Alarmsystemen, een ingewikkeld dilemma

Gestart door Lostimmos, 11-02-2016 15:43:31

Vorige topic - Volgende topic

Lostimmos

Voordat men gaat reageren met "Gebruik de zoekfunctie" Ik weet dat er heel veel op het forum over geschreven is, heb eigenlijk bijna alles al gelezen, maar toch kom ik er niet uit.

In mijn T-5R uit 96 is af-fabriek een euro/basis alarm geleverd.
Ik heb een losse CV ontvanger achter het dashboard kastje:

En een vierkante afstandsbediening met 2 knoppen:

Deze afstandsbediening had ik eerst niet, maar kreeg ik van iemand, zelf geprogrammeerd (contact paar keer aan en uit en dan knop indrukken methode) en sindsdien werkt hij vlekkeloos, ookal kan het niet vanaf grote afstand.

Dat de knippers niet reageren bij het op slot doen/openen van de auto hoort blijkbaar bij dit "basis alarm", maar in een handleiding wist ik wel te vinden dat de led op het dashboard WEL hoort te knipperen, ook bij het "basis/euro alarm"

Dit doet hij eigenlijk niet... dus ik dacht ik ga eens op onderzoek, heb met een multimeter de procedure in de handleiding gevolgd zonder resultaat.
Tot ik bedacht om eens te kijken welk relais er dan eigenlijk inzat.

Het bleek een enkele 210 "doorlus" relais:

Wat mij doet vermoeden dat het Klopt dat de led niet knippert en dat ik eigenlijk niet meer heb dan alleen CV.

Waar ik mee zit is het volgende:

-     Is het mogelijk dmv een (vd vele kleuren) 210/211 relais het ledje werkend te krijgen als de auto op slot is?
-     Is het misschien beter het hele ding om te bouwen naar guard I of II (ja dan moet ik ook nieuwe AB's enzo)
-     Is het spul nog te krijgen om Guard I of II in te bouwen?

Idealiter heb ik knipperen bij openen/op slot en het dashboard ledje wat knippert als hij op slot is. Maar als het goed zou het systeem wat er nu inzit In ieder geval moeten knipperen bij op slot.. alhoewel ik dan volgens mij een ander relais nodig heb.

Informatie en uitleg wordt onwijs op prijs gesteld!

cornelis-b

Als je een relais 210 / 211 monteert zou de led moeten gaan knipperen als de wagen is afgesloten.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Jurijn R

Citaat van: cornelis-b op 11-02-2016 16:21:16
Als je een relais 210 / 211 monteert zou de led moeten gaan knipperen als de wagen is afgesloten.

Yo Henk,

Bij het afsluiten van mijn wagen blijft de LED gewoon constant branden ipv knipperen?
Een missende relais?

Lostimmos

Zou het dan nog uitmaken Welk 210/211 rood, grijs, groen, zwart?

cornelis-b

Citaat van: Lostimmos op 11-02-2016 16:53:25

Zou het dan nog uitmaken Welk 210/211 rood, grijs, groen, zwart?

In jou geval zou ik voor een zwarte gaan want je wagen is van '96 hoewel dat ook niet alles zegt want een relais uit een '96 auto werkt bij Portlock perfect in zijn CY van voor '96 en een 210 / 211 uit een '94 auto werkte ook in een '96 auto.

Het mooiste is even testen met een relais uit een auto van een bevriende 850 rijder ;D

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Lostimmos

Ik zag/zie door de bomen het bos niet meer qua verschillende kleuren 210/211 relais voor de verschillende alarmen etc. dus vandaar de vraag.
Mocht het moeilijk zijn een bevriende 850 rijder bereid te vinden zijn relais er uit te halen en even in die van mij te testen...

Zijn er goede adressen? De slopers bij mij in de buurt zijn allemaal niet zo behulpzaam namelijk.

cornelis-b

Tim je mag ook hier langs komen dan halen we bij mij het relais er even uit om te testen, woon wel in Assendelft Zaanstad.

Zeg maar Henk tegen mij

Lostimmos

Citaat van: cornelis-b op 11-02-2016 17:30:22
Tim je mag ook hier langs komen dan halen we bij mij het relais er even uit om te testen, woon wel in Assendelft Zaanstad.

Bedankt voor het aanbod, dit ga ik ook zeker onthouden.

Rode en grijze 210/211 relais zijn goed aan te komen ook.. maar zwarte lijken moeilijk.

Jurijn R

Zal het eens verwisselen met een T5-R van '95. Heb er hier nog eentje staan in de schuur

cornelis-b

Je kan het beste eerst testen welk relais goed functioneert in jouw wagen voor je wat gaat aanschaffen. Het is niet echt ingewikkeld maar om nou een paar relais aan te schaffen waar er misschien maar een werkt in je wagen dan beter eerst testen.

Zeg maar Henk tegen mij

Lostimmos

Citaat van: Jurijn R op 11-02-2016 17:50:10
Zal het eens verwisselen met een T5-R van '95. Heb er hier nog eentje staan in de schuur

als je eens wil kijken zou te gek zijn... nou is het natuurlijk wel zo dat ik die losse ontvanger en vierkante afstandsbediening heb (die heb jij misschien niet)

Lostimmos

Citaat van: cornelis-b op 11-02-2016 17:50:36
Je kan het beste eerst testen welk relais goed functioneert in jouw wagen voor je wat gaat aanschaffen. Het is niet echt ingewikkeld maar om nou een paar relais aan te schaffen waar er misschien maar een werkt in je wagen dan beter eerst testen.

Tuurlijk, daar heb je ook gelijk in! Maar helaas zijn ze niet allemaal zomaar te proberen, dus vandaar ;)
Voor hetzelfde geld weet iemand zeker dat een bepaalde werkt in combinatie met mijn AB en losse ontvanger.

Jurijn R

Citaat van: Lostimmos op 11-02-2016 17:51:56
Citaat van: Jurijn R op 11-02-2016 17:50:10

als je eens wil kijken zou te gek zijn... nou is het natuurlijk wel zo dat ik die losse ontvanger en vierkante afstandsbediening heb (die heb jij misschien niet)

Ik kan er geen verwisselen met jou ... tenzij je uren naar me toe wil rijden ;D
Voor een paar relais..  :D

Died850

Ik heb zelf ook het Basic Alarm en bij mij werkt deze perfect. Wagen is uit 94 en als je wilt mag je het relais wel even komen testen.

Lostimmos

Citaat van: Died850 op 11-02-2016 17:55:21
Ik heb zelf ook het Basic Alarm en bij mij werkt deze perfect. Wagen is uit 94 en als je wilt mag je het relais wel even komen testen.

Welke werkt bij jou perfect? hahaha dat is dan wel even belangrijk.