Arjan4130: Van NBP naar DOP V70

Gestart door Arjan4130, 01-02-2016 14:43:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kulk

Goed bezig met je huis, dat is dan even belangrijker dan een auto he.

Jammer van de auto maar op een gegeven moment is het gewoon klaar met geld erin steken, dat herken ik wel.

Ik zag je een tijdje terug gewoon rijden ook op de A10 bij de RAI, zonde van die schade man!

Wat ga je nu met de auto doen? Sloop? Hoeveel kilometer staat er nu op?


arjenT5R

Hoeveel haast heb je? Ik heb nog wel wat staan, inruil mogelijk  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

kulk

Leuke inruiler hoor, zit sowieso een heel mooi interieur in

V70geRwin

Als je blij bent met deze waarom niet die 1200 investeren ipv in een nieuwe tegen nieuwe dingen aan te lopen?

arjenT5R

Misschien is er wel een van de forum sleutelaars die je wil helpen met je auto? Voor een heel wat schappelijker prijsje dan de meeste garagebbedrijven. En vaak nog kundiger ook vanwege model specifieke kennis.
Zeker als t zo'n mooie auto is dan kan t t toch best waard zijn.

Citaat van: V70geRwin op 10-08-2017 12:14:56
Als je blij bent met deze waarom niet die 1200 investeren ipv in een nieuwe tegen nieuwe dingen aan te lopen?


1200 euro voor een apk is in bijna ale gevallen compleet bullshit. Daar doe je een koprevisie voor.
Ik zou eens naar een Arjen of een Dirk gaan met die auto.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Arjan4130

Voor de duidelijkheid het zijn de kosten van deze keer apk en dan nog de kosten voor distributie en voor de voorruit.

Tel daarbij op dat hij beetje veel olie verbruikt (vast geen goed teken), dat de airco het niet doet (wel lekker in Zuid-Frankrijk dus dat zou ook weer geld kosten) en dat het niet meer de netste auto is (deuk, deukjes, krassen). Ik schreef dat het rijden in deze auto een enorme weelde is maar dat betekent niet dat hij in concours-staat verkeert  ;D

Vandaar dat ik uitkom op verder kijken. Ik zie (op het oog) veel nettere exemplaren met een ton minder op de klok te koop die goed betaalbaar zijn. Maar ik geef toe dat ik natuurlijk niet weet wat je met zo'n auto weer tegen gaat komen. Maar ja dat weet ik met deze uiteindelijk ook niet.

@arjenT5R: deze heeft nog apk tot 27 augustus, ik stuur je wel even een pb

robbar

Altijd moeilijk om de keuze te maken van repareren of wegdoen. Zeker als je zelf niet sommige reparaties zelf kan uitvoeren. Bij mij zit eind van dit jaar ook de distributie aan te komen. Wacht even tot het APK moment en maak dan ook de keuze. Ben overigens wel benieuwd hoelang je nog met een distributieriem kan rijden na de 120.000 km die er voor staat.
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

T5-4life

Citaat van: robbar op 12-08-2017 09:20:58
Altijd moeilijk om de keuze te maken van repareren of wegdoen. Zeker als je zelf niet sommige reparaties zelf kan uitvoeren. Bij mij zit eind van dit jaar ook de distributie aan te komen. Wacht even tot het APK moment en maak dan ook de keuze. Ben overigens wel benieuwd hoelang je nog met een distributieriem kan rijden na de 120.000 km die er voor staat.
Ik ook. Gewoon doorrijden dus  :eusa_whistle:
C70 T5 coupe LPI 1998 399 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

cornelis-b

Citaat van: robbar op 12-08-2017 09:20:58
Altijd moeilijk om de keuze te maken van repareren of wegdoen. Zeker als je zelf niet sommige reparaties zelf kan uitvoeren. Bij mij zit eind van dit jaar ook de distributie aan te komen. Wacht even tot het APK moment en maak dan ook de keuze. Ben overigens wel benieuwd hoelang je nog met een distributieriem kan rijden na de 120.000 km die er voor staat.

Tot ie breekt  ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Arjan4130

Citaat van: robbar op 12-08-2017 09:20:58
Altijd moeilijk om de keuze te maken van repareren of wegdoen. Zeker als je zelf niet sommige reparaties zelf kan uitvoeren. Bij mij zit eind van dit jaar ook de distributie aan te komen. Wacht even tot het APK moment en maak dan ook de keuze. Ben overigens wel benieuwd hoelang je nog met een distributieriem kan rijden na de 120.000 km die er voor staat.

Dat is natuurlijk niet exact te zeggen. Dat verschilt van ongetwijfeld een beetje van riem tot riem, maar die 120 k geven ze niet voor niets mee. Daarna wordt de kans op breken gewoon te groot geacht. Of daar nog een veiligheidsmarge in is meegerekend weet ik niet. Maar of je dat risico moet lopen...

Arjan4130

Definitief besloten afscheid te nemen van de V70. Dat bood mij de mogelijkheid verder te kijken voor iets compleet anders.

Vandaag ingeruild een Navy Blue Pearl V70 2.5 10v op lpg uit 1998. 

Vandaag opgehaald een Dark Olive Pearl V70 2.5 10v op lpg uit 1998!


Zoek de verschillen  ;D

In nog geen twee jaar beetje veel kosten gemaakt en teveel afgeschreven op de blauwe auto, maar dat beschouw ik maar als leergeld.

Nu vooral blij met de nieuwe auto! Hij heeft natuurlijk gebruikssporen maar ondank zijn 418.000km is hij van binnen en buiten een stuk netter dan de vorige. Bijna een jaar apk, ijskoude airco, en ik heb hem kritisch bekeken aan de hand van het topic ' aankooptips' en niks geks geconstateerd.

Opgehaald in Hoogeveen. Dus Hoogeveen - Utrecht was gelijk aardig ritje om hem even aan te voelen. En dat ging erg lekker. Voelde gek genoeg best vertrouwd  ;)

Wel wat dingen waar ik nog even naar moet kijken:

- Vering is beduidend anders dan de blauwe. Waar de blauwe gewoon lekker sportief en strak op de weg lag deint de groene een beetje. Dat mag van mij wel wat strakker.
- De accu was leeg bij de dealer. Even gestart met een hulpaccu en na klein ritje starte hij alweer zelfstandig. Dus dat baarde mij weinig zorgen. Maar na het tanken sprong het lampje ' storing motorelektronica'  aan. Eerst schrok ik een beetje, maar ik begreep dat dit ook kan komen door een te lage accuspanning. Dus hopelijk heeft de garage hier snel tijd om de storing uit te lezen. (Terugrijden naar Hoogeveen wordt hem niet. De garantie liep geloof ik ook af op het moment dat ik het geld overhandigde  ;D ;D)
- De schermvullend Double-DIN begon een enorme knipperende lichtshow te geven tijdens het rijden.  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: Snel uitzoeken in de instellingen of dat kermisgehalte beetje ingedamd kan worden. Een sc-805 o.i.d. staat eigenlijk wel het mooist in deze auto, maar deze discolamp heeft wel aux, usb en bluetooth, dus eerst maar kijken of ik hem beetje kan temmen.

Hier nog fotootje:



En nog een van oud en nieuw:


Over 3 weken gaat de groene mee naar Zuid-Frankrijk, dan zullen we echt leren of het een goede aankoop was.

Tijdens het zoeken naar een nieuwe trouwens ook nog een héle mooie DOP 850 gezien. Helaas was ik te laat en was die al weg, maar sluit niet uit dat deze V70 alsnog een keer plaats gaat maken voor een mooie DOP 850 als ik die tegenkom. Life goals  8)

 

Arjan4130

Vanochtend bij de garage geweest en uitlezen van de storing gaf aan dat de Lambda te warm wordt.
Monteur vond ook dat hij niet helemaal lekker loopt.
Kan niet zeggen wanneer de auto voor het laatst een beurt heeft gehad, dus misschien een kwestie van nieuwe bougies erin. En anders het gasklephuis zei hij?

Dan nog het overmatige deinen van de auto. Dat Is een lekke schokbreker rechtsvoor.

Op zich klussen die ik zelf zou willen proberen, maar hij moet ons de 8e naar Zuid-Frankrijk brengen en denk niet dat het me zelf voor die tijd lukt. Dus toch maar een afspraak gemaakt bij de garage voor volgende week  ::) Met auto's van deze leeftijd heb je natuurlijk altijd wel wat. Toch maar snel zelf meer leren te doen, want zo wordt het een beetje dure hobby.

Uiteindelijk zou ik de auto willen verlagen. Staat nu erg hoog op z'n poten. Als ze nu schokbrekers vervangen door standaard. Moet ik dan bij verlagen weer andere?

arjenT5R

Lambda die te warm wordt is een beetje een klok en klepel verhaal...
Bel de garagist eens op en vraag t m nog eens uit te leggen.

Als je gewone verlagings veren wil dan is er niet zoveel in de weg als je gewone dempers gebruikt.
Gaat allemaal wel.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sbv

als men de schokbrekers gaat vervangen zou ik er gelijk andere veren opzetten. De boel ligt dan toch los en scheelt je een keer uitlijnen

arjenT5R

#29
Citaat van: Sbv op 25-08-2017 16:01:18
als men de schokbrekers gaat vervangen zou ik er gelijk andere veren opzetten. De boel ligt dan toch los en scheelt je een keer uitlijnen

Verlagings setje? 8 tientjes? Of was dat alleen voor de 9 serie?  ;D

Iets duurder:

https://link.marktplaats.nl/a1014891781
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!