Re: Stotteren op lpg (vialle), pomp aan het overlijden?

Gestart door ruud12, 06-08-2015 15:44:48

Vorige topic - Volgende topic

Erik48

Zoek even in Google op " onderbreekrelais vialle" kijk bij afbeeldingen en je weet hoe dit relais eruit ziet.
Overigens had ik het over 2 stuks relais maar het zijn er natuurlijk 3 bij de oude types. De relais zijn dubbel uitgevoerd NL 3x 2 cilinders dus is er nog 1 ongebruikte aansluiting die zou kunnen gebruiken als er maar 1 relais niet goed schakeld.

elmarconi

http://volvo700vereniging.nl/node/25969 (oud)

http://abk-autogasonderdelen.nl/index.php?route=product/product&path=60_69&product_id=290 (Nieuwer)

Citaat van: ruud12 op 07-08-2015 10:13:21
@elmarconi: ja het onderbreker relais is genoemd en ik heb die beiden gisterenavond even omgewisseld met een nieuwe. Nu even afwachten of het stotteren weg is, want dat ik er vanmorgen onderweg geen last van heb gehad zegt nog weinig..

Citaat van: ruud12 op 11-10-2015 11:33:18
Ik ga nog eens verder zoeken naar dat relais!
Hoe zou die eruit moeten zien? Ik heb al even lopen zoeken naar wat waarschijnlijk het 'nieuwe' relais is, maar die was niet te vinden...

Hoe moet ik dit zien?

--
Autogas Inside . . .

ruud12

Citaat van: elmarconi op 12-10-2015 21:40:34
http://volvo700vereniging.nl/node/25969 (oud)

http://abk-autogasonderdelen.nl/index.php?route=product/product&path=60_69&product_id=290 (Nieuwer)

Citaat van: ruud12 op 07-08-2015 10:13:21
@elmarconi: ja het onderbreker relais is genoemd en ik heb die beiden gisterenavond even omgewisseld met een nieuwe. Nu even afwachten of het stotteren weg is, want dat ik er vanmorgen onderweg geen last van heb gehad zegt nog weinig..

Citaat van: ruud12 op 11-10-2015 11:33:18
Ik ga nog eens verder zoeken naar dat relais!
Hoe zou die eruit moeten zien? Ik heb al even lopen zoeken naar wat waarschijnlijk het 'nieuwe' relais is, maar die was niet te vinden...

Hoe moet ik dit zien?

Als dat ik dacht het onderbreek relais vervangen te hebben (die bij het schutbord), maar aan jullie antwoorden te horen lijkt dat een ouder systeem te zijn met meerdere relais. Daarom vroeg ik voor de zekerheid of dat dat wel het onderbreekrelais was, omdat ik toen zelf begon te twijfelen..

Citeer
Zoek even in Google op " onderbreekrelais vialle" kijk bij afbeeldingen en je weet hoe dit relais eruit ziet.
Overigens had ik het over 2 stuks relais maar het zijn er natuurlijk 3 bij de oude types. De relais zijn dubbel uitgevoerd NL 3x 2 cilinders dus is er nog 1 ongebruikte aansluiting die zou kunnen gebruiken als er maar 1 relais niet goed schakeld.
Ik zal eens kijken!
V70N T5 (2000, auto, vialle LPi, 450.000
V70 2.5 20V (1997, aut, Vialle LPi, 666.666km)
850 2.0 10V (1993, 325.000km)

henry classic v70

Waarom ga je niet gewoon even langs een gasboer met deze vraag, hij kan je 'm zo aanwijzen en misschien ook vertellen of dit relais nog goed werkt..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

ruud12

Goed, hij is langs de gasboer geweest.

Volgens hen is het volgende aan de hand:
- Een lpg injector lekt af en toe, maar veroorzaakt niet het probleem
- Soort onderbreekrelais (oud type volgens hen) is waarschijnlijk kapot of maakt intern slecht contact. Ik ga straks even langs om ieder geval te kijken waar dat ding dan zit.

De kabels lijken nog wel allemaal goed te zijn, in ieder geval geen massaprobleem o.i.d. gevonden.

Omdat het blijkbaar een oud vialle systeem is wordt volgens hen die relais/computer niet meer geleverd en zijn ze ook niet te vinden op internet.
Ze willen hem wel ombouwen naar een nieuwer systeem, maar dat gaat ruim 1000 euro kosten. Is er een goedkopere oplossing?

Iemand enig idee of die onderbreekrelais/computer nog te vinden zijn of zelf te solderen zijn? Het zal waarschijnlijk een printplaat zijn die wat breuken heeft..

henry classic v70

Lijkt me nogal voorbarig om te zeggen dat er een andere gascomp. in zou moeten.
En ombouwen naar een nieuwer systeem vind ik een slecht advies! en doet vermoeden om geld in het laatje te krijgen. Heel veel van onze roffels rijden rond met een Vialle LPI systeem en hoort er doorgaans weinig problemen over. (zelf al bijna 500.000 km)
Ik ken verder geen gasboeren in de omgeving van Delft maar wellicht is het raadzaam eerst een "goeie" gasboer te raadplegen voordat er van alles wordt aangepast. Mogelijke optie is een gascomp. uit een sloper halen (met het zelfde motortype) en deze eerst proberen
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx

Geen fijne gasboer, met zo een advies. Als jet injector onderbreek relais defect is, is dat gewoon door een elektronicus te herstellen. Nee niet door mij, heb het momenteel iets te druk. ;)

classicT5

Kan Henk (Cornelis-B) dat? Die is erg handig met electronica. Of Thuur?

Waar woon je (of je auto) ergens?

ruud12

Citaat van: henry classic v70 op 21-10-2015 13:00:53
Lijkt me nogal voorbarig om te zeggen dat er een andere gascomp. in zou moeten.
En ombouwen naar een nieuwer systeem vind ik een slecht advies! en doet vermoeden om geld in het laatje te krijgen. Heel veel van onze roffels rijden rond met een Vialle LPI systeem en hoort er doorgaans weinig problemen over. (zelf al bijna 500.000 km)
Ik ken verder geen gasboeren in de omgeving van Delft maar wellicht is het raadzaam eerst een "goeie" gasboer te raadplegen voordat er van alles wordt aangepast. Mogelijke optie is een gascomp. uit een sloper halen (met het zelfde motortype) en deze eerst proberen

Ik was ook een beetje verbaasd, ben ook niet van plan hem te laten ombouwen en al helemaal niet voor zoveel geld.  Ik heb verder ook totaal geen problemen gehad met het vialle systeem (oke, pomp is gereviseerd), dus ben tot nu toe eigenlijk best wel tevreden. Vooral omdat het zo onregelmatig gebeurd klinkt het als een slecht contact in het relais, wat bij de gasboer blijkbaar tot de conclusie leidt dat het systeem geheel vervangen moet worden.

Citaat van: classicT5 op 21-10-2015 14:00:55
Kan Henk (Cornelis-B) dat? Die is erg handig met electronica. Of Thuur?

Waar woon je (of je auto) ergens?

Ik woon in Delft, maar het is geen enkel probleem een stukje te rijden. Cornelis-B woont in Zaandam zie ik, dus dat is nog een stukje dichter in de buurt dan Thuur.. Ik zal hem eens vragen, bedankt!

R. Verweij

Persoonlijk heb ik zelf heel goede ervaring met a&e in Barendrecht, hebben heel lang en veel ervaring, en helpen je met het probleem oplossen, en niet het probleem steeds te verschuiven. Eerlijk en direct advies. :eusa_clap:

ruud12

Citaat van: R. Verweij op 21-10-2015 15:45:48
Persoonlijk heb ik zelf heel goede ervaring met a&e in Barendrecht, hebben heel lang en veel ervaring, en helpen je met het probleem oplossen, en niet het probleem steeds te verschuiven. Eerlijk en direct advies. :eusa_clap:

Ik zal hen eens bellen en het probleem voorleggen, wie weet.. Bedankt voor het adres in elk geval!

Heeft iemand ervaring met het ombouwen van het oud type relais (meerdere losse) naar het enkele relais in de wat nieuwere systemen?

ruud12

Citaat van: R. Verweij op 21-10-2015 15:45:48

Bedankt voor de goede tip! Vandaag even langs geweest bij A&E. Net bedrijf inderdaad en ik krijg ineens een totaal ander verhaal:
- Geen storingen gevonden in de Vialle computer (of hoe die regelunit heet..)
- Relais lijken in goede staat te zijn
- Bij 2 injectoren zit het Instroompijpje eronder los (1 jaar sinds die gemonteerd zijn)
- Bij 3 injectoren zat een dubbel rubber ringetje op het pijpje. Nieuwe rubber ringetjes waren erop gedaan (blauwe), maar de oude hadden ze dus niet even overal weggehaald (zwarte ringetjes)

Uiteindelijk lijkt het dus toch te gaan naar bevroren of slecht geplaatste inlaatpijpjes. De nieuwe inlaatpijpjes zijn besteld en worden volgende week geplaatst, dus ben benieuwd!

R. Verweij

Kijk, dat is beter als die bedrijven die gelijk over dure reparaties beginnen en een paar ringetjes en pijpjes zijn de moeite en de kosten niet! Succes!  :eusa_whistle:

volvobaksteen

de slangetjes van de map sensor kunnen lekken die zitten er vaak gewoon opgedrukt zonder klemmetjes
had het zelfde euvel heb er kleine klemmetjes opgezet en liep weer als een zonnetje

R. Verweij

Je auto nog naar Barendrecht geweest?  :eusa_pray: Ben eigenlijk wel nieuwsgierig...