Aubergine 850 estate van Alain

Gestart door Groene850, 04-08-2015 13:42:26

Vorige topic - Volgende topic

Groene850

Vanochtend ritje naar de banden boer.
Ik had namelijk 2 lekke banden al vanaf dat ik hem kocht gister.
Gelukkig lekte alle 2 de banden langs de velg rand door oxidatie dus hoefde niet 2 nieuwe te halen :eusa_dance:
More money in the kitty! ;D
Nu staat de 850 rondom op Columba's

in de toekomst wil ik de velgen laten stralen, want dat kost ook niet zoveel volgends de banden boer.
4 velgen 100,-.

Einddemper kopen?

Wat een pokken werk om dat er uit te halen zonder een brug :eusa_sick:
Heb even rond gebeld voor een eind demper, maar de sloperijen zeggen dat ze geen demper hebben liggen...
Vanochtend 3 sloperijen gebeld waar ik zeker van wist dat ze een 850 sloper hebben staan maar alsnog zeggen dat ze het niet hebben...
Toen Estateservice gebeld en die zei dat ie een hele nette had liggen gebruikt.
Die ga ik denk ik eerdaags halen.

FGG

Citaat van: Groene850 op 05-08-2015 14:04:28
in de toekomst wil ik de velgen laten stralen, want dat kost ook niet zoveel volgends de banden boer.
4 velgen 100,-.

Mmm, dat moet ik ook nog, en ik kom niet lage dan €50 per velg, dus totaal €200... :eusa_think:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Boeijke

Is dat dan niet alleen het stralen?
Komt daar coaten dan niet nog bij? Want 25 euro per velg is idd erg weinig als dat stralen en coaten is.

Groene850

Jaa klopt, is alleen het stralen.
100,- voor 4 velgen, spuiten doe ik dan zelf.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Groene850

Zoek de verschillen:

Heb ik toch nog even een einddemper kunnen vinden :eusa_dance:
Ik belde Estateservice op om te vragen of ze er 1 hadden liggen, en die hadden ze.
Kom ik in de middag aan: 'Ja die hebben we niet meer had je maar sneller moeten wezen'
Ook nog eens een chagrijn van een vent dus daar kom ik ook nooit meer... :eusa_snooty:

Dus even door gereden naar de eerste en beste sloop in Alkmaar en die hadden 3 slopers staan.
Heb uiteindelijk van een V70 eronder vandaan geschroefd omdat die er het mooist uit zag.
Mooie was dat ik voor deze 25,- minder moest betalen dan bij Estateservice.
Hij zit er onder maar moet nog even uitlaat cement halen om hem dicht te krijgen bij de midden stuk.

Word langzamer hand wel wat met de 850, vind het leuk om te zien dat hij beter word :D
Voel me net Ed China van Wheeler Dealers. ;D

Groene850

Begint nu ergens op te lijken, nu alleen maar 1 bandje vervangen en dan kan ie richting de apk :eusa_dance:
Het lijstje op begin post zijn nog niet allemaal afgestreept, dat zijn dingen die ik na de apk doe.
Het is alleen nog de vraag of ie met de overmatige olie lekkage er door heen gaat maar dat zie ik dan wel.

Boeijke

Als die lekkage het enige is waarschijnlijk wel gewoon APK goedkeur. Zal wel op het keuringsrapport vermeld staan.

classicT5

Ff je onderkant blok schoonspuiten voordat je naar de keuring gaat, dan valt die lekkage al minder op.

thom-b

Inspuiten met dasty, ff in de olie laten trekken en dan met hogedrukspuit afspoelen, als je dan bij de keuring bent hangen er mischien paar druppeltjes ;)

twotone

Olielekkage is alleen een adviespunt, zal geen afkeur worden ;)
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

Sbv

weet je al wel wat de lekkage is ? krukas keerring die eruit ligt mogelijk ?

Groene850

ik denk zelf ook dat het een advies puntje gaat worden.
Voordat ik er heen ga wordt het natuurlijk door mij droog geveegd d.m.v remmenreiniger en een doekje.
Mogelijk lekt hij bij de krukas keering omdat hij tussen de bak en motor lekt.

Vandaag heb ik het visje van de achterklep eruit gesloopt
Hier een close-up foto, met commandant krijg ik dit er wel uit.

Toen keek ik hoe het smoelt zonder visje en dan realiseer ik me...

Waar zijn de emblemen ???
Valt me nu pas op ;D

vincen tdi

En wat doet die strip daar nog onder de achterruit  ;D
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

cornelis-b

Citaat van: vincen tdi op 10-08-2015 12:42:01
En wat doet die strip daar nog onder de achterruit  ;D

De verstierstrip, zorgt alleen maar voor ellende.
Even naar beneden scrollen: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg662251.html#msg662251
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien