Koeng's 850 T-5: Das Apparat : Nieuwe wagen

Gestart door koeng, 08-02-2015 19:23:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

leons850

Hey Koen,

Dat zijn dus de witte injectoren, deze hebben een lagere opbrengst dan de bruine.
Het hoeft niet altijd zo te zijn dat je er daar 6 van nodig hebt om nog aardig in de pk's te komen.
Dit omdat jij ook rooie/oranje benzine injectoren hebt en een 15G.

Als ik jou was zou ik eerst eens even kijken hoe ver je komt met je upgrades, ook wat betreft de downpipe e.d.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Gr
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID6342

Witte gas injectoren per stuk, correct me if I'm wrong, 50 PK maximaal

leons850

Citaat van: Dirk342 op 18-02-2015 17:37:01
Witte gas injectoren per stuk, correct me if I'm wrong, 50 PK maximaal

Klopt, dat is de theorie, de auto van Robbie (S70R at) met witte benzine en 5 witte gas injectoren icm met een 16T en een chip die bovenin heel erg op mijn chip lijkt van voor de downpipe e.d. doet zeker meer dan 250 pk. Die zal op 270 a 280 max zitten, geen enkele pijn in zijn auto.

Die van mij met bruine, die theoretisch max 75pk moeten doen zit nu ong op 300pk.

Verder zijn er nog wel een paar oplossingen voor het lpg systeem hoor. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID6342

Ik ken de auto van Robbie heel goed, dat even vooraf !  En ja, weet hoe fijn die auto rijd maar ik ken ook vele andere met witte gasinjectoren die er nog even een schepje bovenop doen....  Zegt dus niet alles....

Over jouw donkerbruine gasinjectoren, 5*75 PK is max 375 PK wat haalbaar is (theoretisch gesproken)....

leons850

Citaat van: Dirk342 op 18-02-2015 17:55:29
Ik ken de auto van Robbie heel goed, dat even vooraf !  En ja, weet hoe fijn die auto rijd maar ik ken ook vele andere met witte gasinjectoren die er nog even een schepje bovenop doen....  Zegt dus niet alles....

Over jouw donkerbruine gasinjectoren, 5*75 PK is max 375 PK wat haalbaar is (theoretisch gesproken)....

Mee eens, beste advies, kijk bij tunen met een afr meter of het goed gaat, zo niet dan toch een 6e injector er bij of 5 donker bruine aanschaffen.
Wat betreft de auto van Robbie, ik wist dat je die kent daarom die auto even als voorbeeld.
kort om soms gaat het goed en soms niet, altijd laten controleren.

Wat betreft die 375 pk, dat is volgens mij nog niemand gelukt dat dit over een groot gebied beschikbaar is, misschien een piek.
maar zou in theorie moeten lukken.
Dit wil ik ook gaan proberen te halen dit jaar. Blokje ligt al klaar. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

koeng

Citaat van: leons850 op 18-02-2015 17:29:52
Hey Koen,

Dat zijn dus de witte injectoren, deze hebben een lagere opbrengst dan de bruine.
Het hoeft niet altijd zo te zijn dat je er daar 6 van nodig hebt om nog aardig in de pk's te komen.
Dit omdat jij ook rooie/oranje benzine injectoren hebt en een 15G.

Als ik jou was zou ik eerst eens even kijken hoe ver je komt met je upgrades, ook wat betreft de downpipe e.d.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Gr

Hartelijk dank voor het advies.

De 850 staat weer op de oprit, de familie is weer heel terug van de wintersport.

De GTI deed het wel aardig, maar toch blijf het een Golf.


Zonet gelijk even bij de Brezan (weet niet of ik namen mag noemen, maar als het fout is hoor ik het wel) geweest,
oude werkgever dus even gezellig bijgepraat en even wat poetsspul aangeschaft. edit:Ook luxe kentekenplaten
Meguiar was me toch iets te duur, zelfs met de kortingen.
Maarja, dit is geen poets forum maar een liefhebbersforum  :eusa_whistle:



Na de Brezan naar mijn andere oude werkgever geweest -ook een echte eindbaas- en daar kan ik aankomende zondag in een goed verlichte bedrijfshal de auto wassen en in de was zetten.

En ik vond ook nog een hondenrekje in de garage die ff opgepoetst moet worden.
Ik had hem er ooit al eens in gehad, maar op een of andere manier bleef hij rammel, alsof er 1 van de 2 onderste bevestigingspunten niet goed vastzat.



Mag ook wel ff gepoetst worden.

Verdere informatie over Das Apparat

Met 130km/h op de snelweg richting Oostenrijk reed hij 1 op 8.3 op LPG en hij heeft schijnbaar 0 olie gelekt.
Ging wel een waarschuwings lampje aan vlak voor aankomst vertelde mijn broer, maar dat was een laag remvloeistof peil.
Het niet olie lekken verbaasde me aangezien die carterventilatie al 7 jaar geleden vervangen moest worden.

Kan ik bij Algemeen een post maken dat ik hulp zoek ivm het vervangen hiervan, zodat een expert me kan helpen tegen betaling?

De groeten
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

The Volvoboy

Dat van dat poetsen kan je nog wel eens tegenvallen hoor, er wordt hier en daar flink gepoetst op dit forum ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

koeng

Ik ga dus net dorp even in en nou gaat mijn passagiers deur nog maar 1/3 open. Even met de looplamp erlangs gelopen maar niks gevonden.

Morgen weer een dag
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

)()()sT


koeng

Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

koeng

Afgelopen weekend flink aan het poetsen/kleien/polijsten samen met The Volvoboy (naamgenoot Koen)

Ik haalde hem rond half 11 op en om half 12 gingen we aan de poets. Rond een uur of half 7 was alles eindelijk klaar.
Het resultaat spreekt voor zich, ik ben er echt heel erg blij mee.
Een schone auto sleutelt ook veel fijner in mijn ogen.

Hier een kleine selectie van een aantal foto's.
Ik was alleen een halve tamme want halverwege besefte ik dat ik ook van te voren even foto's had moeten maken.
Toen we eenmaal klaar waren was de zon al iets te ver onder voor mooie 'after' foto's

In de was gezet, verlengsnoer vergeten.



Achterbankje kwam er mooi uit


Gepolijst, even auto omdraaien voor beter licht in de hal


Jajaa


Motorruimte


Het einde nadert




Mag er wel wezen



Volgende dag alleen maar regen haha


Klaar


Koen even richting station Doetichem brengen, die man mocht daarna nog even tweeenhalf uur


Nogmaals Koen, hartelijk dank voor alle hulp!


Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

UserID6342

Mooie auto hoor, maar vreselijk hoe die gasprut zit ingebouwd.....

UserID25761

Citaat van: koeng op 23-02-2015 21:31:16

Koen even richting station Doetichem brengen, die man mocht daarna nog even tweeenhalf uur


Met die snelheid had je hem wel even thuis kunnen afzetten  :eusa_doh:

koeng

Citaat van: Dirk342 op 23-02-2015 21:41:07
Mooie auto hoor, maar vreselijk hoe die gasprut zit ingebouwd.....
Ik zie zo gauw niet wat er zo verkeerd aan is.
Bedoel je de te lange kabels of dat de injectoren onder een hoek staan?
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

)()()sT

Citaat van: Dirk342 op 23-02-2015 21:41:07
Mooie auto hoor, maar vreselijk hoe die gasprut zit ingebouwd.....

Nou, die in m'n saffron hangt er rotter bij ;D