automaat 855 R problemen

Gestart door svenerik, 13-12-2015 11:13:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Citaat van: svenerik op 16-12-2015 10:50:33
Radiator is ongeveer 3 jaar oud ,... Geen garantie maar wel een goede indicatie... Gaan hem wel doorblazen en de olie bekijken op slijpsel. Tevens testje voor water in de olie doen. Indien nodig halen we een extra radiator op bij estate service...

Wel bedankt voor het meedenken !

Nog meer top tips ??

Doorslaan lees je vaak bij de nog originele dus dan zit je al een stuk beter als deze al eens is vervangen.
Doorspoelen is altijd goed.

Vacuüm slangen nu kan je overal lekker bij, met name die onder bij de turbo (indien nog niet gedaan, heb niet alles teruggelezen in je blog).

svenerik

volvonisten,


in de dagen na de kerst gaat het gebeuren: de bak wissel incl distributie, carterventilatie en de krukaskeerring...

ter voorbereiding ben ik op het forum informatie aan het verzamelen en heb nu de volgende vraag waar ik geen passend antwoord kan op vinden:

de mechanische aansturing van de automaat bak. hoe ga deze heraansluiten? moet de pook in een bepaalde stand staan?
of is het kwestie van "altijd goed?"...


de PNP switch is duidelijk hoe die moet worden geïnstalleerd ....


ik hoor graag van jullie !!

sven

portlock

Citaat van: cornelis-b op 16-12-2015 11:29:29
Citaat van: svenerik op 16-12-2015 11:13:21
Heeft iemand ervaring met de volgende test ??

http://www.motorcheckupshop.com/fluidcheckup-benzine

Ik vind het te mooi om waar te zijn met een heel slap filmpje op Youtube

https://www.youtube.com/embed/N9vae7rZnFY?rel=0&wmode=transparent

Idd een slap filmpje. Mooi kont verhaal.

Bovendien, wat doet die jongen nou interresant bij die auto voor de camera op 1:12. ;D ;D
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

NinaPaul

Achterwiel ronddraaien om lager geluid te controleren, lampje om de rubbers en slangen te controleren, voorwiel lekkage/rubber schokbreker controleren...... Om zomaar een van de vele mogelijkheden te noemen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

KIM

Er zit een kabel aan de pook; als je alleen de kabel loshaalt hoef je, naast het afstellen van de PNP, niets te doen.
Voor het monteren van de bak op de koppelomvormer kun je het beste de bak in P zetten en de distributie van de motor verdraaien zodat de "meenemer" in de koppelomvormer valt. Pas dan schuift de bak volledig tegen het blok aan.

svenerik

Kim !!

Hartelijk dank voor je inhoudelijke reactie !!!! Stel het zeer op prijs .... Leerzaam , zeker in verhouding met de vorige reactie 's

Nog meer inhoudelijke tips iemand ?

Sven Erik

UserID6342

Citaat van: KIM op 19-12-2015 12:04:03
Er zit een kabel aan de pook; als je alleen de kabel loshaalt hoef je, naast het afstellen van de PNP, niets te doen.
Voor het monteren van de bak op de koppelomvormer kun je het beste de bak in P zetten en de distributie van de motor verdraaien zodat de "meenemer" in de koppelomvormer valt. Pas dan schuift de bak volledig tegen het blok aan.
Denk dat ik onderstaand verkeerd begrijp nu.....  Maar je dient de koppelomvormer juist voordat je de bak terug zet, al in de bak hebben zitten.  Even goed uitkijken hiermee want de "meenemer" van de kopelomvormer is de oliepomp van de bak.  Als je de koppelomvormer aan de zijde van de bak bekijkt, zie je daar 2 sleuven in zitten.  Deze sleuven moeten precies om de oliepomp heenvallen, de koppelomvormer ligt dan (bij juiste montage) ongeveer 1-1.5 cm dieper als het koppelingshuis / versnellingsbak.  Pas dan het hele spul weer aan de motor hangen, paar bouten erin om de bak even vast te zetten.  Dan krukaspoelie aan distributiezijde verdraaien, zodat je de bouten weer door de starterkrans in de koppelomvormer kunt schroeven en deze dus vast komt te zitten aan de starterkrans.

Nogmaals, let er goed op dat de koppelomvormer goed in de bak zit, voordat je 'm monteert.  Als dit niet het geval is, of koppelomvormer is evenwijdig met buitenzijde van de bak en niet diep genoeg ligt, druk je geheid alles kapot van de oliepomp en kun je weer opnieuw gaan beginnen met het werk.

KIM

Ik heb het nu 2x andersom gedaan Dirk. Dus de koppelomvormer op de tandkrans en de bak er overheen schuiven.

svenerik

heren,

dank voor jullie input !! meerdere wegen die naar Rome leiden blijkbaar.....

ik heb nog een vraag: op alle plaatjes binnen het forum zie in 6 torx boutjes in de koppelomvormers.... het exemplaar welke ik heb aangeschaft zijn deze eruit.... kan iemand vertellen hoe dit zit?

sven







KIM

Met die torx boutjes monteer je de koppelomvormer aan de tandkrans. Via het gat van de startmotor kun je die vastzetten.

svenerik

aha !!

ik begrijp dat er steeds meer komt kijken bij de bak vervanging.... weet iemand de weg naar een "how to" ?

alhoewel ik er alle vertrouwen in heb dat het goed gaat komen, (zeker met mikey qr erbij) merk ik dat ik nog niet alle kennis heb doorgelezen....

In mijn hoofd is dus nog iets van onrust welke wordt weggenomen door dergelijke info... Dank dank dank.

sven

MikeyQR

Citaat van: svenerik op 20-12-2015 14:45:06
aha !!

ik begrijp dat er steeds meer komt kijken bij de bak vervanging.... weet iemand de weg naar een "how to" ?

alhoewel ik er alle vertrouwen in heb dat het goed gaat komen, (zeker met mikey qr erbij) merk ik dat ik nog niet alle kennis heb doorgelezen....

In mijn hoofd is dus nog iets van onrust welke wordt weggenomen door dergelijke info... Dank dank dank.

sven

Gaat echt goed komen Sven, het is niet de eerste 850 waar ik een AUT of motor heb vervangen, en ik weet uit mijn hooft wat ik moet loshalen en wat er bij komt kijken, Dus komt echt goed met deze klus. ;

855T5+

Grappig toch, dat bijna alle tweedehandsbakken zo'n beetje 175.000...180.000 km ervaring hebben...alsof alle auto's dan naar de sloop moeten ofzo?
Volvo: Mutatis Mutandis

MikeyQR

#29
Citaat van: 855T5+ op 20-12-2015 20:30:59
Grappig toch, dat bijna alle tweedehandsbakken zo'n beetje 175.000...180.000 km ervaring hebben...alsof alle auto's dan naar de sloop moeten ofzo?

Tja er zijn mensen die niet zoveel om een auto geven en al snel als er een grote reparatie aankomt afscheid nemen van die auto, en er zijn ook auto's die wel eens een klappertje hebben gemaakt. :-\

De Bak die Sven heeft heeft echt 175.000 km erop zitten, heb de auto zien staan daar, en ja die was plat aan de achterzijde. :eusa_sick: