Automaat vervangen?

Gestart door pieters, 16-12-2009 21:48:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joes

 ;D
Ik ken dezelfde  verschijnselen je kunt nog ongeveer 40000 km rijden voor de bak het helemaal begeeft, een ruilbak van Volvo is wellicht een oplossing en laat je niks wijs maken door de "experts" op het forum een ruilbak is net zo goed als een nieuwe bak, ik heb nog wel een bak met dezelfde verschijnselen als die van jou die je kunt inruilen kun je hebben voor 50,=

Joes / 3bergenT-5R

Ludo

Citaat van: pieters op 29-12-2009 22:09:45
Er werd wel gezegd dat er relatief weinig af te stellen valt. 

Uit eigen ervaring kan ik wel zeggen dat ik beter weet...  :P

Superskunkie

DAAROM HOU IK ZO VAN DIT FORUM...



Citaat van: -D©©©L- op 29-12-2009 22:28:58
Gaat je lampje nog wel branden in winterstand ?  ;D
Citaat van: mehn op 29-12-2009 22:14:42
Citaat van: pieters op 29-12-2009 22:09:45
Vervolgens hebben ze het via een geheime methode gedaan, zodat ze echt tot het hart van de computer doordringen (ja nu word het echt spannend).  En toen, was het pijltje weg en werkte alles weer normaal. Ik weet dus niet wat er gedaan is

Zij ook niet hoor ;)
Tonnie

Jans Duiven

#48
Ik heb bij mijn automaatbak met warme olie (flink lang warm gereden met voldoende deceleratie en acceleraties en in verschillende schakelstanden)
nog geen olie aan het peilstokje met draaiende motor maar wel 2 cm boven het maximum niveau na 3 minuten wachten alvorens te meten bij stilstaande motor.


Automaat is een Aisin 55-50SN met nummer 9482025

Hans


Jurijn R

Ik heb nog een volledige R- automaat bak ? Ligt los, schakelt top etc

pcpg.janssen

Citaat van: Hans Duiven op 25-05-2015 12:11:08
Ik heb bij mijn automaatbak met warme olie (flink lang warm gereden met voldoende deceleratie en acceleraties en in verschillende schakelstanden)
nog geen olie aan het peilstokje met draaiende motor maar wel 2 cm boven het maximum niveau na 3 minuten wachten alvorens te meten bij stilstaande motor.


Automaat is een Aisin 55-50SN met nummer 9482025

Het niveau van de bakolie moet je altijd meten terwijl de motor loopt. Als de motor namelijk niet meer loopt, loopt ook de pomp die je bakolie rond pompt niet meer en loopt de vloeistof uit je automaat koeler terug de automaat in. Op die manier, zul je dus tijdelijk teveel olie in op de peilstok zien. Echter, als je geen olie op de peilstok ziet met een lopende motor, heb je een probleem: dan wordt je automaat niet voldoende gesmeerd en zal deze kapot kunnen gaan.

Ik zou zo snel mogelijk een slok ATF vloeistof halen en erin doen, zodat je er misschien nog mee weg komt (met een beetje geluk valt de schade mee). Mocht je na het correct vullen van de automaat geen problemen meer hebben, dan heb je geluk gehad. Mocht het niet zo zijn, dan zit je helaas aan een revisie of ruilbak, maar dan zijn die paar tientjes voor de ATF die je hebt bijgevuld het probleem niet meer..

V70geRwin

Citaat van: Hans Duiven op 25-05-2015 12:11:08
Ik heb bij mijn automaatbak met warme olie (flink lang warm gereden met voldoende deceleratie en acceleraties en in verschillende schakelstanden)
nog geen olie aan het peilstokje met draaiende motor maar wel 2 cm boven het maximum niveau na 3 minuten wachten alvorens te meten bij stilstaande motor.


Automaat is een Aisin 55-50SN met nummer 9482025

Hans

U

Hans, volg je exact de methode van pijlen zoals in het boekje staat?
Ik ken.die.van de n niet.

Je.moet zowieso zoals.al.gezegd pijlen met draaiende motor.
Bij de classic ga je door de versnellingen, allemaal een paar seconden selecteren, daarna in p en na 2 minuten pijlen.