V70 2.5D defecte trillingsdemper of slechte afstelling pomp

Gestart door OVE, 17-10-2015 11:02:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

OVE

Dat trillen weten we al... :o
Was benieuwd of er wat ervaringsdeskundigen te vinden zijn.

BBS

Citaat van: OVE op 25-10-2015 21:47:06
Dat trillen weten we al... :o
Was benieuwd of er wat ervaringsdeskundigen te vinden zijn.
Dat mag je hopen van niet....
Volvoloos....

cornelis-b

De enige ervaring die ik er mee heb is dat mijn ex TDI ook behoorlijk trillingen vertoonde waarvan ik dacht dat het een onbalans was in een van de banden. Omdat de distributie moest worden vervangen heb ik de wagen naar Svala in Zaandam gebracht die me een uur later belde dat de trillingsdemper vervangen moest worden, wilde ik dat niet dan ook geen nieuwe distributie. Laten vervangen en de trilling in de auto was weg. Had ik er nog een paar duizend kilometer verder mee gereden dan had de demper er voor gezorgd dat de distributieriem het had begeven.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

OVE

Ok, Thanks! Een serieus probleem dus.
Weet iemand wat het herstellen van die trillingsdemper ongeveer kost?

Ben er trouwens ook niet zeker van of de pomptiming goed staat maar dat is redelijk eenvoudig te verhelpen.

UserID25761

Zo'n trillingsdemper is rond de 400 euro zover ik weet

cornelis-b

Citaat van: NickGR op 27-10-2015 05:04:56
Zo'n trillingsdemper is rond de 400 euro zover ik weet

VAG dealer is zeker goedkoper dan Volvo en het onderdeel is het zelfde. Mar eerst eens een visuele inspectie doen en kijken of er scheurtjes in het rubber waarneembaar zijn.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

OVE

Heb alle rollen en spoelen waarlangs en -over de riem loopt bekeken, ik kan geen scheurtjes ontdekken.
Om zeker te zijn, als ik aan de zijkant van de motor sta en naar de distributie kijk, welke rol is het dan precies?
Voor mij als leek lijken ze veel op elkaar  ::)

Noot


elianmars