Koeng's 850 T-5: Das Apparat : Nieuwe wagen

Gestart door koeng, 08-02-2015 19:23:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thom-b

Als je nog eens in doetinchem bent mag je me ook wel eens uitleggen hoe jij je 850 zo poetst, mooi resultaat! Mijn T5 heeft ook wel eens optisch wat liefde nodig haha :-[

UserID6342

Citaat van: koeng op 23-02-2015 21:56:26
Citaat van: Dirk342 op 23-02-2015 21:41:07
Mooie auto hoor, maar vreselijk hoe die gasprut zit ingebouwd.....
Ik zie zo gauw niet wat er zo verkeerd aan is.
Bedoel je de te lange kabels of dat de injectoren onder een hoek staan?
Onder andere ja, maar ook de plek waar het gasverdeelstuk is neergefrot....  Zeker een Mesman installatie ?

BBS

Citaat van: Dirk342 op 24-02-2015 06:26:40
Citaat van: koeng op 23-02-2015 21:56:26
Citaat van: Dirk342 op 23-02-2015 21:41:07
Mooie auto hoor, maar vreselijk hoe die gasprut zit ingebouwd.....
Ik zie zo gauw niet wat er zo verkeerd aan is.
Bedoel je de te lange kabels of dat de injectoren onder een hoek staan?
Onder andere ja, maar ook de plek waar het gasverdeelstuk is neergefrot....  Zeker een Mesman installatie ?

Zo kan het dus ook:



Ik was hier bij Wiepke voor een RIP kit, maar die blijkt dus niet te passen...
Volvoloos....

)()()sT

Ik vind dat commentaar op die "Mesman-installatie" erg overdreven al snap ik in deze niet waarom die injectoren zo scheef zitten. Bij mijn 850 zaten ze ook scheef omdat het anders niet pastte met die RIP-kit.
Bij meerdere andere inbouwers hangt dat verdeelstuk ook aan de veerpoot, en trouwens, ik heb hem daar liever hangen als vlak boven de turbo  :azn:

UserID6342

Ach Joost, het is de wet van de massa en snelheid en zeker bij Mesman !  Ik vind dat hun 'even' er een gasinstallatie inploffen, zonder echt netjes te werken (lees fatsoenlijk wegwerken / ophangen, etc).  Je kunt het gasverdeelstuk makkelijk aan de rechter kant kwijt, net bij de aircoleidingen en dan vastzetten aan de parafaan (maar is gewoon veel meer werk als die beugel op de veerpoot te schroeven).  De gasslangen komen dan ook veel netter over het blok te lopen ipv half over het KVS tankje,

En ja, ik ken zat auto's waarbij je de KVS dop er niet eens fatsoenlijk af kunt krijgen door die k*tslangen en waardeloze inbouw van het geheel.  Daarbij als je het gasverdeelstuk aan de parafaan hangt, kan dat prima !  Zeker als ook nog het hitteschild gemonteerd is over de turbo, is er totaal niets aan de hand.

Hoe die LPi injectors erin zijn gezet is mij een raadsel, zelfs een RIPkit past zo niet en ik denk dat die monteur goed buis is geweest toen hij daarmee aan de gang is gegaan :evil: ;D ;D.

scania164

dikke eens met dirk!
De mijne is bij henk boertien ingebouwde
..echt netjes :D

Ludo

Over de"Mesman hetze", vergeet niet dat er een tijd is geweest dat zelfs inbouw zo goedkoop mogelijk moest.
Het speelt allemaal een rol... kan je draaien en keren zo vaak je wil.

BBS

Ik persoonlijk vind dat als je LPG laat inbouwen in je wagen, het er best wel netjes uit mag zien. Je koopt tenslotte geen pakje boter. En als het gewoon netjes ingebouwd is kun je later ook nog eens overal fatsoenlijk bij.
In dit geval ben ik het met bovenstaande posters eens.

Aan de andere kant is natuurlijk wel dat als je de wagen zo gekocht hebt met het LPG gebeuren er al in je hier nu niks meer aan kunt doen. Dan is het wel zuur om zo je wagen bekritiseerd te zien worden.
Volvoloos....

koeng

Goddomme, genoeg over mijn installatie haha.

Als hij het maar doet, het is een auto van 1000 piek :D
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

BBS

Al kost ie ook een knaak... Doet aan het feit dat jij er blij mee bent niks af. En je mag daarom niet minder trots te zijn op je wagen....
Volvoloos....

UserID6342

Eensch met Bert-Jan, want het is een heel knap ding om te zien zo !

scania164


Mike H.


koeng

#43
Citaat van: Mike H. op 25-02-2015 12:59:43
goedbezig ga zo door.
We doen ons best.

Citaat van: Dirk342 op 24-02-2015 15:30:25
want het is een heel knap ding om te zien zo !
Zo mag ik dat graag horen dankje.


Net even een mooie lijst onderdelen in ontvangst genomen.
Alles orgineel Volvo.
-Achterwisser
-Luchtfilter
-Oliefilter + carterring
-Bougies
-Achterklep reparatie set
-Parkeerkaarthouder

Morgen op mijn vrije dag lekker sleutelen dus.
Ik denk dat ik er vroeg uit ga om eerst nog een rechter spiegel glas en gas dempers te vinden.

Ik hou jullie op de hoogte
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

koeng

Gister de hele dag druk bezig geweest.
eerst naar Enter geweest, gasveren gekocht en bij thuiskomt gemonteerd,
Vervolgens de kofferbakklepbekleding vastgezet met een reparatiesetje.
Nieuw achterwissertje erop en de klep was helemaal in orde.

Toen de originele luchtfilter weer gemonteerd met een nieuwe inleg erin, daarna de olie ververst en het filter vervangen en toen de bougies vervangen.

'S avonds nog een waterpomp van een e30 mogen doen. Dus al met al een goede dagbesteding.

Nou was ik helemaal gelukkig met mijn klep maar vanochtend hielden de gasveren er alweer mee op. Hoe de fuck kan dit? Ik heb ze rustig vastgezet en de borgveren erin gedrukt...

Foto's volgen vanavond voor de liefhebsters.
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's