Koeng's 850 T-5: Das Apparat : Nieuwe wagen

Gestart door koeng, 08-02-2015 19:23:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

koeng

Zoo.
De wagen loopt eindelijk weer.
Eigenlijk zou de anwb de wagen laten afslepen maar even later de anwb weer op dat ze een dag later ook een Nederlandse wegenwachter langs konden komen. Zo gezegd zo gedaan.

Meneer dacht dat de 4de injector stuk was omdat deze open bleef staan, dus werd de injector ontkoppeld zodat ik op 4 cyl benzine zou starten en op 5 cilinders gas verder zou rijden. Helaas mocht dit niet baten.

Deze ochtend kwam de man van de anwb weer terug en plukte hij alle isolatie van de kabelboom en de gascomputer, omdat hij dacht ergens koper te zien. Het probleem was namelijk een massastoring waardoor de injector open bleef.

Na alle kabels te hebben verhangen en opnieuw te hebben geïsoleerd doet de wagen het werkelijk waar weer fantastisch.

Respect voor de ANWB, die man kon oprecht goed sleutelen.

Nu nog even genieten van de vakantie :D
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

MrCain

 :eusa_clap:  :eusa_clap: :eusa_clap:

Zo en nu lekker genieten van jullie vakantie! :eusa_dance:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

koeng

Ben ik weer.

Ik heb 'Das Apparat' na mijn vakantie in Frankrijk gemaakt en vervolgens van de hand gedaan.
2 weken later heb ik een schitterende S60 D5 Automaat gekocht maar sinds dit weekend is die ook al niet meer van mij.
De S60 is me namelijk veel te duur, qua onderhoud en qua maandelijkse lasten.

Dus dit weekend heb ik weer een andere 850 op de kop getikt.
Deze keer is het een sedan, een 854 dus.
Het gaat om een blauwe uit augustus 1994.
Voorzien van T5 motor, met LPi van Mesman.
De auto is gechipt en levert gevoelsmatig 280 peekaa's, hij gaat pakt enorm lekker op.
Op benzine doet hij het heel netjes, maar op LPG houdt hij van 0-100 erg in, zoekt naar versnellingen en bokt.
Dit is tevens alleen bij volle polle optrekken, met normaal gedrag houdt hij zich op lpg en op benzine uitstekend.
Ander nadeel is dat het een automaat is, het liefst heb je een T5 met een handbak.

Er moet nog wel heel veel aan gebeuren, maar dat kom mettertijd.

Vandaag afgekeurd voor APK op de 2 beide voorste draagarmen, dus die moeten we gaan vervangen. Dit heb ik al gedaan bij mijn vorige 850, dus dit zal een uurtje werk zijn.
Daarnaast moet ik de US-blinkers inwendig even aanpassen voor de APK.
Ook de winterbanden hadden een opmerking gekregen (2-3mm)

Naast de APK wil ik het volgende gedaan hebben
Carterventilatie: dit blijft enorm veel werk, maar het moet echt gebeuren.
Bovendekken bumpers V&R: vorige eigenaar heeft er knipsers ingebouwd, afgrijzelijk om te zien.
Pegasus velgen: ik blijf dit de mooiste vinden, kan mooi in combinatie met winterbanden
Bovendek dashboard: zitten 4 mini-gaatjes in, irriteer ik me aan.
Bekleding kofferbak: ronduit smering


Nouja, eerst maar eens APK regelen, anders krijgen we die boete weer.

Foto's volgen spoedig. Het is verre van een nette auto, dus ik denk dat ik hem eerst zorgvuldig ga poetsen voor foto's. Of eventueel voor en na foto's, altijd leuk.

Ik kan eventueel voor de liefhebbers nog wel kiekjes van de S60 posten.

Wij gaan elkaar spreken, want er is nog veel werk aan de winkel, dus ik kom hier zeker weer advies inwinnen.



Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

V70geRwin


Piet

De 850 blijft natuurlijk de oerversie, dus .. goede keuze!
Maar ik  zie niet helemaal hoe dat de maandlasten van een S60 hoger zijn dan die van een 850 ?

The Volvoboy

Welkom terug ;) Van harte gefeliciteerd met je nieuwe gasmonster. Kunnen er weer 2 800-series naast elkaar staan op de parkeerplaats ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Joram

Citaat van: Piet op 24-11-2015 18:07:10
De 850 blijft natuurlijk de oerversie, dus .. goede keuze!
Maar ik  zie niet helemaal hoe dat de maandlasten van een S60 hoger zijn dan die van een 850 ?

Een grote diesel is niet leuk meer qua belasting en zo goedkoop is de diesel niet meer...

Piet

Ah, oow een diesel. Had ik ff overheen gelezen, tja dat scheelt wel ja.

koeng

Citaat van: Piet op 24-11-2015 18:56:57
Ah, oow een diesel. Had ik ff overheen gelezen, tja dat scheelt wel ja.

Geen zorgen. Naast wegenbelasting kwam het ook door verbruik/onderhoud.
Het is misschien jammer maar een 850 komt nooit ongelegen ;)
Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

Sbv

en de 850 is onderhoudsvrij ?

Viel het verbruik van de D5 tegen dan ? welk onderhoud zat eraan ?

leons850

Jij weet ook niet wat je wilt. ;D

Wel leuk dat je weer een 850 hebt.
Wat betreft het het inhouden op LPG.
Als de auto is gechipt kan het zijn dat de LPG installatie de dutycycles niet kan bijhouden.
Meestal een kwestie van je LPG computer opnieuw laten afstellen.
Messman doet dat goed, Limburgse LPG technieken (België) heeft dat voor mij gedaan.

Wat voor kleur LPI injectoren zitten er in?

En anders kun je altijd nog de software van de auto laten aanpassen door deze of gene.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

koeng

Het stukje inhouden zit hem in de carterventilatie, die drukte de nokkenaskeering eruit, die olie over de ontsteking heen drupt.
Dus carterventilatie vervangen en ontsteking vervangen.

Alleen die carterventilatie gaat hem niet worden, met de vorige 850 moest dat ook gebeuren, maar kwam daar ook niet aan toe, te moeilijk.

Dus ik ga wel een Beun de Haas zoeken die dit kan roggelen. Dan gooi ik er één keer wat pegels tegenaan, en dan zal het goed zijn.

Ik heb wel gister de draagarmen gedaan, 45 minuten voor beide kanten, dikke deal.
Zal deze week even wat foto's posten.

Volvo 850 T-5 2.3i Vialle LPi 217.000 km's

Died850

Ben wel benieuwd naar foto's van je nieuwe 850!

En ik kan je eventueel wel helpen met je carterventilatie als je in de buurt zit. Stuur maar PB als je interesse hebt.

petrolhead2.5

als je draagarmen in een uur vervangt, kun je de carterventilatie ook   ;) Enige waar je op moet letten (in het bijzonder) is route/ aansluiting van vaccuümslangen en een verborgen boutje van inlaatspruitstuk. Verder veel foto's maken van uitbouw en dan komt dat goed.

Lammert

#89
Goede carterventilatie howto: http://lakesidedp.com/uploadpics/pcv/index.html
Staat ook ergens vertaald op t forum geloof ik