De tussenpaus: 855 2.5T Aut 1996

Gestart door Patrick Fluyt, 20-03-2016 21:55:14

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Citaat van: Dirk342 op 01-06-2017 13:23:16
Ook hier idd vooraan beginnen, op ECC paneeltje alles op auto zetten, temp koud en aircoknop op aan, de speling van de pomp heb je natuurlijk van te voren al gecontroleerd dat deze niet al te groot is, stukje draad in stekkerverbinding drukken bij de lagedruk sensor bij schutbord, pomp zou nu in moeten slaan als de speling niet te groot is van de magneetkoppeling.  Beweeg de stekker in alle richtingen want een draadbreuk komt hier vrij regelmatig voor.

Als pomp niet inslaat, pak je een stukje draad van de + van de accu en verbind deze rechtstreeks even op de pomp bij stilstaande motor, pomp moet inslaan (als hij niet inslaat pomp defect of speling te groot), als hij wel inslaat waarschijnlijk ECC paneeltje defect (gebeurt ook vrij regelmatig)

Made my day.
Procedure zit intussen in mijn geheugen gegrift. ;D

Patrick Fluyt

:eusa_wall: yep. Bij daglicht boutjes scoren en dan van het weekend aan het sleutelen!

Patrick Fluyt

Zelreflectie: meten is weten!
Speling koppeling veel groter dan 0.5 :eusa_wall:
Koppeling verwijderd, ik kreeg de koppeling niet uitgenomen zonder het motorblok iets naar luchtfilterzijde te bewegen.

Er waren 2 ringen aanwezig, totale dikte 0.57, beide ringen vewijderd.
Teruggeplaatst en nu is de speling 0.3mm.

Wat kun je genieten van je werk en dank voor alle tips!

volvobug

Mooi dat het gelukt is en 0,3 mm kun je weer een jaar of 15 mee vooruit.

Citaat van: Patrick Fluyt op 03-06-2017 01:07:54
...Koppeling verwijderd, ik kreeg de koppeling niet uitgenomen zonder het motorblok iets naar luchtfilterzijde te bewegen....

Is ook mijn ervaring, heb er inmiddels best een aantal gedaan en bij een 85x kom je net een paar mm tekort aan ruimte. Vreemd genoeg bij de X70 niet, kan je de koppeling zo uitnemen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Patrick Fluyt

Patrick Fluyt

Mooi, ook ik snap nu het plaatsen vanaar foto's.  Vanavond vertrekken wij naar de Jura! 

UserID6342

Fijne vakantie en een goede reis.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Patrick Fluyt

En aangekomen in de Jura. Voor het eerst gewoon 80 gps op de cc gereden. 23uur vertrokken , 13.00 gearriveerd.
De 1e klim bij Luik ging prima, de 2e, de lange, leverde zowaar een bewegende temperatuur meter op! Halverwege de ardennen ging het kvs lampje branden....
Bleek dat er via de bovenste slang op de radiator kvs was afgeblazen.

Laten afkoelen en bijgevuld. 800 km verder nog voor de zekerheid wat bijgevuld. De temperatuur  was een fijne 33 graden. De uitlaat is weer helemaal schoon .....
Ik zal morgen de slangklemmen  voor de zekerheid checken. 

)()()sT

Oei, ik heb m'n meter nog nooit zien bewegen (gelukkig). Na Tilff heb je idd. nog een paar misselijke lange klimmen hè. Misschien eens je hele slangenset vernieuwen?
Fijne vakantie.

Patrick Fluyt

Eerste wat ik ga doe  bij terugkomst.  Klem kon nog 3/4 strakker.
Maar eerst gepast genieten.

Patrick Fluyt

Ook het aandraaien van de klem kon het lekken niet verhelpen.
En daar sta je dan in den vreemde met een auto waarmee je geen terugreis wil aanvangen.

Dus dan maar naar de Volvo dealer, hier gelukkig een half uur vandaan. Verhaal gedaan en leenauto meegekregen. Na het systeem onder druk gezet te hebben: radiateur overleden.

Men gaat de onderdelen bestellen en ik ga gebeld worden.
Ik kies in het buitenland expliciet voor originele onderdelen, door de dealer gemonteerd. Kost wat, maar voelt beter.

Ondertussen ervaar ik een V40 D2, led verlichting, ingebouwde navigatie, telefoon etc etc. Er is wel wat veranderd in die 21 jaar....

sander69

ja, die 2 auto s kun je niet met elkaar vergelijken, wereld van verschil idd
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

Patrick Fluyt

Retour Lyon vanaf Doucier,  304 km, genoten van de rit, de heerlijke navigatie en het uitstekende geluid van het premium sound system. .......

)()()sT

Erg vervelend, panne tijdens vakantie. Ondanks dat m'n V70 goed onderhouden is en ik preventief ook zaken periodiek vervang (ook koelsysteem) heb ik altijd angst dat ie me net tijdens vakantie in zuid Europa in de steek laat. Vooralsnog overbodig, want de trouwe Volv liep als een tiet met caravan.
Desalniettemin mag ie dit jaar thuisblijven  :angel:

Succes met de reparatie!