850 T5 schokt / totale vermogensverlies

Gestart door Wild Thurkeyz, 10-09-2015 22:39:19

Vorige topic - Volgende topic

Wild Thurkeyz

Goedeavond forummers,

Bijna een jaar geleden heb ik een T5 2.0 aangeschaft en de laatste paar maanden vertoont deze rare nukken.

Koude start slaat mn bakkie hoog in de toeren en hij schokt best wel hard wat leidt tot turbodruk verlies en knallen uit mn uitlaat.

Wat heb ik hier meegekregen, vacuum probleem (slangen nakijken) en ontstekingsprobleem.
Inderdaad : o.a. zeer slechte slangen gevonden, dus moeten z.s.m. vervangen worden

Dus afgelopen maand als volgt aan de slag gegaan :
- nieuwe bougies : tref ik een bougiedop met een stuk eraf ...
- nieuwe bougiekabels, verdeelkap met nieuwe rotor, luchtfilter
- slangen via de forum gekocht die goed zijn

Dit allemaal vervangen maar mn bakkie heeft toch steeds zn hikken en schokken.
Zo hard dat ik niet eens meer verder kon rijden : totaal geen vermogen

Even advies gevraagd : wat moet ik nog meer vervangen ?
Heb nu effe geen idee meer waar het aan kan liggen nl.

Hendrix

Fout codes??

Misschien een kapote bougie?

cornelis-b

Doet me denken aan iets wat een maatje van mij ook had: LMM defect.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Wild Thurkeyz

LMM ? Kan het door een kapotte LMM zo de schokken/ hikken spontaan optreden ?

cornelis-b

Ja dat kan. Zat er bij keek er naar en heb hem vervangen en wagen liep weer als een kanon.
Test anders met een bevriend volvo rijder, even uitwisselen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

steffen

Goedenavond,  ik heb zelf een 850 2.3 T5 volgens mij zijn die lmm hetzelfde.
Ik ben elke dag in Leende (tussen Budel en Eindhoven)
Als dat niet al te ver bij jou vandaan is mag je mijn lmm er wel even inzetten zodat je dat kan uitsluiten.

Wild Thurkeyz

G morgen Steffen,

Probleem is dat dit niet gebeurt bij een koude motor, vrijwel altijd op bedrijfstemperatuur.
Wanneer ik bv naar mn werk rij, heb ik er praktisch geen last van.

Zoals gisteren avond heb ik even een rondje gereden om te kijken of het probleem opgelost is.
Na een kwartier rijden verloor ik alle vermogen, heb dus ook ± 10 minuten gewacht voordat ik weg kon rijden.

fransb85

Klinkt als valse lucht, met dat hoog stationair. Inderdaad alle grote en kleine slangen nakijken op gaatjes, en evt je intercooler. Daar zit standaard overigens een klein drainage gaatje helemaal onderop in het kunststof dus dat hoort. De kleine carterventilatieslang met kniestukje op je inlaatspruitstuk ook controleren(moeilijk zichtbaar achter de poelie van de stuurpomp/thermostaathuis).
Andere methode is met wat remmenreiniger voorzichtig rond de diverse slangen spuiten en kijken of er een verandering optreedt in je toerental, dan heb je soms een grove indicate waar een evt lek zich bevindt.
Als laatste kun je bij een garage met een rookmachine je inlaattraject op lekkages testen.
Succes!

razorx

Citaat van: -D©©©L- op 10-09-2015 22:55:55
Alle slangen in het luchtinlaattraject nazien en LMM.
Ja vooral de slangen. Bekijk ze van alle kanten, knijp er in om te zien of er toch niet een scheurtje is.

Loop het hele inlaat traject qua slangen langs en voel ook of de koppelingen vast zitten. Neem zaken niet voor zeker aan. ;)

Hengeveld

Knallen in uitlaat klinkt als probleem met ontsteking: benzine in uitlaat,omdat het niet ontstoken werd in de cilinders. En totaal verlies van vermogen, tot 10 minuten afkoelen, doet mij vermoeden dat het de bobine kan zijn.

Hoog stationair toerental kan los staan van vermogensverlies en schokken en knallen in de uitlaat. Daarvoor zou ik naar de lucht- en vacuumslangen kijken, zoals anderen al zeggen, of LMM.

Nordschleife850R

De bobine van de mijne ging ook in één maal defect. Zat een scheurtje aan de onderkant. Was wel na een was beurt :eusa_shifty: succes

Johann

Vergeet de slang van de stationair motor naar de kerstboom niet na te kijken. Heb er nu twee gehad die in de lengte gescheurd waren maar het was niet de zien als de motor niet draaide. Even in knijpen om te checken.

Johann

Boeijke

Hendrix

Citaat van: Hengeveld op 12-09-2015 01:08:38
Knallen in uitlaat klinkt als probleem met ontsteking: benzine in uitlaat,omdat het niet ontstoken werd in de cilinders. En totaal verlies van vermogen, tot 10 minuten afkoelen, doet mij vermoeden dat het de bobine kan zijn.

Hoog stationair toerental kan los staan van vermogensverlies en schokken en knallen in de uitlaat. Daarvoor zou ik naar de lucht- en vacuumslangen kijken, zoals anderen al zeggen, of LMM.

Ik gok nog steeds op een kapotte bougie, maar dan moet je misfires als foutcodes hebben....al gechecked???