Motor valt uit: veel geprobeerd, maar geen idee! OPGELOST!

Gestart door toonbinneveld, 01-04-2015 16:10:06

Vorige topic - Volgende topic

toonbinneveld

Ik rijdt vandaag voor de tweede keer na volledige nieuwe opbouw in mijn 850 R met handbak en na 2 km stopt de motor opeens volledig nadat ik een bocht om ben gegaan en licht een helling op rij. Motor gaat echt uit, lampjes op dashboard gaan branden. Auto aan de kant gezet en geprobeerd het probleem te vinden, maar helaas. Nu deus de grote zoektocht. Wie weet meer?

Motor draait wel als je start, maar loopt niet. Volgende ondernomen:

- Alle vacuum zit nog goed.

- geen brandstofdruk op de fuelrail, ha relais 103 zou je zeggen, uitgewisseld, geen resultaat. Doorlussen werkt wel, brandstofdruk ok. Maar niet starten.

- hmm, nokkenassensor heb ik ook bij me, die maar wisselen, geen resultaat

- ECU relais gewisseld. Geen resultaat.

Het valt me op dat ik op contact stand 2, geen 'lambda' lampje zie branden. Ik dacht toch dat dat wel moet branden? Toch geen spanning naar de ECU?

Nu maar wachten op hulp om de wagen naar huis te slepen. Ik sta open voor alle suggesties. Hopelijk is het iets simpels. Kan het aan het alarm op antennering liggen?

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Peultje

Zou een massaprobleem (of accuspanningsprobleem) kunnen zijn. Wel voldoende spanning om de startmotor te laten draaien maar  te weinig spanning om de ECU over te halen tot vrijgeven van de andere startvoorwaarden (ontsteking, brandstoftoevoer e.d.) De kerstboom aan brandende lampjes op het dashboard zou daar ook op kunnen wijzen. Ik zou de accuspanning even meten, moet toch wel een dikke 12 volt zijn en als die goed is een startkabel vanaf de massapool van de accu naar een goed massa punt op het blok aan de rechterzijde (ver van de accu) zetten.  Dan nog maar eens proberen te starten. Als die aanslaat heb je een massaprobleem.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

thom-b

Is je contact slot nog wel lekker dan? Misschien dat je sleutel heel gevoelig is... Beetje appart met de bocht en lichte helling :o

volvobug

Slangetje in de brandstofpomp los/kaduuk?

-edit: nee toch niet, lees nu dat er bij doorlussen wel brandstofdruk is. Dacht even aan het slangetje omdat hij in een bocht is uitgevallen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

toonbinneveld

Hij staat weer binnen, dat werkt iets fijner dan in buiten in die lekkere storm  :)

Dank voor de tips, zekering 6 en massa ga ik nu proberen.

Ludo

Citaat van: volvobug op 01-04-2015 17:32:24
Slangetje in de brandstofpomp los/kaduuk?

-edit: nee toch niet, lees nu dat er bij doorlussen wel brandstofdruk is. Dacht even aan het slangetje omdat hij in een bocht is uitgevallen.

Vraag is, of er druk op de rail staat of de druk gemeten is.
Anders kan je hier niks van zeggen.

Nog foutcodes?.

toonbinneveld

@ludo: met druk bedoel ik dat het uitvallen de fuel rail leeg was (bij ventiel op rail indrukken alleen een klein putsje benzine en toen leeg en dus niet  'sproei'  zoals normaal met goede druk) Benzinepomp sloeg ook niet aan op contactstand II.

Ondertussen zekering 6 eruit gehad, haalt niets uit.

Massa gemaakt naar blok, nog steeds niets.

Kable bobine naar verdelerkap even los gehad. Kable van bobine geeft een lange vonk aan begin van starten. Daarna niets...

Net uitgelezen(na lange zoektocht naar mijn ooit zelf gebakken uitleeskastje voor de obdII-stekker) en er zit een 211 en een 417 in.

eerst maar eens eten, dan opzoeken, of weet iemand dat snel uit zijn hoofd?

elmarconi

Citaat van: toonbinneveld op 01-04-2015 20:01:34
Net uitgelezen(na lange zoektocht naar mijn ooit zelf gebakken uitleeskastje voor de obdII-stekker) en er zit een 211 en een 417 in.

http://www.scandcar.com/volvo-850-error-codes/

211 en 417 staan er niet bij ???
--
Autogas Inside . . .

Ludo

Volgens mij heb je ECC uitgelezen. ??

Citaat van: toonbinneveld op 01-04-2015 20:01:34
@ludo: met druk bedoel ik dat het uitvallen de fuel rail leeg was (bij ventiel op rail indrukken alleen een klein putsje benzine en toen leeg en dus niet  'sproei'  zoals normaal met goede druk) Benzinepomp sloeg ook niet aan op contactstand II.

Dat klein putsje moet wel telkens terugkomen iedere keer als je het contact op stand II hebt gehad.

Hans Duiven

toonbinneveld

Ik heb inderdaad de ECC uitgelezen, haha. Dus niet gaatje 6. Wie weet welk gaatje in de obd stekker ik moet hebben?

Morgen maar even goed uitlezen en de boel met frisse blik bekijken.

Dank voor zover, morgen meer.

V70geRwin

toonbinneveld

Ik bedoel de OBD-II stekker onder de asbak van mijn 1996 OBD1.5

Maar volgens mij heb ik het al gevonden. pin 3 moest ik hebben. http://www.850turbo.be/Volvo/storingcodes-B1.pdf

Bouke

Hoor je de brandstofpomp met het contact aanzetten?