15G versus 16T

Gestart door BBS, 13-03-2015 21:39:45

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Ik weet ff niet wat voor flens de huidige 13G heeft maar met zo'n 16T schuin kom je sowieso een andere dp. te zoeken. Dat kost natuurlijk knaken, en da's een keuze aan jou.

leons850

Citaat van: )()()sT op 14-03-2015 17:31:21
Ik weet ff niet wat voor flens de huidige 13G heeft maar met zo'n 16T schuin kom je sowieso een andere dp. te zoeken. Dat kost natuurlijk knaken, en da's een keuze aan jou.

Jij hebt nog zo'n pijp liggen, kan uit ervaring vertellen dat die prima rijd. Wel wat luid. ;)

Die schuine flens is wat hier oa door mij gezegd word erg fijn rijden, maar inderdaad komen daar kosten bij kijken.

Wat dat betreft is zo'n 15g zeker de beste keus, ga je dan naar Schutten dan heb je inderdaad best een bak vermogen (extra).
Het goedkoopste is er in lepelen en gaan.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

Daarom ben ik aan het inventariseren hoe en wat. Als de fohn van Joost goed is dan is de föhn er. Het enige wat dan nog moet is de downpijp.
Andere optie is de flens van de turbo omzetten van schuin naar recht en de bestaande DP monteren. Of een andere flens aan de bestaande DP schroeven.

Of alles inderdaad in de ijskast gooien en met de 15G verder gaan. En tzt een 16T opscharrelen en daar later alsnog een bijpassende 3"DP bij laten maken met 200CPI racekat.
Als het blok nou een maand of 2 later ingebouwd wordt of niet, dat maakt mij niet uit. Een andere turbo erop schroeven met andere DP is natuurlijk veel gemakkelijker als het blok eruit ligt....

En ja, de hunker naar een hoop gemoedelijke PeeKaas is wel erg aanlokkelijk :D
Volvoloos....

Johann

Mocht je niet hele dagen aan het beulen zijn is een standaard downpipe van bijvoorbeeld een MY1999 of 2000 S/V/C70 goed genoeg hoor. Kun je misschien wel voor een paar tientjes op de sloop vinden. Wel even checken of er geen rammel in zit.

UserID6342

Denk er wel aan BJ, dat als je wilt aanpassen (maakt mij en Arjen niet uit verder) je er wel rekening mee moet houden dat als er een andere turbo opkomt en de DP past niet (door wat voor reden dan ook), ik niet meer vriendelijk ben....

Op deze manier ga ik het niet doen in ieder geval, laat dat even duidelijk zijn ! 

Andere turbo, prima maar dan ook een 100% passende DP erbij voor een AWD en die moet in 1x ook passen ook.

BBS

Als ik je zeg Dirk dat als er een andere -lees 3"DP komt- deze wel uit handen komt van ons Wiepke. Daar heb ik het al met hem over gehad in Januari.....
Het was alleen de vraag recht of schuin....

Ik denk dat jij dan wel genoeg weet.... ;)
Volvoloos....

V70R^2

Zonder echt reclame te willen maken, Jelmar is zojuist sponsor geworden van het forum en komt met een downpipe-actie, pasmaat 3" om de haakse overbrening heen.
Zoals je zegt, eerst even goed kijken wat je wilt, en het makkelijkste is alles tegelijk en goed doen:) Ben wel benieuwd :)

Edit, ik zie dat je al iemand hebt  ;)

UserID6342

Citaat van: BBS op 14-03-2015 21:08:21
Als ik je zeg Dirk dat als er een andere -lees 3"DP komt- deze wel uit handen komt van ons Wiepke. Daar heb ik het al met hem over gehad in Januari.....
Het was alleen de vraag recht of schuin....

Ik denk dat jij dan wel genoeg weet.... ;)
jawel BJ dan weet ik genoeg. Maar komt Wieb de pijp passend maken bij Arjen dan tijdens de wissel of wat ? Want hij kan geen DP zo maken zonder de auto bij de hand te hebben...

En met een 16T schuin is de auto niet rijdend en kan dus niet naar Wieb toe...

Johann

BBS

Ik heb er nog eens goed over nagedacht. Wil ik naar een schuine 16T toe dan zullen er 2 downpijpen moeten komen. Of de wagen moet op een aanhanger naar Wiep toe. Een rechte DP voor een AWD is al lastig vinden laat staan een schuin ding voor de AWD.
Samen met Dirk hebben we e.e.a. besproken en ik ga toch gewoon voor de 15G.  Of tzt van 2 turbo's de behuizing omzetten op regenachtige zondag....

Wat is het plan? 3" Dp eronder met eventueel andere injectoren en bij Sebastiaan het ding tot het gaatje chippen.
300+ PK hoeft niet, maar een kleine 100 meer dan nu is wel lekker... ;)

Joost, als die 16T vrij komt, PB mij dan even....
Volvoloos....

elianmars

Is er geen dp op maat te maken voor je wagen dan?

BBS

Jawel, maar dan zouden er 2 moeten komen... Een rechte en een schuine.
Of de wagen naar Wiep slepen en daar een turbo wissel met DP wissel. Om het niet onnodig moeilijk te maken heb ik eigenlijk besloten om de 15G er onder te houden. (voorlopig...)
Volvoloos....

)()()sT

Eerst wilde je "wat meer pk" en nu een kleine 100 meer ???
Ik verkoop je met alle liefde m'n 16T maar als je met die 2.3 gewoon wat meer power wilt, waarom al die moeite? Gooi die 15G erop en je kunt ook 260 pk. draaien met een stevig berg koppel.
Een 3" dp. is leuk, maar zonder rijdt het ook al goed.
Kun je met die 15G je huidige dp. behouden?

cornelis-b

Met een 15G originele downpipe en goede tuning is 280 ook nog haalbaar ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Vulk

Maar ik vrees dat je zonder niet dat typische 2.5t karakter kan krijgen.