welke turbo past erin zonder modificatie schutbord

Gestart door volvobaksteen, 02-11-2015 13:27:33

Vorige topic - Volgende topic

V70R^2

Citaat van: volvobaksteen op 10-11-2015 20:54:52
Citaat van: V70R^2 op 10-11-2015 20:38:35
Blijft de vraag staan, hoe willen jullie 5 uitlaatkanalen opsplitsen in een evenwijdig nummer dan ?...
duall piping denk ik vanaf de kop elke poort in tweeen splitsen

Dan zou je het al per klep moeten splitsen, lijkt mij niet bepaald een maakbare constructie (er vanuitgaande dat we geen miljonair zijn).

Geen lag is gewoon iets kleinere turbo IMHO, en nog steeds makkelijk 500pk te halen. Of die supercharger ervoor, dat is bij onze roffels al vaker gedaan, die draait stationair al lekker mee te persen en bij rustig rijden dus gewoon prima cruisen, en vol gas minder lag en toch 500+pk's.

Sneller opspoelen kan je ook doen door meer inhoud, je kan van je 2.3t een 2.8t maken met een stroker krukas, helaas is je blok al bewerkt en af. Heb nog niemand in Nederland gezien die dat heeft gedaan, terwijl de kit kant en klaar te bestellen is.

V70R^2

Citaat van: Jurijn R op 10-11-2015 21:00:47
Lol ga toch lekker een GT3582r kopen.... Zoveel hiermee te bereiken.

Niet net wat te groot? Als het al groot MOET dan liever GTX3076R, ook 600pk als je echt wilt..

volvobaksteen

dit zouden me eerste keuze ook zijn
ik heb aan een GTX3576R zitten denken of de GTX3582R    of de holset hx40

maarjah dan krijg je de discussie:P :eusa_boohoo:

of deze zouden passen zonder schutbord modificatie

en zou dan wel voor holset gaan kost 700 euro
garrett GT3582R zit op 2500 euro compleet

dan rij ik liever 3 holsets kapot tegen die tijd is de auto ook wel weggeroest denk ik

cornelis-b

Ik volg dit topic op de voet maar zie hier vermogens voorbij komen waar ik mij persoonlijk afvraag: Wat moet je er mee?
400+ PK is natuurlijk leuk maar waar moet je die paarden loslaten? In Nederland gewoon over the top, je hebt aan 300PK meer dan genoeg en zelfs dat is al veel in ons kikkerlandje. Ik snap dat er liefhebbers zijn die een blok helemaal reviseren en in een staat brengen van nieuw en zelfs beter maar waarom zulke enorme vermogens waar je niets mee kan?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

volvobaksteen

nou vooral omdat het kan en leuk is
en ik zie mijn teller ook graag klokkie rond gaan in een paar tellen
net zoiets als dit volvootje https://www.youtube.com/watch?v=BgkZTHkeRJQ

cornelis-b

Citaat van: volvobaksteen op 10-11-2015 21:25:27

Dit ga je nooit redden want dit filmpje is geen 100 maar 200% nep ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

volvobaksteen

Citaat van: cornelis-b op 10-11-2015 21:35:53
nje snapt het principe wel hopelijk wielspin tot 160 en door

classicT5

[/quote]

Op mijn T6 zit een twin scroll. 1 turbo, dubbel turbine kanaal, google jij maar even  :-*
[/quote]

Wat voor bouwjaar heb jij dan? Een van de latere series?

Eerste serie had 2x td03 erop zitten.

Je zou zelfs het t/h op maar 4 cilinders kunnen aansluiten en 1 cilinder rechtstreeks naar uitlaat, om optimaal twin scroll principe te bereiken, maar dan is weer de vraag of je voldoende flow overhoud.

Vroeger toen saab nog saab was, hadden die veel leuke probeersels met turbos. Bv v6 met kleine turbo op 1 bank en grote als 2e stage op geheel (beide banken). Die probeerden echt van alles uit en dat met gering budget. Mooie hobbyschuur in sodertalje. Veel van die turbomannen zitten nu aan de grote turbos bij scania.

Blackfox

Citaat van: cornelis-b op 10-11-2015 21:35:53

Nee hoor Henk das toch echt mijn S60  ;D ;D ;D

V70R^2

Citaat van: volvobaksteen op 10-11-2015 21:16:52
dit zouden me eerste keuze ook zijn
ik heb aan een GTX3576R zitten denken of de GTX3582R    of de holset hx40

maarjah dan krijg je de discussie:P :eusa_boohoo:

of deze zouden passen zonder schutbord modificatie

en zou dan wel voor holset gaan kost 700 euro
garrett GT3582R zit op 2500 euro compleet

dan rij ik liever 3 holsets kapot tegen die tijd is de auto ook wel weggeroest denk ik

Achja, gewoon doen wat jij wilt, maar ik vind ze persoonlijk wel erg groot ;D niet zozeer teveel pk, maar wel te laat en teveel lag.

Citaat van: cornelis-b op 10-11-2015 21:20:44
Ik volg dit topic op de voet maar zie hier vermogens voorbij komen waar ik mij persoonlijk afvraag: Wat moet je er mee?
400+ PK is natuurlijk leuk maar waar moet je die paarden loslaten? In Nederland gewoon over the top, je hebt aan 300PK meer dan genoeg en zelfs dat is al veel in ons kikkerlandje. Ik snap dat er liefhebbers zijn die een blok helemaal reviseren en in een staat brengen van nieuw en zelfs beter maar waarom zulke enorme vermogens waar je niets mee kan?

nouja, 300pk in NL is toch ook niet je van het... Dan kom je geregeld net te kort om een leuke moderne wagen voor te blijven. 400 pk op de voorwielen met flink koppel onderin is perfect, NOG meer is redelijk onhandelbaar FWD..

Citaat van: classicT5 op 10-11-2015 21:57:56

Wat voor bouwjaar heb jij dan? Een van de latere series?

Eerste serie had 2x td03 erop zitten.

Je zou zelfs het t/h op maar 4 cilinders kunnen aansluiten en 1 cilinder rechtstreeks naar uitlaat, om optimaal twin scroll principe te bereiken, maar dan is weer de vraag of je voldoende flow overhoud.

Vroeger toen saab nog saab was, hadden die veel leuke probeersels met turbos. Bv v6 met kleine turbo op 1 bank en grote als 2e stage op geheel (beide banken). Die probeerden echt van alles uit en dat met gering budget. Mooie hobbyschuur in sodertalje. Veel van die turbomannen zitten nu aan de grote turbos bij scania.

Dat laatste met 2 kleintjes op beide banken van een V6/V8 en een grote vind ik ook een erg mooie combinatie.

Er zit inderdaad de nieuwere T6 in, 3.0l (o.a. te vinden in de polestar) met de twin scroll Borg&Warner, projectje loopt al lang, binnekort weer rijdend met een nieuwe versnellingsbak :)

cornelis-b

Citaat van: V70R^2 op 10-11-2015 23:04:49
nouja, 300pk in NL is toch ook niet je van het... Dan kom je geregeld net te kort om een leuke moderne wagen voor te blijven. 400 pk op de voorwielen met flink koppel onderin is perfect, NOG meer is redelijk onhandelbaar

Ik moet zeggen dat ik redelijk wat moderne wagens kan pesten maar om verder dan de invorderingsgrens te gaan is iets wat ik toch niet doe, roze creditkaart is me heilig ;D ;D

OK on topic weer

Zeg maar Henk tegen mij

Martijn_B

Eh, voor een gt35r ben je echt geen 2.5k kwijt... meer 1500 oid.
En zoals ik al zei: past gewoon!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

EricL

Citaat van: Piet op 10-11-2015 18:22:09
Out of the box denken is zeer te waarderen, wat niet wil zeggen dat out of the box denken ook noodzakelijkerwijs tot iets zal leiden. Wat op zijn beurt dan weer niet hoeft te beteken dat je dan maar moet stoppen met out of the box denken.... als je nog begrijpt wat ik bedoel....

Arrogantie..... :eusa_wall:

UserID6342

Citaat van: maartendeb op 10-11-2015 20:32:26
Citaat van: V70R^2 op 10-11-2015 20:24:57
de originele turbo is helaas niet meer leverbaar, vele nagemaakte wel, zowel slechte als goede kwaliteit.

De originele als in Volvo of een Mitsubishi? Die laatste is oa. bij ET te koop zo te zien.
Nope.... was ik ook allang mee bezig geweest, hij staat nog wel op de shop afgebeeld maar is volgens Marc niet meer leverbaar (is allemaal via mail gegaan). Bij Volvo tevens niet meer leverbaar.

Ik volg het wel, maar vind het allemaal net iets te fantastisch naar mijn mening en dan houd ik echt wel van out of the box denken.....

RoelNL

Citaat van: cornelis-b op 10-11-2015 23:38:34
Citaat van: V70R^2 op 10-11-2015 23:04:49
nouja, 300pk in NL is toch ook niet je van het... Dan kom je geregeld net te kort om een leuke moderne wagen voor te blijven. 400 pk op de voorwielen met flink koppel onderin is perfect, NOG meer is redelijk onhandelbaar

Ik moet zeggen dat ik redelijk wat moderne wagens kan pesten maar om verder dan de invorderingsgrens te gaan is iets wat ik toch niet doe, roze creditkaart is me heilig ;D ;D

OK on topic weer

Ach O tot 100 is toch niet zo interresant, zelf doe ik toch niet meer aan stoplicht sprintjes omdat de meeste tot de 50 toch vaak net iets sneller zijn daarboven leggen de meeste het toch wel af, daar gaan naar mijn idee toch de meeste auto's kapot aan. 80 naar 150 is veel leuker. En inderdaad dat roze papiertje is wel iets meer waard
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023