goed te doen. Gebruik maar ff de zoekfunctie hier. Ik weet zeker dat je een veel beter lopende T5 voor terug krijgt.  ;)

The Volvoboy

Goed bezig ;) Zal ongetwijfeld een stuk strakker sturen 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Mvh

Welkom. Mooie auto! Als je er echt niet uitkomt met die carterventilatie wil ik je er wel mee helpen ;) Woon in deventer.
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

elianmars


koeng

Citaat van: elianmars op 08-02-2015 22:28:33
Dakatec draagarmen?  :eusa_shifty:
Moest even rap gebeuren. APK kwam eraan en had geen 175eu per kant over plus het feit dat mijn broertje de wagen mee wil nemen richting Oostenrijk aankomende week.

Citaat van: Mvh op 08-02-2015 22:28:14
Welkom. Mooie auto! Als je er echt niet uitkomt met die carterventilatie wil ik je er wel mee helpen ;) Woon in deventer.

Ik ga mijn best doen, maar anders hoor je van me ;)

Citaat van: leons850 op 08-02-2015 20:15:08
Draagarmen wel vast gezet met de wielen op de grond?
anders blijven de rubbers onder spanning staan, even een krik onder de naaf wil ook wel.

Heb ik niet gedaan nee, met luchtsleutel vastgeramd en vervolgens er nog met een grote ratel aan gehangen.
Is het verstandig om ze iets los te draaien vanaf de grond en vervolgens weer aan te draaien?

Citaat van: petrolhead2.5 op 08-02-2015 20:18:57
Hé ik lees 't nu pas, maar gaaf dat je op de IVA zit :eusa_clap:. Ik denk nog met heel veel plezier terug aan de tijd dat ik m'n studie heb gevolgd. Ik woonde destijds buitenaf op een boerderij in Doorn (officieel was 't Leersum) maar het was dichter bij Doorn als bij Leersum. Goede studie en zo'n beetje de mooiste tijd van m'n leven gehad. Om maar ff met de deur in huis te vallen de Carterventilatie is geen hell of a Job, maar goed te doen. Gebruik maar ff de zoekfunctie hier. Ik weet zeker dat je een veel beter lopende T5 voor terug krijgt.  ;)

Ik vermaak me ook ontzettend op de IVA, alleen jammer dat ik het zelf moet betalen, na 4 jaar daar, kun je een puntgave 850R CY kopen haha. Het betaalt zich later wel terug hoop ik maar ;)
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

cornelis-b

Draagarmen op deze manier vast zetten vraagt om problemen. Zo snel mogelijk los halen en of belast vastzetten of een krik er onder en de draagarm in belaste houding zetten en dan vast zetten. Hoop voor je dat de rubbers nog heel zijn anders kan je opnieuw beginnen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

855T5+

#9
Mooie kleur!  ;D

(zit die gasdop nou in een deuk ofzo? eh duh, ja dus: - Nieuwe achterbumper: kleine aanrijding op de lpg-dop)
Volvo: Mutatis Mutandis

leons850

Inderdaad even lossen en daarna weer vast zetten terwijl de veren staan ingeveerd zeg maar. Anders gezegd draagarmeb vast zetten zoals ze horen te staan als de auto gewoon op z'n wielen staat.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

koeng

Citaat van: leons850 op 09-02-2015 08:42:25
Inderdaad even lossen en daarna weer vast zetten terwijl de veren staan ingeveerd zeg maar. Anders gezegd draagarmeb vast zetten zoals ze horen te staan als de auto gewoon op z'n wielen staat.
Ik heb btw ook een foto van de injectoren voor je



Het is allemaal nog een beetje vies onder de motorkap, maar aangezien ik de auto nu een 10-tal dagen kwijt ben vanwege de wintersport van de familie (ik ben ook zo'n fijne vent dat ik graag wil dat iedereen veilig heen en terug kan), kom ik er de aankomende 2 weken ook niet aan toe om het schoon te maken.

Nu lekker sjonnie-style rijden in een Golf 3 GTI, zonder werkende voorramen of radio.
Om maar te zwijgen over de Necam-installatie.
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

koeng

Vanaf dit moment ben ik ook op zoek naar een oplossing om mijn actieradius te vergroten.
Mijn 850 is namelijk voorzien van een 40 liter netto tank, dus bij 300 kilometer houdt het al gauw een keer op.

Ik heb al even wat gasboeren gemaild, maar wie weet heeft iemand hier op het forum nog tips?

Gr, Koen
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

)()()sT

Misschien iemand een grotere (ring)tank beschikbaar voor je systeem?
In mijn saffron V70 ligt ook een kleinere tank dan in de blauwe V70. Ik heb echter nog een 850 T-5 met LPi uit 2009 die wel een 61 liter bruto tank heeft en die kan dus mooi in de saf (samen met de bruine injectoren 8))

koeng

Citaat van: )()()sT op 11-02-2015 10:20:31
Misschien iemand een grotere (ring)tank beschikbaar voor je systeem?
Ik had even een mailtje gedaan naar Boertien en die hadden nog een 67 liter ringrank liggen :)
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's