Tank klep weigert open te gaan! Gefixed, zie weblog!

Gestart door MarcoV, 17-02-2016 20:39:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

bekleding zij paneel aan de tankklep kant even loshalen en dan kom je er wel tussendoor


MarcoV

Ok, gaan wel kijken of het lukt.

Marco

henry classic v70

Klepje moet toch eerst open om het motortje eruit te kunnen halen, zit toch vanaf de buitenkant vast..  :eusa_think:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sbv

Citaat van: henry classic v70 op 23-02-2016 13:00:03
Klepje moet toch eerst open om het motortje eruit te kunnen halen, zit toch vanaf de buitenkant vast..  :eusa_think:
Met de noodbediening kan je de klep toch open maken ? anders met de hand kan je motortje ook wel bedienen als ijzerdraadje mocht ontbreken

henry classic v70

Citaat van: Sbv op 23-02-2016 13:04:15
Citaat van: henry classic v70 op 23-02-2016 13:00:03
Klepje moet toch eerst open om het motortje eruit te kunnen halen, zit toch vanaf de buitenkant vast..  :eusa_think:
Met de noodbediening kan je de klep toch open maken ? anders met de hand kan je motortje ook wel bedienen als ijzerdraadje mocht ontbreken


...dat bedoel ik óók  ;D  binnenbekleding eraf om met de noodbediening het klepje te openen en dan het motortje vanaf de buitenkant losschroeven..
Tenminste dat is wat ik me kan herinneren toen Dirk dat bij mijn wagen heeft gedaan...  :eusa_eh:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

MarcoV

Heb ook volgende verschijnsel en wellicht heeft het er mee te maken.
Als ik in de auto zit en de bestuurdersdeur dicht doe dan reageert de cv heel even alsof ie weer open wil terwijl hij dat al is, zelfde geluidje als dat je de open/dicht schakelaar op open druk.
Kan dit het slot zijn en zit hier een schakeling in voor de cv?
Als ik de deurpin naar beneden druk gaat de cv ook niet dicht of hoort dat?

Marco

MarcoV

Citaat van: henry classic v70 op 18-02-2016 13:47:51
In de bagageruimte het paneel eraf halen en met de hand het klepje openen kan ook, waarschijnlijk zit er geen "nood" ijzerdraadje dus is het even wringen om erbij te kunnen (zou wel meteen een noodoplossing maken).

Kun je de deuren openen en op slot draaien met de sleutel?
Als dat niet het geval is dan zit het niet goed met het slot in de deur...

Aantal jaren geleden hetzelfde gehad, de wagen kwam toen terug van de spuiter en de handgrepen waren eraf geweest, bleek dat hier iets niet goed was gegaan (stang van het slot van het linker portier zat niet op de juiste plek)
Tank klepje ging toen ook niet open, grepen goed terug gezet en klepje ging weer open van binnen uit


Binnenpaneel is er af geweest om raamgeleider vast te zetten, en stangetje vd deurpin is er af geweest.
Zou er iets bij het slot verkeerd ziten dan?

Marco

henry classic v70

Het stangetje dat je deurslot bedient als je deze met de sleutel open en dicht wil doen zat bij mij niet goed daardoor wilde het klepje niet open. Of de deurpin hier ook betrekking op heeft weet ik zo niet... maar de kans is wel aanwezig dat de storing hieruit voort komt
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

MarcoV

Citaat van: henry classic v70 op 23-02-2016 23:47:41
Het stangetje dat je deurslot bedient als je deze met de sleutel open en dicht wil doen zat bij mij niet goed daardoor wilde het klepje niet open. Of de deurpin hier ook betrekking op heeft weet ik zo niet... maar de kans is wel aanwezig dat de storing hieruit voort komt

Zal de deurpaneel wel weer even er af halen en kijken, rare is wel dat alle deuren gewoon dicht gaan met de sleutel.

Marco

MarcoV

Zou een gare microswitch dit probleem kunnen veroorzaken of heeft die niks met cv te maken?

MarcoV

MarcoV

Ook na het vervangen van rechter raamschakelaar geen sjoege bij de tankklep.

Vanmiddag even met een bekende ex monteur van volvo die ook in vlaardingen woont naar de auto gekeken.
Vida er aan gehangen en geen foutcodes, alle signalen van de cv en motoren gewoon goed en natuurlijk deed de tankklep het weer  :eusa_wall:
Morgen gaan we ff naar de hobby garage van vriendin dr werk om verder te zoeken.
Kan microswitch of slot zelf zijn, of stekker op centrale aansturing onder dashboard zit een stekker niet lekker omdat kachelradiateur is vervangen.
Wordt vervolgd....

Marco

mario850

centrale stekker van de deur naar chassis al gecontroleerd op corrosie?
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

MarcoV

Citaat van: mario850 op 24-02-2016 16:59:30
centrale stekker van de deur naar chassis al gecontroleerd op corrosie?

Goeie, pakken we gelijk mee!

MarcoV

MarcoV

Opgelost, zie weblog.
Was tanklepmotortje!

MarcoV

Sbv