De tussenpaus: 855 2.5T Aut 1996

Gestart door Patrick Fluyt, 20-03-2016 21:55:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

KIM

Dat kan. Mijn XC heeft de LPi software van een 2.5T erin maar de motor is een T5. Mijn fueltrim staat op 25% en zorgt ook voor een brandend lampje.
Volvo kan de fuel trim aanpassen tot 100% dus als de lambda sensor naar behoren werkt, kan je motor niet te arm lopen. Het lampje is alleen wat hinderlijk en mag niet branden voor de APK.

)()()sT

Welke software is dat dan Kor? De LPe die bij de installatie zat kwam uit mijn V70R?

leons850

Citaat van: )()()sT op 01-07-2016 07:43:36
Welke software is dat dan Kor? De LPe die bij de installatie zat kwam uit mijn V70R?

Zal de inbouwer wel op kenteken hebben gedaan. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

KIM

Er is een nieuwe LPe opgekomen ivm goedkeuring.

Patrick Fluyt

Nou, er zit software in voor een B5254T met 2x lambda, Boertien heeft voor deze motor 2 programma's.
Aangezien mijn auto 2 van deze sensoren heeft is dit het meest voor de hand liggend.

Vanmorgen 4x Goodyear EGP 205-55-16 gemonteerd. De oude banden waren van 2004...
Uitlijnen gaf geen schokkende zaken, behalve dan een perfecte afstelling van de achteras. Best leuk als je weet dat de as los is geweest.
Airco gevuld, pomp sloeg niet aan. Onderdruk sensor heel kort doorverbonden met als resultaat een werkende pomp en koude lucht.
De onderdruk sensor van de airco is dus kaduuk, ook na een paar tikken. Uitwisselen met de V70 dus...

Met minder dan een week voor de vakantie liggen we perfect op schema :eusa_dance:

Patrick Fluyt

Sensor onderdruk vervangen. Pomp slaat aan en koude lucht.
Bij thuiskomst nog even controleren, stand koud. Geen werkende pomp. Sensor overbrugt,  geen werkende pomp.
Hij heeft een nacht gevuld gestaan. Lektest was goed. Van de week checken of er toch lekkage is.

Patrick Fluyt

En nu live naar onze verslaggever bij Henk Boertien,
Short fueltrim -0.6 fluctuerend rond 0
Longterm -3.0
Zuurstofsensor werkend.

Op lpi. Helemaal prima :eusa_clap: :eusa_dance:

Straks met de lpi computer ook aangesloten een testrit, kijken wat er onder belasting gebeurd.

Nu terug naar de studio.

leons850

Citaat van: Patrick Fluyt op 06-07-2016 09:53:12
En nu live naar onze verslaggever bij Henk Boertien,
Short fueltrim -0.6 fluctuerend rond 0
Longterm -3.0
Zuurstofsensor werkend.

Op lpi. Helemaal prima :eusa_clap: :eusa_dance:

Straks met de lpi computer ook aangesloten een testrit, kijken wat er onder belasting gebeurd.

Nu terug naar de studio.

Dat betekend dat je installatie nog 3% te rijk staat. Wat voor een std auto prima is.
Short term moet fluctueren, dat is in feite het pendelen van je lambda. Long term is belangrijker, deze zou ten alle tijden om en nabij 0 moeten zijn, dan staat het goed afgesteld.

Fijn om te horen dat ze je zo goed helpen. Ik hoop dat de auto er helemaal goed uit komt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Patrick Fluyt

De testrit leverde geen bijzonderheden op. Wat wel te zien was is dat de temperatuur voorlgens de ecu nog steeds -40 is. En dat terwijl de sensoren werken. Ik ben geen expert maar misschien verklaard dat het feit dat hij te rijk staat. Ik zou de stekkerverbindingen nog kunnen controleren...
Morgen de olieleidingen naar de radiateur vervangen.

De auto is verder helemaal standaard, ik ben eigenlijk ook niet voornemens om iets in de vorm van tuning te gaan doen. Alhoewel het wel heel verleidelijk is, eerst maar eens kilometers op gas maken en de gedane inverstering terug verdienen.

Patrick Fluyt

 Vanavond de olieleidingen vervangen, inclusief pakkingen en rubbers. Vanwege de brug en genoeg olie het filter losgenomen, dat maakt het leven erg makkelijk. Het beroemde boutje is idd kak. Rustig werken is het devies. De airco werkt overigens wel, maar soms niet, om het daarna weer te doen.

Na de vakantie maar eens onderzoeken...zondag vertrekken we met de 850 naar de Jura!

Sbv

alles nog dicht na montage van de oliekoeler slangen ?

airco kan magneetkoppeling zijn die te veel speling heeft of het systeem is een eind heen leeg. Lijkt me juist lekker om tijdens de vakantie een werkende airco te hebben

Patrick Fluyt

Motor lekt niet, alle pakkingen doen hun ding. Had de caravan opgehaald en ook nog steeds geen lekkage.
Mbt de airco: lage druk sensor was defect. Er zat nog 230 gram koudemiddel is. Afgevuld met 750 gram. Daarvoor de lektest doorstaan.

Sinds afgelopen zaterdag met werkende airco, gisteren alleen even niet. Bij het inschakelen airco op de ecc wel een klik, de fan slaat aan, echter de pomp niet, koelt ook niet.  Na 2 uurtjes deed de airco het weer.

Ik ga mij nu richtten op de caravan, het is gemiddeld rond de 24 graden in de Jura bloedhitte verwacht ik niet, na de vakantie stort ik mij op de airco. De donor V70 is er nog en daarvan werkte de airco naar behoren. Mogelijk is de hoge druk sensor de volgende.

)()()sT

Fijne vakantie alvast! Mijn airco werkt ook niet; zelfs de pomp maar losgehaald door een korte riem. Dit is tijdelijk, maar voor de vakantie gaat me niet meer lukken. Dan maar met arko naar España ;D 8)

leons850

Klinkt inderdaad zoals Sander al zegt als te veel speling tussen de magneet koppeling.
Als je de how to volgt is dit klusje in 40min max wel te doen.
Paar weken geleden bij de V70N gedaan (zelfde principe alleen wat meer ruimte), toen was ik in 20min klaar. Deze had de zelfde klacht.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Patrick Fluyt

Heel verleidelijk om morgen ff snel de werkplaats in te duiken met zo'n mooie How To...