Popo's Zilveren Sumo 相撲

Gestart door MrPopo, 29-08-2015 12:05:52

Vorige topic - Volgende topic

MrPopo

Eindelijk is hij er dan! Banzai!

Hou je vast, het zijn weer een hoop foto's.  ;D

Tijdens onze 4 weken vakantie in Japan was de Zilveren Sumo dan eindelijk aangekomen in Nederland.

Omdat we zelf dus niet in de gelegenheid waren hem op te halen gingen een vriend van mij en mijn schoonvader op pad met een autoambulance en hebben hem opgehaald op het waterland terminal in Amsterdam.

Daarna bij het huis van mijn schoonvader netjes onder de carport.

Die vriend heeft ook nog een hele mooie bewerkte foto gemaakt. (fotograferen is zijn hobby). 8)

Tijdens onze reis door Japan zijn we in Tokyo ook nog even langs geweest bij jpctrade.com om een bezoekje te brengen aan onze tussenpersoon Murata. Hij had alles in Japan voor ons afgehandeld (naar volle tevredenheid).

Na onze vakantie was er direct werk aan de winkel. Koplampen moesten vervangen worden en om te proberen door de APK te komen de lampjes van de ABS en traction control verwijderd.

Helaas hadden ze tijdens de overtocht de dagrijlampen aan laten staan met als gevolg een kapotte accu. Opladen mocht niet meer baten, dus een nieuwe gekocht.

Verder natuurlijk lekker verwend met een goeie was/poetsbeurt.

Hij is werkelijk prachtig! Al zeg ik het zelf :P Hij ziet er echt bijna als nieuw uit.

Na dit alles een eendagskenteken aangevraagd en op weg naar de RDW om hem op kenteken te krijgen

Bij aankomst bleek helaas dat als je een auto van buiten de EU importeert, de APK bij de RDW verplicht is. Dit waren wij uiteraard niet van plan daar te doen, omdat ze streng zijn en we ook wel wisten dat hij er niet doorheen zou komen.

Ze namen hem goed onder de loep en waren enthousiast over de staat van de auto.

Het leek allemaal heel goed te gaan, totdat de keurmeesters er een zaklamp bij pakte en in de teller unit begonnen te schijnen. Helaas heeft onze list niet gewerkt bij de sluwe keurmeesters  :police: van de RDW.

Conclusie: Het ABS lampje ging niet aan en uit zoals het hoorde. Ze dachten zelfs dat het lampje er wel eens uitgehaald kon zijn  :P

Wij keken heel beteuterd  ???   :eusa_whistle: en vonden het heel vervelend dat er misschien een dure reparatie aan zat te komen. Hahahah.

Verdere punten waren: koplampen niet goed afgesteld en rechter voorband te veel versleten.

Waren dat de punten geweest dan hadden ze ons een paar uur de tijd gegeven dat in orde te maken en dan was het goed.

Hij zei: Jammer van de ABS, maar dat moet toch echt in orde zijn. Dus helaas geen kenteken en APK.

Maar niet getreurd. Je moet dan binnen 8 weken de afkeurpunten oplossen en terugkomen en dan is na het betalen van de APK keuring alles in orde. Doe je dit niet binnen 8 weken, dan moet je de hele doorlichting weer opnieuw doen en betalen.

Dus nu die punten verhelpen.

Koplampen is een kwestie van stellen, dus dat gaat goedkomen.

Mijn vriendin heeft een 850 oom, dus met een beetje geluk was zijn ABS module hetzelfde en werkend. Helaas bleek het om een ander type te gaan, dus dat ging niet door. De module ligt nu netjes bij thuurbo.nl en komt volgende week weer terug.

De banden was ook geen probleem, want had ook uit Japan al mooie Volans laten komen.

Daar moesten dan natuurlijk nog wel nieuwe banden op. Gelukkig was ik laatst jarig en heb ik van mijn vriendin en al mijn vrienden een setje Fulda sportcontrol 215/45 R17 gekregen.

Het ging er wild aan toe tijdens het feestje.  ;D

Laten monteren.

En ze zitten ook al onder de auto. (nog geen foto's van).

Dus dan zijn alle problemen opgelost en kunnen we ruim op tijd een nieuwe afspraak maken bij de RDW en eindelijk lekker de weg op en touren. Kan haast niet wachten.

Dit waren zo'n beetje onze avonturen tot nu toe.

Wat we sowieso in de nabije toekomst nog gaan doen is de R bumper opknappen en monteren en de auto verlagen.

Er zijn ook nog wat kleine dingetjes die gedaan moeten worden, zoals afgebroken dingetjes vervangen enz.

Gelukkig mogen we van die 850 oom alles uit zijn auto trekken wat we willen, dus dat is heel fijn.

Ik wil natuurlijk veel meer doen, zoals normaal onderhoud, maar dat is eigenlijk nog niet nodig en kost dan alleen maar onnodig geld. Ben benieuwd hoe lang ik dat vol ga houden :P  :angel:

Groetjes!

elianmars

Mooi verhaal en een geweldige foto met de banden!  ;D  :eusa_clap:

henry classic v70

Had er al iets over gelezen in het voorstel topic, leuk verhaal zo!

Laat je die vlaggenmast op de bumpert staan...  :eusa_eh: ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Hans Duiven

Fantastisch leuk voorsteltopic!

Veel plezier met deze Japanner  ;D

UserID6342

Leuke intro en veel plezier met de Japanse 855

MrPopo

Dank voor de leuke reacties. Ga proberen dit blogje met veel foto's bij te houden.

Citaat van: henry classic v70 op 29-08-2015 13:29:44
Had er al iets over gelezen in het voorstel topic, leuk verhaal zo!

Laat je die vlaggenmast op de bumpert staan...  :eusa_eh: ;D

Ja zeker. Is voor het inparkeren. Vroeg nog bij de RDW of dat een probleem was. Maar zolang het cirkelvormige volvo logo er op zit (wordt met de lichten aan ook verlicht) is het goed. Zo niet zou je eventueel voetgangers kunnen verwonden en dan mag het niet.

Zal binnenkort wel even een fototje maken.

petrolhead2.5

super zo'n JAP 850, volgens mij moeten daar hele mooie auto's te koop zijn....... ;) ;D

cornelis-b

Geweldig dit en een mooie Japanner. Beter dan een bord sushi ;D :D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

MrPopo

Citaat van: petrolhead2.5 op 29-08-2015 19:58:30
super zo'n JAP 850, volgens mij moeten daar hele mooie auto's te koop zijn....... ;) ;D

Haha zitten er hier nog meer mooie Jappen op het forum? Ben benieuwd wie de laagste kilomerstand heeft :P

MrPopo

Net binnen gekregen via Ebay!

Gaan we binnenkort maar eens het leer in de auto onder handen nemen  8)

Zal er een mooie foto reportage van maken.

Eric850R

Zeker zitten hier nog meer ex-Japanse auto's op het forum!

Leuk om jouw ervaringen te lezen.

Maar, de koplampen zijn volgens mij niet zomaar af te stellen hoor, of de jouwe wel? Lichtbeeld is verkeerd en dat krijg je met hoogteverstelling niet zomaar weg.

Jammer dat het niet in één keer goed zat bij de RDW. APK is toch niet zo'n probleem? Het zit dan bij de keuring in, maar mijn ervaring is dat je dan tenminste weet waar je aan toe bent. Als je een ander het laat doen, dan krijg je als het ware nog een herkeuring.

Veel plezier ervan! Mooie Volvo erbij!

V70 400K+

Dit is ook echt weer smullen :eusa_dance:
Gefeliciteerd met de mooie aanwinst :eusa_clap:
Ben eigenlijk nooit zo gek geweest op Japanse auto's, maar ga er nu toch heel anders tegenaan kijken :eusa_think:

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

MrPopo

Citaat van: Eric850R op 01-09-2015 18:05:34
Zeker zitten hier nog meer ex-Japanse auto's op het forum!

Leuk om jouw ervaringen te lezen.

Maar, de koplampen zijn volgens mij niet zomaar af te stellen hoor, of de jouwe wel? Lichtbeeld is verkeerd en dat krijg je met hoogteverstelling niet zomaar weg.

Jammer dat het niet in één keer goed zat bij de RDW. APK is toch niet zo'n probleem? Het zit dan bij de keuring in, maar mijn ervaring is dat je dan tenminste weet waar je aan toe bent. Als je een ander het laat doen, dan krijg je als het ware nog een herkeuring.

Veel plezier ervan! Mooie Volvo erbij!

Ik heb bij de koplampen de reflectoren en glazen vervangen voor europese.

Ze stonden alleen niet goed afgesteld. Kwestie van meten. (wij mogen niets doen zeiden ze en ik had zo slim moeten zijn een schroevendraaier te vragen en meteen aan te passen:P).

Nu wordt het met de auto voor een muur staan en meten. Of naar een garage.

Als thuurbo die ABS module op tijd terugstuurt heb ik vrijdag weer een afspraak bij de RDW en moet het goed komen.

Citaat van: V70 400K+ op 01-09-2015 18:19:04
Dit is ook echt weer smullen :eusa_dance:
Gefeliciteerd met de mooie aanwinst :eusa_clap:
Ben eigenlijk nooit zo gek geweest op Japanse auto's, maar ga er nu toch heel anders tegenaan kijken :eusa_think:

Dank u.

Hahaha. Ja maken best mooie auto's die Jappen ;)

Hij is toch niet helemaal Japans trouwens. Is via Canada naar Japan gekomen.

Flunk

Wat een plaatje! Veel roffelplezier gewenst!

Kan je voor de gein een indicatie geven wat het kost om een auto vanuit japan hier heen te laten verschepen en de andere kosten die er bij komen kijken?
It's not about the miles per gallon... It's about the SMILES per gallon! :D

V70 400K+

Misschien moeten we collectief gaan  ;)

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone