welke turbo past erin zonder modificatie schutbord

Gestart door volvobaksteen, 02-11-2015 13:27:33

Vorige topic - Volgende topic

V70R^2

Mooie foto's, darton sleeves erg geil  :eusa_drool:

Al die praat over twin turbo is nonsense, kan ook niet op een 5 cilinder, twin scroll ook niet.

In serie zetten is een optie, maar imho ook niet te doen.

blijft er maar 1 zinnige optie over, supercharger voor de turbo inlaat zijde en aandrijving op de plek van de aircopomp monteren. Van supercharger naar inlaat turbo kan je dan eventueel nog een watergekoelde intercooler plaatsen.

Zelf al langere tijd met zulke ideeen gelopen, het laatste is te realiseren en heeft daadwerkelijk nut, onderin lekker als daily, bovenin monsterturbo en 500-600 pk.

volvobaksteen

Citaat van: maartendeb op 10-11-2015 20:01:53
Voor 407 euro lust ik ook wel een 19T :) Linkje pretty please? :angel:
http://bakaxel.se/turbo-td04hl-19t.html 3800 swe kronen is 407 euries inclusief btw

volvobaksteen

Citaat van: V70R^2 op 10-11-2015 20:02:06
Mooie foto's, darton sleeves erg geil  :eusa_drool:

Al die praat over twin turbo is nonsense, kan ook niet op een 5 cilinder, twin scroll ook niet.

In serie zetten is een optie, maar imho ook niet te doen.

blijft er maar 1 zinnige optie over, supercharger voor de turbo inlaat zijde en aandrijving op de plek van de aircopomp monteren. Van supercharger naar inlaat turbo kan je dan eventueel nog een watergekoelde intercooler plaatsen.

Zelf al langere tijd met zulke ideeen gelopen, het laatste is te realiseren en heeft daadwerkelijk nut, onderin lekker als daily, bovenin monsterturbo en 500-600 pk.
uhh doet s60 dit niet ook

Jurijn R

classicT5

Dubbele twin scroll turbo kan best. Waarop baseer je dat het niet kan?

Je hebt een leuke klus om een spruitstuk te maken, dat wel.

Ps, die link met turbo van bakaxel.se, dat zou zomaar chinese meuk kunnen zijn. Op alibaba vind je ze ook voor weinig, maar das niet origineel. Gok hoeland dat meegaat. En bij tuning zeker niet aan te raden, t/h is dan vaak niet van austenitisch staal en kan niet tegen hogere temperaturen.

V70R^2

Volvobaksteen, nu haal je motoren en auto's door elkaar. dat is een T6 met 2 DEZELFDE kleine turbo's, sowieso al niet iets wat op een 5 cilinder kan.

twin scroll zit op mijn T6, 2x3 hoe wil je een 5 cilinder opdelen?

Blijft over, een kleine en grote turbo in serie, past niet, teveel gedoe en al krijg je het passend erg lastig af te stellen.

Dus, IMO, supercharger --> grote turbo. klaar.

Edit, en die foto is al een andere turbo dan de 19t, namelijk met conische flens, de originele turbo is helaas niet meer leverbaar, vele nagemaakte wel, zowel slechte als goede kwaliteit.

volvobaksteen

Citaat van: classicT5 op 10-11-2015 20:18:10
Dubbele twin scroll turbo kan best. Waarop baseer je dat het niet kan?

Je hebt een leuke klus om een spruitstuk te maken, dat wel.

Ps, die link met turbo van bakaxel.se, dat zou zomaar chinese meuk kunnen zijn. Op alibaba vind je ze ook voor weinig, maar das niet origineel. Gok hoeland dat meegaat. En bij tuning zeker niet aan te raden, t/h is dan vaak niet van austenitisch staal en kan niet tegen hogere temperaturen.

neej hoor dit is gewoon echt zweeds staal bestellen hier meerdere spullen van vandaan ze maken zelf bmw 330d bakken met volvo aansluiting je kan zo beetje alles krijgen bij hem en dat is geen alibaba sjips. enige wat goed is op alibaba is ducktape.

zweedse tuners gaan echt geen shitzooi op de auto zetten als er mooi spul om de hoek ligt
dat is het land van de mooie spullen
hier in nederland word je uitgekleed met die belachelijke prijzen voor een turbo  elk stukje product moet 6x van locatie vervoerd worden moet minstens 10 x over de kop kwa prijs en dan mag jij hem een keer kopen nadat iedereen ze winst gepakt heeft

elke product in nederland gaat op deze wijze omhoog in prijs kijk naar benzine of shag of drank zelfs simpele producten als melk of aardappels word gemanipuleerd inkoop nog geen 5 cent de liter of de kilo kijk is waar jij het voor koopt

classicT5

Op je t6 zit geen twin scroll. Dat is iets heel anders. Google maar even voor een afbeelding van zon t/h.

T6 had uit mijn hoofd standaard twee td03 turbos. Gewoon normaal t/h.

maartendeb

Citaat van: V70R^2 op 10-11-2015 20:24:57
de originele turbo is helaas niet meer leverbaar, vele nagemaakte wel, zowel slechte als goede kwaliteit.

De originele als in Volvo of een Mitsubishi? Die laatste is oa. bij ET te koop zo te zien.

volvobaksteen

Citaat van: V70R^2 op 10-11-2015 20:24:57
Volvobaksteen, nu haal je motoren en auto's door elkaar. dat is een T6 met 2 DEZELFDE kleine turbo's, sowieso al niet iets wat op een 5 cilinder kan.

twin scroll zit op mijn T6, 2x3 hoe wil je een 5 cilinder opdelen?

Blijft over, een kleine en grote turbo in serie, past niet, teveel gedoe en al krijg je het passend erg lastig af te stellen.

Dus, IMO, supercharger --> grote turbo. klaar.

Edit, en die foto is al een andere turbo dan de 19t, namelijk met conische flens, de originele turbo is helaas niet meer leverbaar, vele nagemaakte wel, zowel slechte als goede kwaliteit.
je zet het toch ook niet 1 op 1 over je moet meer naar principe kijken en het kan dus wel en het is blijkbaar al gedaan
je moet alleen wel kunstenaar skills bevatten om een juist spruitstuk te lassen

en over de 19t die worden met een platte flens geleverd al jarenlang inderdaad wil niet zeggen dat het geen origineel is
producten krijgen ook wel eens een re-model

mercedes is daar ook een ster in

V70R^2

Citaat van: classicT5 op 10-11-2015 20:29:53
Op je t6 zit geen twin scroll. Dat is iets heel anders. Google maar even voor een afbeelding van zon t/h.

T6 had uit mijn hoofd standaard twee td03 turbos. Gewoon normaal t/h.

Op mijn T6 zit een twin scroll. 1 turbo, dubbel turbine kanaal, google jij maar even  :-*

V70R^2

Blijft de vraag staan, hoe willen jullie 5 uitlaatkanalen opsplitsen in een evenwijdig nummer dan ?...

volvobaksteen

ik ben altijd aan het neuzen in zweden naar onderdelen omdat performance parts daar goedkoper zijn als hier
en de meeste nederlandse tuners die moeten hun onderdelen ook inkopen waar denk je dat die vandaan komen

plus ik kom al erg lang en vaak in zweden en noorwegen en ben ook elk jaar op gatebil evenementen te vinden
ken daar ook een leuk beetje mensen
en de jongens die daar met 800++ in het rond roken bestellen ook hun spullen op de sites die ik in me lijst heb staan

dus durf je haast wel te verzekeren dat dit kwaliteit spul is

volvobaksteen

Citaat van: V70R^2 op 10-11-2015 20:38:35
Blijft de vraag staan, hoe willen jullie 5 uitlaatkanalen opsplitsen in een evenwijdig nummer dan ?...
duall piping denk ik vanaf de kop elke poort in tweeen splitsen
rvs buis rvs stripje erdoorheen en dan het hele geheel puntlassen en dan bochten buigen

of met een t stuk werken en zolang vanaf de t stuk de afstanden tot turbinehuis hetzelfde is zou in theorie de weerstand in beide turbo's gelijk zijn

dus het spaghetti concept

Jurijn R

Lol ga toch lekker een GT3582r kopen.... Zoveel hiermee te bereiken.