Alarmsystemen, een ingewikkeld dilemma

Gestart door Lostimmos, 11-02-2016 15:43:31

Vorige topic - Volgende topic

Lostimmos

Citaat van: Jurijn R op 11-02-2016 17:53:34
Citaat van: Lostimmos op 11-02-2016 17:51:56
Citaat van: Jurijn R op 11-02-2016 17:50:10
Zal het eens verwisselen met een T5-R van '95. Heb er hier nog eentje staan in de schuur

als je eens wil kijken zou te gek zijn... nou is het natuurlijk wel zo dat ik die losse ontvanger en vierkante afstandsbediening heb (die heb jij misschien niet)

Ik kan er geen verwisselen met jou ... tenzij je uren naar me toe wil rijden ;D
Voor een paar relais..  :D

Nee ik bedoelde ook alleen dat we natuurlijk niet 100% zeker weten of het dan werkt in Mijn situatie ;)

Died850

Citaat van: Lostimmos op 11-02-2016 17:59:21
Citaat van: Died850 op 11-02-2016 17:55:21
Ik heb zelf ook het Basic Alarm en bij mij werkt deze perfect. Wagen is uit 94 en als je wilt mag je het relais wel even komen testen.

Welke werkt bij jou perfect? hahaha dat is dan wel even belangrijk.

Ja helemaal prima. AB werkt soms niet helemaal lekker van veraf, maar ledje knippert wel altijd.

EDIT: Kleur van het relais zou ik trouwens niet weten uit m'n hoofd nog nooit losgehaald namelijk ;).

Lostimmos

Citaat van: Died850 op 11-02-2016 18:00:05
Citaat van: Lostimmos op 11-02-2016 17:59:21
Citaat van: Died850 op 11-02-2016 17:55:21
Ik heb zelf ook het Basic Alarm en bij mij werkt deze perfect. Wagen is uit 94 en als je wilt mag je het relais wel even komen testen.

Welke werkt bij jou perfect? hahaha dat is dan wel even belangrijk.

Ja helemaal prima. AB werkt soms niet helemaal lekker van veraf, maar ledje knippert wel altijd.

Ik wil graag weten WELK relais jij dan in de auto hebt zitten ;) dus welke 210/211. Je zou een held zijn als je even kunt kijken.

Died850

Wagen staat helaas in de stalling. Kan er morgen wel even langs gaan.
Zit het relais onder het schutbord of bij de zekeringen?

Lostimmos

Hij zit onder het schutbord bij je voeten... 3x torx25 en je kunt er zo onder kijken ;)

Died850

Citaat van: Lostimmos op 11-02-2016 18:06:11
Hij zit onder het schutbord bij je voeten... 3x torx25 en je kunt er zo onder kijken ;)

Oke komt goed! zie PB.

Died850

Mijn relais is rood/roze van kleur. Zie foto's. Heb daarbij ook nog even een filmpje gemaakt met het bewijs dat het lampje werkt ;D. Eerst werkte het lampje bij mij ook even niet (ik schrikken :P) Maar bleek dat m'n achterklep niet mee op slot ging (gaat soms wat moeilijk). Na dit even geholpen te hebben werkte het lampje weer. Dus misschien gaat er bij jou ook een van je deuren/kleppen niet mee op slot?

Filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=c_BD3Se97MI

Lostimmos

Filmpje is helaas privé dus kan ik niet bekijken.
Maar aangezien ik dat rode relais niet heb gok ik dat het bij mij ook niet gaat werken.

In ieder geval onwijs bedankt dat je even wilde kijken voor me!

Dan op zoek naar een rood 210/211 relais!!

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Died850

Ah zag het ja, filmpje werkt nu wel. Succes met zoeken!

Lostimmos

Citaat van: cornelis-b op 11-02-2016 20:27:27
Zwarte doet het ook hoor ;D

Maar het zwarte Relais is toch een Guard II relais waar de ontvanger voor de AB in geïntegreerd zit? Werkt dit met mijn losse ontvanger achter het handschoenenkastje denk je?

Voor mijn beeldvorming; waarschijnlijk als ik een Rood relais plaats werkt mn ledje in mn dashboard, geen alarm functionaliteit voor de rest.
Als ik een zwart relais scoor met een guard II afstandsbediening heb ik een werkend guard 2 alarm met knipperende led en knipperende lampen bij openen en sluiten. (begreep dat het voorbedraad moest liggen in al die auto's)

cornelis-b

Als je uit een demontage auto een zwarte weet te bemachtigen met de bijbehorende AB's dan zou het in theorie gewoon moeten werken. Ook in de banaan van Tiego ( Portlock ) werkt een relais van een laat 96tiger zonder probleem.

Ook in de auto van een dorpsgenoot hebben we een aantal jaar geleden het systeem succesvol aan het werk gekregen. Het mooiste is testen met een forumlid dan weet je daadwerkelijk dat het werkt voor je iets aanschaft.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Lostimmos

Je hebt ook gelijk.
Sowieso zal het lastig worden een zwart relais met handzenders te vinden denk ik...

cornelis-b

Citaat van: Lostimmos op 12-02-2016 12:12:12
Je hebt ook gelijk.
Sowieso zal het lastig worden een zwart relais met handzenders te vinden denk ik...

Bij de bekende demontage bedrijven weten ze wel wat de handzenders zijn maar een algemeen demontage bedrijf ziet er niets meer in dan een paar afstandsbedieningen. Ik ben diverse malen handzenders in een auto tegengekomen op de sloop en kon deze ook voor een "prikkie" meenemen inclusief het CV relais en het alarm relais.

Zeg maar Henk tegen mij

Lostimmos

Dan heb jij denk ik fijnere sloopbedrijven dan hier ;)
Wel een lucky shot ook dat je handzenders IN de auto vind ;) als je ooit nog zo'n setje vind hou ik me aanbevolen hahahaha