Voorstellen; kevinwalter

Gestart door kevinwalter, 03-08-2015 13:27:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kevinwalter

#60
Citaat van: )()()sT op 09-01-2016 18:02:51
http://youtu.be/qgSqDL_lcDk

Dat klinkt inderdaad het zelfde. Zou het dan toch minder erg zijn? :) Maar die van mij blijft tikken. Ik ga hem in de lente laten afvoeren naar Denns850Estate. Mag hij er voor de zekerheid een blik op werpen.
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

UserID6342

Klinkt iddd als stoters.....

J.Langras

Hallo kevin,

Volgens mij is dit niet zo erg als het klinkt.
Gezien al het voorwerk wat je verricht hebt is dit natuurlijk niet waar je op zit te wachten.

Veel succes en ik zie je in de wijk misschien een keer. Als ik wat voor je kan doen hoor ik het wel.


Groepjes, Jos

kevinwalter

#63
Klopt, maar nu denk ik ook... Mijn carterdruk is ook te hoog. Handschoen wordt opgeblazen bij de oliepeilstok. (Alle pcv leidingen zijn vervangen en de gaten in het blok bij het opvang bakje zijn open.) Bij de vuldop is dat minder tot bijna niet. Maar er inzuigen doet hij niet.

Ik krijg de tips om wat spul te gebruiken om je zuigerveren los te maken (ofzo). Heb het tot nu toe nog niet kunnen vinden bij de brezan.

Is het deze motor met 440dkm dan nog wel waard? Niet nog iets meer sparen en een ander blok kopen op 1 van de slopen.  Of gewoon reviseren. Wat uiteraard meer kost maar dan ben je wel klaar!
Intern is het blok, denk ik, gewoon vervuild. Er zit/zat (geen idee nu) veel kracht in. Meer dan mijn 2.4T blok. Dus dat klopt.


We komen elkaar vast een keer tegen! :)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

J.Langras

Ja dat is een lastige vraag "Wat moet je doen"

Ik ben daar niet de juiste persoon voor denk ik, want ik heb alles maar niet rationeel bekeken.

Emotioneel zou ik gaan voor revisie. Zekerheid dat alles dan ook goed is. Een ander blok is ook maar afwachten. Alle blokken hebben een hoop kilometers. De blokkken van deze generatie zijn zeer goed te reviseren.

Succes Jos

V70geRwin

Citaat van: kevinwalter op 11-01-2016 13:12:15
Klopt, maar nu denk ik ook... Mijn carterdruk is ook te hoog. Handschoen wordt opgeblazen bij de oliepeilstok. (Alle pcv leidingen zijn vervangen en de gaten in het blok bij het opvang bakje zijn open.) Bij de vuldop is dat minder tot bijna niet. Maar er inzuigen doet hij niet.

Ik krijg de tips om wat spul te gebruiken om je zuigerveren los te maken (ofzo). Heb het tot nu toe nog niet kunnen vinden bij de brezan.

Is het deze motor met 440dkm dan nog wel waard? Niet nog iets meer sparen en een ander blok kopen op 1 van de slopen.  Of gewoon reviseren. Wat uiteraard meer kost maar dan ben je wel klaar!
Intern is het blok, denk ik, gewoon vervuild. Er zit/zat (geen idee nu) veel kracht in. Meer dan mijn 2.4T blok. Dus dat klopt.


We komen elkaar vast een keer tegen! :)

Je zoekt toch dat flesje waar een motorrevisie in zit  ;D

Wyns of Forte, google maar motor flush.

Wat ook kan is vlak voordat je de olie gaat verversen een bekertje ATF er bij. Een paar minuten stationair of licht verhoogd laten draaien en dan de oliewissel.
Dit is een eenvoudige manier om te proberen, wellicht komt er dan wat vuil los. Maar die flesjes kosten ook de kop niet om te proberen.

kevinwalter

Ik heb er al een keertje eentje in gehad van BG. heeft blijkbaar niet geholpen.  :-X

Het liefst wel die motorrevisie. :)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

SB T-5R

Persoonlijk zou ik je niet laten leiden door dat rubber handschoen verhaal...
Mijn ervaring is dat ik dacht een carterdruk probleem te hebben.
Blok compleet gereinigd en kop gereviseerd. Carter ventilatie helemaal nieuw.
Handschoen werd opgeblazen.
Blok weer open gehaald.
Zuigerveren vervangen (deze waren alleen nog origineel wat met carterdruk te maken kon hebben, verder alles nieuw)
Handschoen werd weer opgeblazen.

Vergeleken met een S70T5, precies hetzelfde
Vergeleken met een V70N T5, precies hetzelfde
Vergeleken met een 2,5 10V, die zuigt!
Vergeleken met een 2,4 20V, die zuigt ook!

Nog wat andere auto's bekeken, alle turbo motoren geven een beetje druk,
alle atmosferische motoren zuigen.
Er vanuit gaande dat de carter ventilatie goed is.

Tot zover mijn ervaring.

Kijk dit filmpje even, eerste keer starten van mijn motor na revisie:
https://www.youtube.com/watch?v=ZPvJ6Em5uuI&feature=youtu.be
Hydraulische klepstoters helemaal leeg gehaald en moesten dus vullen.
Klinkt hetzelfde als bij jou?

Volgende dag:
https://www.youtube.com/watch?v=4JEEZKdnOpM&feature=youtu.be
(het tikken wat je nu nog hoort zijn de injectoren)

Mogelijk zijn je klepstoters wat vervuild en heb je daarom dat getik.
Voor mijn motor revisie had ik namelijk ook 2 tikkende stoters.
De stoters op het filmpje zijn exact dezelfde stoters.

Hopelijk ben je hiermee wat geholpen/gerust gesteld.

Vriendelijke groet,
SB

kevinwalter

Hoi SB,

Pfieu... Dat klinkt inderdaad het zelfde. Maar, hoe lang duurde het voordat het weg ging? Ik heb mijn auto 10 minuten laten tikken namelijk.

Gr,

Kevin
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

SB T-5R

Citaat van: kevinwalter op 14-01-2016 16:19:15
Hoi SB,

Pfieu... Dat klinkt inderdaad het zelfde. Maar, hoe lang duurde het voordat het weg ging? Ik heb mijn auto 10 minuten laten tikken namelijk.

Gr,

Kevin

Bij mijn auto duurde het een half uurtje voor het weg ging. Maar mijn stoters waren dan ook helemaal schoon en moesten weer gevuld worden. Daarna was het weg. Bij jouw auto zijn ze waarschijnlijk niet schoon, aangezien je blok 440k weg heeft. Dat tikken kan dan parmanent zijn omdat er vuil in je stoters zit, zoals het bij mij ook eerst was. Mogelijk weet een expert je hier meer over te vertellen, mijn ervaring tot zover.
Klinkt niet fraai maar is bij mijn weten verder niet schadelijk.

Welke olie gebruik je? Dat wil ook nog weleens uitmaken.

V70geRwin

Ook voor je stoters kan een beetje ATF erbij en daarna olie wisselen helpen hoor, ATF heeft een sterk reinigende werking  :eusa_whistle:

kevinwalter

#71
Dat zie je in de bak idd. Automaatbakken zien er altijd heel schoon uit van binnen. Vandaar dat de olie altijd zwart is :P
Maar, uhm, er zit nu 5W40 in.

Heb dit gelijk gedaan toen ik hem aan de praat gekregen had bij de garage er naast. De olie die er in zat was helemaal op.
Meestal doe ik het zelf. Maar nu was het gewoon even gemakzucht.

Voor de oliewissel is er "BG Engine performance" in gedaan. Het was in ieder geval een blikje. Welke weet ik niet meer...

Maar met 4 ton gaan die klepstoters wel vaker kapot lees ik op internet. Vervangen en weer vrolijk doorrijden? :)


Edit: Jouw na filmpje klinkt hoe die van mij klonk  ;D
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

kevinwalter

#72
Zo, het is een tijdje stilgeweest hier.

Uiteindelijk voor de zekerheid de drijfstanglagers vervangen. Viel opzich reuze mee en de krukas zag er nog helemaal goed uit.

De oude drijfstanglagers vielen ook reuze mee. (Is waarschijnlijk niet het tikken geweest) Waren nog de originele uit 01/1996 met 445 Dkm achter de rug.
Je verwacht niet dat die motor zo veel gedraait heeft..... Als je die drijfstanglagers ziet dan. :)

Ik had ze toch liggen dus maar gelijk vervangen. Olie er in en een paar keer draaien tot dat de motor oliedruk had.

Daarna gestart. Tikken was er weer maar veel minder. Uiteindelijk was het weg.

Toch klepstoters?

De vorige olie was helemaal zwart na nog geen 2000km.

Aan de drijfstanglagers kan het getikt niet meer liggen. :) Nu even rustig aan doen en rustig de motor steeds meer belasten zodat het kan inwerken.

Enkel de achterste motorsteun moet nu nog vervangen worden. Hij schakelde nog niet heel soepel namelijk. Volgens mij is deze steun ook helemaal ingezakt. Heb deze nog steeds klaarliggen. :)

Kan het slechte schakelen ook te maken hebben met speling op je aandrijfassen?
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020