Tank klep weigert open te gaan! Gefixed, zie weblog!

Gestart door MarcoV, 17-02-2016 20:39:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

leons850

Ja waarmee je de deuren vergrendeld.
De tankklep en achterbak zitten op het zelfde circuit ben ik toen achter gekomen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

MarcoV

Beide portieren tich keer heen en weer gedrukt, maar helaas geen resultaat.
Rij straks even naar vomd om andere raamschakelaar te proberen, hopelijk is dat het.

MarcoV

StefanCJ

Het is wel te hopen dat je genoeg benzine hebt  8)

leons850

Helaas.
Ik had het ook nadat ik de boel los had dus dacht, wie niet waagt wie niet wint. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

MarcoV

Citaat van: StefanCJ op 18-02-2016 11:23:40
Het is wel te hopen dat je genoeg benzine hebt  8)

Heb maar ff raamschakelaar geregeld bij Rima, hopelijk weekend binnen.
Gelukkig hebben we de cabrio nog  ;D

leons850

je kunt hem ook van binnen uit open maken.
En de achterklep van een V70 is altijd mechanisch toch?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

henry classic v70

#21
In de bagageruimte het paneel eraf halen en met de hand het klepje openen kan ook, waarschijnlijk zit er geen "nood" ijzerdraadje dus is het even wringen om erbij te kunnen (zou wel meteen een noodoplossing maken).

Kun je de deuren openen en op slot draaien met de sleutel?
Als dat niet het geval is dan zit het niet goed met het slot in de deur...

Aantal jaren geleden hetzelfde gehad, de wagen kwam toen terug van de spuiter en de handgrepen waren eraf geweest, bleek dat hier iets niet goed was gegaan (stang van het slot van het linker portier zat niet op de juiste plek)
Tank klepje ging toen ook niet open, grepen goed terug gezet en klepje ging weer open van binnen uit
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cornelis-b

Citaat van: leons850 op 18-02-2016 13:26:04
je kunt hem ook van binnen uit open maken.
En de achterklep van een V70 is altijd mechanisch toch?

Niet elke V70 heeft een noodhaak achter de bekleding, enkele weken geleden ook gezocht naar een noodhaak achter de bekleding bij de V70 van Diederickvolvo, deze zat er niet in en de enige manier om op dat moment de klep open te krijgen was een "bonetool" in de linker bovenhoek van het klepje te zetten. Het plastic plaatje van de sluiting is dan stuk maar voor 3,50 bij de dealer heb je een nieuwe en die schuif je zo in de tankklep. Je kan dan in elk geval tanken en het slotje uitbouwen om eventueel te vervangen.

http://www.estateservices.nl/tankklephaak-s70-v70-xc70-volvo.html



Edit: Henry was me een beetje voor.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

henry classic v70

...er zit aan het motortje van de tank klep een soort hefboompje die de klep kan openen
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

leons850

Ik heb dat ook een keer gehad en ik heb ook dat oog niet.
Ik heb hem toen gewoon van binnen uit los geschroefd in het donker. ;)
Slopen hoeft echt niet...
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

cornelis-b

Citaat van: henry classic v70 op 18-02-2016 13:51:40
...er zit aan het motortje van de tank klep een soort hefboompje die de klep kan openen

Bij de een wel en bij de ander niet Henry, zit hij er niet pak dan maar een bonetool dat is beter dan het vel van je handen ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Citaat van: leons850 op 18-02-2016 13:53:54
Ik heb dat ook een keer gehad en ik heb ook dat oog niet.
Ik heb hem toen gewoon van binnen uit los geschroefd in het donker. ;)
Slopen hoeft echt niet...

Schroeven van het slotje bij de V70 van Diederick zaten toch echt achter het tankklepje Leon en één in de kofferbak.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

diederickvolvo

Even snel gelezen, maar je kan ook de hele binnenbekleding loshalen en het openkrijgen

henry classic v70

Citaat van: leons850 op 18-02-2016 13:53:54
Ik heb dat ook een keer gehad en ik heb ook dat oog niet.
Ik heb hem toen gewoon van binnen uit los geschroefd in het donker. ;)
Slopen hoeft echt niet...

Er staan helaas geen foto's meer van Sander in dit topic maar weet me te herinneren dat er verschillen zijn tussen de S en V70. Hij had er ook foto's bij gedaan van dat palletje wat je naar je toe moet halen (of van je af moet duwen).

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41490.0.html
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4